Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس دستورالعمل اصلاحیه تقویم آموزشی و امتحانات سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی به منظور جلوگیری از سفرهای بین شهری با اجرای طرح تعاون آزمون، دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت نام در سایت azmoon۹۹.iau.ac.ir (سایت مذکور از روز شنبه ۱۷ خردادماه فعال است.) و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون می‌توانند در واحد محل زندگی خود آزمون دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در شهرهایی که در بازه آزمون وضعیت قرمز داشته باشند، اجرای امتحان حضوری مجاز نیست.

به گزارش ایسنا، جواد علمائی نایب رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اصلاحیه تقویم آموزشی و امتحانات سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ رشته های پزشکی و غیرپزشکی و اجرای طرح تعاون آزمون را به رؤسای استان­ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: امتحانات نیمسال دوم طی چهار هفته از تاریخ ۹۹/۰۳/۲۴ لغایت ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ برگزار می شود. اصلاح برنامه امتحان بر مبنای انتقال امتحانات تقویم قبل در هر روز به دو روز پیاپی در تقویم جدید انجام می‌شود.

تعداد جلسات برگزاری امتحانات در هر روز چهار نوبت و به شرح ذیل است:
نوبت اول: ساعت ۱۰-۸
نوبت دوم: ساعت ۱۳-۱۱
نوبت سوم: ساعت ١۶-١۴
نوبت چهارم: ساعت ١٩-۱۷

براساس بندهایی از این بخشنامه، به منظور جلوگیری از سفرهای بین شهری با اجرای طرح تعاون آزمون، دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت نام در سایت azmoon99.iau.ac.ir (سایت مذکور از روز شنبه ۱۷ خردادماه فعال است.) و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون می ‌توانند در واحد محل زندگی خود آزمون دهند. همچنین امتحانات دوره دکتری تخصصی می‌تواند بر مبنای آزمون شفاهی برخط به تشخیص استاد راهنما و هماهنگی با آموزش واحد برگزار شود. در کلاس‌های ترکیبی از مقاطع ارشد و دکتری با لحاظ تعداد دانشجویان تا ۱۰ نفر بر مبنای آخرین لیست حضور و غیاب، امتحان به روش برشمرده شده مجاز است. ضبط آزمون شفاهی برخط لازم است.

در این بخشنامه تأکید شده است: برنامه ریزی و نحوه امتحانات واحدها/مراکز دانشگاهی و آموزشکده های سما دارای دانشجو کمتر از ۱۰۰۰ نفر در اختیار رئیس استان است. برنامه‌ریزی باید پاسخگوی طرح تعاون آزمون باشد. باتوجه به بهره گیری غیربرخط از کلاس‌های مجازی برخط، رعایت میزان حضور دانشجویان در کلاس حضوری ضروری نیست. در شهرهایی که در بازه آزمون وضعیت قرمز را داشته باشند اجرای امتحان حضوری مجاز نیست.

دانشجویان متقاضی شرکت در طرح تعاون آزمون باید دستورالعمل های ابلاغی ستاد مرکزی طرح تعاون آزمون را از طریق سامانه کسب و اجرا کنند. در طول مدت آزمون تمامی کارکنان موظف به همکاری با معاونت آموزشی در اجرای هرچه بهتر و امن آزمون هستند. امتحان دروس عمومی و معارف در هر واحد با هماهنگی استان می‌تواند به صورت برخط برگزار شود.

دستورالعمل فنی فرآیند اجرایی نحوه برگزاری امتحانات در محل سکونت و امتحانات برخط دانشجویان، متعاقبا از طریق مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه ابلاغ خواهد شد.

در این بخشنامه آمده است که با توجه به پراکندگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و نظر به این که شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در مناطق مختلف متفاوت است، شروع به تحصیل دانشجویان، علی‌الخصوص کارآموزی در عرصه و مواردی که در عرصه‌های بالینی بیمارستانی برگزار می‌شود به روسای استان‌ها تفویض تا با هماهنگی مقامات و مسئولین استانی منطقه صورت پذیرد. برای حضور دانشجویان بالینی از تاریخ ۹۹/۳/۱۷ با اولویت کارورزان و کارآموزان رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی و اقدام شود.

برای حضور دانشجویان رشته دندانپزشکی با اولویت دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و دانشجویان سال آخر، برنامه‌ریزی شود و به نحوی اقدام شود که آموزش سایر دانشجویان و انجام آموزش‌های عملی به خصوص در مواردی که مستلزم انجام کار درمانی با بیمار است به صورت گروهی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به نوبت در دانشگاه حضور یابند.

ارائه دروس عملی و آزمایشگاهی کلیه رشته‌ها در مواردی که مستلزم تماس با بیمار نیست در گروه‌های کوچک‌تر که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر باشد، انجام شود و برای مواردی که مستلزم کار با بیمار است به صورت گروهی و در نوبت‌های مختلف با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرد.

در رابطه با کارآموزی دانشجویان رشته پزشکی با توجه به اعلام قبلی وزارت بهداشت با استفاده حداکثری از امکانات آموزشی بخش درمانگاهی یا آموزش الکترونیک میزان بخش‌ها را می توان کاهش داد تا زمان بین ۱۲۰-۱۰۵ روز جبران شود و سپس آموزش به صورت روال عادی با توجه به شرایط روز ادامه یابد.

دانشجویان مقطع کارشناسی چنانچه بتوانند در خصوص کارآموزی در عرصه از بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی شهر محل سکونت خود که مورد تایید دانشکده است، پذیرش اخذ کنند، برگزاری کارآموزی با هماهنگی واحد مبدأ با واحد دانشگاهی شهر محل سکونت (جهت نظارت) بلامانع خواهد بود.

گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان رشته دامپزشکی، در صورت ارائه با تقاضای شخصی و کسب مجوز از کلینیک یا بیمارستان مورد تایید سازمان دامپزشکی در شهر مورد تقاضا بلامانع خواهد بود.

در این بخشنامه تأکید شده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم انجام مکاتبات واحدهای دانشگاهی در خصوص اخذ مجوز ادامه تحصیل برای دانشجویانی که دارای مشکل آموزشی هستند، در صورت صدور مجوز از مراجع ذیصلاح و تایید مدیر گروه و آموزش واحد دانشگاهی مربوطه مبنی بر حضور دانشجویان در کلاسهای مجازی، واحدها/مراکز دانشگاهی می­توانند نسبت به ثبت دروس اقدام کنند.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص آن دسته از دانشجویانی که حائز شرایط اخذ رساله/پایان نامه و آزمون جامع دوره دکتری تخصصی بوده و تاکنون موفق به ثبت آن نشده‌اند، با تایید گروه و آموزش واحد دانشگاهی و رعایت سایر ضوابط و مقررات آموزشی ثبت آنها امکان پذیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی طرح تعاون آزمون حضور دانشجویان برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی وجذب نظام آموزشی می شوند

حمید طریفی با بیان اینکه در دوره ابتدایی سه عنصر معلم، دانش آموز و خانواده به عنوان ارکان جریان تربیت هستند گفت: بیشترین جذب‌ها در نظام آموزش و پرورش در سه سال اخیر در دوره ابتدایی صورت گرفته است و پنجره فرصت تاریخی روزآمد سازی نیروی انسانی در دوره ابتدایی رقم خورد؛ در ادامه این مسیر بحث توانمندسازی معلمان را داشتیم که در قالب طرح شهید همت حدود ۱۹۶ هزار معلم با اولویت معلمانی که کمتر از ۵ سال سابقه کار داشتند تحت آموزش قرار گرفتند.

وی  با اشاره به اهمیت زبان‌آموزی دانش آموزان دو زبانه مناطق روستایی و مرزی گفت: حدود ۸۰۰۰ مدرسه تحت پوشش زبان آموزی قرار گرفته و امیدواریم این آموزش‌ها در ادامه مسیر استمرار داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: در بحث بازماندگان از تحصیل سامانه‌ای برای اولین بار طراحی شده که به صورت چهره به چهره بازماندگان شناسایی و کار جذب آن ها در نظام آموزشی و دریافت خدمات آموزشی تسهیل می‌شود.

طریفی به برنامه‌های سال آینده اشاره کرد و گفت: به صورت ویژه تحول دوره اول ابتدایی را در دستور کار داریم؛ در حین اینکه سازماندهی نیروی انسانی را به شکل نظام دوری در بخش قابل توجهی از مدارس داریم تا بدین ترتیب یک معلم بتواند سه سال متوالی در کنار دانش آموزان خود باشد تا شناخت دقیقی از توانمندی‌ها، استعدادها و نیازهای دانش‌آموزانش به دست آورد، اینگونه معلمان ارتباط موثرتری با خانواده‌ها برقرار و در یک کار مشترک و هماهنگ مسیر رشد و شکوفایی و استعدادهای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

وی در ادامه به طراحی و استقرار الگوی همگانی پرورش استعداد مهارت آموزی و خلاقیت پروری در سطح مدارس اشاره و افزود: اولویت بخشی به مدارس دولتی به خصوص در دوره ابتدایی اهمیت داردغ باید کیفیت آموزشی و آموزش تمام ساحتی را تضمین کنیم تا مدارس به مکانی به عنوان کانون تربیتی محله تبدیل شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید انواع و اقسام آموزش‌ها در مدرسه برقرار باشد ادامه داد: چیزی تحت عنوان کانون‌های پرورش استعداد خلاقیت پروری در سطح مدرسه باید داشته باشیم، حدود ۱۰۰ ساعت در سند برنامه درسی ملی در اختیار مدارس قرار داده شده که از این ۱۰۰ ساعت در خلال برنامه درسی و بسته‌های تربیتی یادگیری استفاده می کنیم؛ در بحث مهارت آموزی، پرورش خلاقیت‌ها و پرورش استعدادهای دانش آموزان را باید داشته باشیم تا زمان غیر آموزشی و ایام تعطیل، مدرسه به صورت پویا و فعال در خدمت دانش آموزان باشد.

طریفی با اشاره به اینکه بحث شایستگی‌های حرکتی و سواد حرکتی در دوره ابتدایی مهم است گفت: با تجهیز فضای ورزشی و تربیت معلمین چند مهارتی می توانیم هویت دوره ابتدایی را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه نظام دوری به صورت آزمایشی در ۶۴۰ کلاس درس انجام شده افزود: معلم به مدت ۳ سال با دانش آموز است و این طرح در مدارسی که شرایط و آمادگی داشته باشند، اجرایی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کار مربیان پیش دبستانی و مربیان مهد کودک را سخت‌ و موثر و حساس عنوان کرد که مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هفت واحد آموزشی میزبان مسافران نوروزی سمیرم
  • برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی درآمل
  • ملاک برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها ابلاغیه وزارت علوم است / تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود
  • برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید
  • نظارت‌ها بر نازل‌های سوخت استان تهران تشدید شد
  • خیالتان راحت؛ دانش‌آموزان برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانند
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آن‌ها در نظام آموزشی
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آنها در نظام آموزشی
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی و جذب نظام آموزشی می‌شوند
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی وجذب نظام آموزشی می شوند