Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@04:51:39 GMT

معرفی کتاب|جنگ نرم کارزار هزاره سوم

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۵۷۶

معرفی کتاب|جنگ نرم کارزار هزاره سوم

کتاب «جنگ نرم، کارزار هزاره سوم» نوشته مهدی ایزدی ضمن معرفی جنگ نرم به بررسی قدرت نرم که موجب ایجاد امنیت نرم در مقابل تهدیدات می‌شود، پرداخته است. ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «جنگ نرم، کارزار هزاره سوم» نوشته مهدی ایزدی جدیدترین کتاب انتشارات اریش است که در 4 فصل منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مقدمه این کتاب آمده است: 

جنگ نرم چیست؟ 

یک فرد بیمار در موارد بسیاری ممکن است با سخنان نرم، چه مثبت چه منفی، بهتر مداوا شود و یا حتی از دنیا برود. آورده‌اند که طرف را مار نیش زد، به او گفتند تو را زنبور نیش زده، زنده ماند و کسی را که زنبور نیشش زده بود، به او گفتند مار تو را گزیده و او از دنیا رفت! همین‌طور درباره بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌های صعب‌العلاج با نیرو و انرژی‌های مثبت فراوان می‌توان بیماری را کنترل و یا حتی درمان کرد، درحالی که انسان‌های افسرده با مشکلات بسیار قابل حل به انزوا و حتی مرگ روحی دچار می‌شوند. 

همین تمثیلات کوتاه و آشنا ما را به درک خوبی از اهمیت جنگ نرم می‌رساند و باورپذیری ما را نسبت به جنگ نرم نشان می‌دهد. جنگی که می‌تواند آثار مثبت نیز داشته باشد و ما نباید تنها به اثرات تخریبی آن توجه کنیم. نخستین کسی که جنگ نرم را آغاز کرد، شیطان بود. او ابتدا با اغفال آدم و حوا و راندن آنها از بهشت و دوم با فریب قابیل برای قتل قابیل تخم دشمنی با انسان را به وسیله جنگ نرم کاشت. 

احتمالا در طول تاریخ تمدن بشری در قرون متمادی در حین تکامل اجتماعی انسان، جنگ نرم با نوسانات زیادی روبه‌رو بوده، بسیاری از حاکمان و خواص به این ابزار با دیدی راهبردی نگریسته‌اند و برخی آن را جدی نگرفته، حتی به آن فکر هم نکرده‌اند. جنگ نرم با فراز و فرودهایی روبه‌رو بوده و گذر زمان ارزش آن را بیشتر نمایان ساخته است، به طوری که شاید بتوان قرن حاضر را قرن جنگ نرمی پیچیده دانست. 

نظر به اهمیت این مطلب، موضوع «جنگ نرم، کارزار هزاره سوم» مورد توجه و تحقیق اینجانب قرار گرفت تا مگر محققان و علاقه‌مندان اهتمام بیشتری به آن نشان دهند و پژوهش‌های بیشتری در این عرصه به رشته تحریر درآید. به امید اینکه اثر پیشرو رهیافتی هر چند کوچک در این پهنه بیکران باشد. 

در فصل ابتدایی کتاب با عنوان «شناخت و ابعاد جنگ نرم» جنگ نرم معرفی شده و به بررسی موضوعاتی نظیر دموکراسی، مواجهه غرب با آن، قدرت و منشا آن و سازوکارهای جنگ نرم پرداخته می‌شود.

در فصل دوم این کتاب، استراتژی تهدید و جنگ نرم به صورت مفصل بررسی می‌شود. فصل سوم به آغاز جنگ نرم پرداخته و با معرفی مدیریت جنبش و هرم استراتژی به جنگ روانی متفقین در جنگ دوم جهانی و اصول جنگ روانی اسرائیلی‌ها می‌پردازد. در فصل چهارم و پایانی کتاب که عنوان «نظم نوین جهانی» دارد، طرحی برای تدارک و آماده شدن برای جنگ نرم ارائه می‌شود. 

احتمال برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس/ ارشاد زیرساخت فعالیت دیجیتالی را فراهم کندکتاب‌های ویژه «به نشر» با موضوع امام خمینی(ره) در دسترس مخاطبان قرار گرفت

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی تبریز وارد کارزار کاهش بیماری‌ها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نقی پور ظهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، کاهش مرگ و میر بیمارستانی را از برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس و طبق آخرین آمارهای موجود، میزان فوتی‌های مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی به ۱.۵ درصد رسیده است که در مقایسه با سایر استان‌ها آمار به مراتب کمتری است.

وی، توسعه و گسترش پیوند اعضا در مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی را از مهمترین رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی در سالجاری برشمرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۹۰ عمل پیوند در استان با موفقیت به انجام رسیده است که ۳۲ مورد از آنها مربوط به مرگ‌های مغزی و اهدای عضو بود.

وی افزود: امسال ۴۶ پیوند کبد، ۴۹ مورد پیوند کلیه، ۶۰ مورد پیوند مغزاستخوان و پنج مورد نیز پیوند قلب در بیمارستان‌های تبریز انجام شده است که آماری بسیار چشم‌گیر نسبت به سال قبل را شامل می‌شود و نشان دهنده تخصص، توسعه و فنی‌تر شدن مراکز درمانی استان است.

نقی پور از تشکیل کمیته کاهش بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و با اشاره به اینکه در این زمینه تمهیدات و زیرساخت‌های لازم مهیا شده است، یادآور شد: در این کمیته تمام معاونت‌ها و بخش‌های اداری دانشگاه علوم پزشکی عضو هستند و اقدامات اجرایی آن از سال آینده شروع می‌شود که هدف اصلی آن پیشگیری از شیوع و گسترش انواع بیماری‌ها است.

وی اجرای پویش‌های مختلف همچون غربالگری بیماری‌های سینه، دستگاه گوارشی و انواع سرطان‌ها را از جمله برنامه‌های آینده کمیته کاهش بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود با کمک و مساعدت رسانه‌ها گام‌های محکم برای کاهش انواع بیماری‌ها و سالم سازی استان از نظر بهداشتی برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی را یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس با اعزام و مقیم کردن تعدادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان‌ها، افزایش ضریب اشغال تخت‌های مناطق مختلف پیگیری شد.

وی افزود: یکی از مهمترین پیامدهای افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی استان، کاهش تردد به تبریز و جلوگیری از ارجاع بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانی این کلانشهر است که گامی موفقیت آمیز در راستای سیاست‌های تمرکززدایی حوزه سلامت به شمار می‌رود.

نقی پور رضایت مندی اقشار مختلف مردم در شهرها، بخش‌ها و روستاهای دور و نزدیک به مراکز استانی را از دیگر نتایج ارتقای ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی بیان کرد که در گذشته به علت نبود متخصصان فعال در مراکز درمانی شهرستان‌ها، بیماران از مناطق مختلف به تبریز اعزام می‌شدند.

نقی پور با اعلام اینکه سال آینده دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت جهادی وارد کارزار کاهش بیماری‌ها می‌شود، گفت: در این راستا سال آینده به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنیم، چون معتقدیم هر گونه هزینه در مسیر پیشگیری به معنی سرمایه گذاری برای آینده استان و کشور است.

وی سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تأمین سلامت مردم را ۲۸ درصد اعلام کرد و ادامه داد: سایر دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و البته رسانه‌های گروهی ۷۲ درصد در این راستا رسالت دارند که باید همه دست در دست هم داده و برای آینده‌ای با کمترین بیماری‌ها و نارسایی‌های پزشکی تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام تعداد ۸۱۰ مورد مأموریت مرکز اورژانس آذربایجان شرقی در ۲ روز اخیر خبر داد و با بیان اینکه با نزدیک تر شدن به زمان تعطیلات نوروزی حجم این مأموریت‌ها در حال افزایش است، گفت ۲ روز گذشته ۹ هزار مراجعه به مراکز اورژانس استان به ثبت رسیده است.

نقی پور تعداد بستری‌های ۲ روز اخیر مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی را ۲ هزار ۶۰۰ مورد اعلام کرد.

کد خبر 6056472

دیگر خبرها

  • برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در یزد
  • شبکه کتاب می‌تواند با معرفی کتاب‌های خوب و خواندنی در بین عموم محبوبیت ویژه‌ای بیابد
  • معرفی کتاب‌های «فصل بی هراسی» و «مدیریت منابع آب» در «چاپخانه»
  • برگزیدگان مرحله اول پویش ملی «خوانش کتاب» معرفی شدند
  • مسابقه و پویش ملی کتابخوانی «به رنگ خدا» فراخوان داد
  • کارزار رسانه‌ای بهزیستی خوزستان برای پیشگیری از اعتیاد
  • فراخوان مسابقه و پویش ملی کتابخوانی «به رنگ خدا»
  • دانشگاه علوم پزشکی تبریز وارد کارزار کاهش بیماری‌ها می‌شود
  • برگزیدگان جایزه کتاب «پرانتز» معرفی شدند
  • کارزارِ حداقل دستمزدِ ۱۵ میلیون تومانی