Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایکل وایت، عضو قدیمی نیروی دریایی آمریکا پس از گذشت ۶۸۳ روز از دستگیری‌اش و پس از برگزاری دادگاه و متهم شناخته شدن، با دکتر مجید طاهری که محکوم به ۱۶ ماه حبس به بهانه نقض تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران شده و در بازداشت آمریکائیان بوده، مبادله شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرباز قدیمی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، «مایکل وایت» که سال ۱۳۹۷ در مشهد دستگیر شده بود با یک ایرانی زندانی در آمریکا مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو قدیمی نیروی دریایی آمریکا پس از گذشت ۶۸۳ روز  از دستگیری‌اش و پس از برگزاری دادگاه و متهم شناخته شدن، با دکتر مجید طاهری که محکوم به ۱۶ ماه حبس به بهانه نقض تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران شده و در بازداشت آمریکائیان بوده، مبادله شد.

هنگام دستگیری وی، رسانه‌ها حضورش در مشهد را دیدار با نامزد مشهدی‌اش ذکر کردند و اسفند ۱۳۹۷ بود که دادستان وقت مشهد، غلامعلی صادقی در خصوص بازداشت مایکل وایت گفت پرونده وی شاکی خصوصی و عمومی دارد، صادقی همچنین وجود اتهام امنیتی نسبت به این سرباز قدیمی آمریکا را تایید کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی ضمن ابراز خوشحالی از آزادی وایت، خروج وی با هواپیمای سوئیسی را از ایران، خبر داده است.

هانا کاویانی، خبرنگار و گزارشگر رادیو فردا نیز در توئیتی نوشته است: «نتیجه همه اتفاقات ۳ ساعت گذشته این بوده که پس از اینکه عسگری به ایران رسید، اول خبر آزادی مایکل وایت منتشر شد که در راه سوئیسه، بعد خبر آزادی یک متهم در زمینه تحریم در آمریکا به اسم مجید طاهری منتشر شده، همه این‌ها در زمانی که مقام‌های دو طرف یک ماه اصرار کردن که تبادلی در کار نیست».

 

تصاویری نیز از حضور مایکل وایت در فرودگاه ایران منتشر شده است و مادر این سرباز قدیمی آمریکایی آزادی فرزندش را در شبکه سی.ان.ان تایید کرده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مایکل وایت سرباز آمریکایی مبادله عسگری مجید طاهری مشهد تحریم مایکل وایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، بر اساس ادعای این نهاد آمریکایی، این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

آمریکا برای این ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد ! + عکس و مشخصات پاداش میلیون دلاری آمریکا برای تعقیب این ۲ ایرانی کد خبر 847029 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه اینترنت - هکر

دیگر خبرها

  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!