Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر «پورنیما کومار»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «سیگار الکتریکی مهاجمی بزرگ برای محیط دهان است و این تغییر در مدت زمان کوتاهی روی می‌دهد.»

تیم تحقیق در این مطالعه، نمونه پلاک از لثه‌های ۱۲۳ فرد جوان و سالم را که هیچ علامت بیماری دهان نداشتند را جمع آوری کردند: ۲۵ نفر از این افراد سیگاری، ۲۵ نفر غیرسیگاری، ۲۰ نفر مصرف کننده سیگار الکتریکی، ۲۵ نفر سابقا سیگار الکتریکی مصرف می‌کردند و ۲۸ نفر هم سیگار و هم سیگار الکتریکی استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه بدست آمده از مصرف کنندگان روزانه سیگار‌های الکتریکی حاوی میزان بالا باکتری‌های عامل عفونت بود که آن‌ها را در معرض ریسک بالا طیف وسیعی از مشکلات سلامت دهان قرار می‌داد.

جمعیت باکتری‌های موجود در دهان این گروه از افراد سیگاری شبیه به افراد مبتلا به بیماری پریودنتیت است؛ عفونت لثه که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان‌ها شود و در صورت عدم درمان، فاکتور پرخطر بیماری قلبی و ریوی است.

به گفته محققان، مایع فشرده و داغ در کاتریج سیگار الکتریکی، محیط دهان را به محل مناسبی برای ایجاد ترکیب خطرناک باکتری‌ها تبدیل می‌کند.

از اینرو محققان عنوان می‌کنند سیگار الکتریکی جایگزین سالمی به جای سیگار‌های عادی نیست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیگار الکتریکی باکتری بیماری لثه سیگار الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

یبوست عارضه‌ای است که با تخلیه نامنظم و غیرمداوم مدفوع یا دشواری در خروج آن از بدن تعریف می‌شود و حدود ۱۵ درصد جمعیت جهان تاکنون با آن مواجه شده‌اند. این مشکل در دختران بیشتر از پسران مشاهده می‌شود و احتمال ابتلای زنان ۶۵ ساله و بالاتر به آن نسبت‌به بقیه گروه‌ها و رده‌های سنی، بیشتر است.

علائم رایج یبوست عبارت‌اند از مدفوع سفت، زور زدن برای دفع، احساس انسداد در ناحیه آئورکتال (دهانه‌ای که مدفوع از آن عبور می‌کند)، دفع ناقص، ناراحتی شکمی و نفخ.

مصرف نکردن مایعات و فیبر به اندازه کافی و همچنین نداشتن تحرک از دلایل یبوست به شمار می‌روند. از جمله علل دیگر می‌توان به برخی اختلالات متابولیک نظیر دیابت و کم‌کاری تیروئید، بعضی داروها، برخی بیماری‌های مغز و اعصاب نظیر پارکینسون، ام‌اس و زوال عقل، بیماری‌های مرتبط با عضلات یا بیماری‌های جدی مانند سرطان روده بزرگ اشاره کرد.

حرکات منظم روده برای سلامتی دستگاه گوارش ضروری است، زیرا به حذف مواد زائد از بدن و جلوگیری از تجمع سموم کمک می‌کند.

یکی دیگر از عوامل موثر بر یبوست منیزیم است، که وری‌ول‌هلت در گزارشی به آن پرداخته است.

منیزیم چیست؟
منیزیم یک ماده معدنی مغذی است که در بسیاری از فرایند‌های بدن نقش مهمی دارد. از جمله اینکه عملکرد عضلات، سلول‌های عصبی، سطح قند خون، فشار خون و همچنین ضربان قلب را تنظیم می‌کند، به رشد استخوان‌ها کمک می‌کند و پروتئین دی‌ان‌ای و آران‌ای را می‌سازد.

منیزیم در اشکال مختلف مانند اکسید منیزیم، هیدروکسید منیزیم، سولفات منیزیم، سیترات منیزیم، کلرید منیزیم و ترکیبات دیگر موجود است.

این ماده معدنی را می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی هم به بدن رساند و در خوراکی‌هایی مانند دانه کدو تنبل، دانه چیا، بادام، اسفناج تازه و اسفناج آب‌پز و بادام هندی وجود دارد.

منیزیم با افزایش میزان آب و حجم مدفوع، مانند یک ملین اسمزی (دارای قابلیت جذب آب و ایجاد فشار اسموتیک) برای رفع یبوست عمل می‌کند و قابلیت منیزیم برای کشیدن آب به روده کمک می‌کند که مدفوع نرم شود و این مدفوع متورم به تحریک روده منجر می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر به منیزیم یا ترکیبات آن حساسیت دارید، باید از مصرف آن اجتناب کنید و در صورت مواجهه با واکنش آلرژیک شدید مانند خارش، کهیر و تنگی نفس، فورا به پزشک مراجعه کنید. کلیه‌ها تنظیم سطح منیزیم در خون را برعهده دارند؛ بنابراین اگر مشکلات کلیوی دارید، نیز احتمال دارد با افزایش خطر تجمع منیزیم مواجه می‌شوید.

از طرفی منیزیم با برخی دارو‌ها هم تداخل دارد و افراد مبتلا به شرایط پزشکی خاص باید از مصرف آن خودداری کنند یا از قبل از مصرف آن با پزشک و متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنند.

البته متخصصان برای درمان یبوست راهکار‌ها دیگری هم ارائه می‌دهند. افزایش مصرف مایعات، افزایش فعالیت بدنی، واکنش فوری به احساس نیاز به اجابت مزاج از جمله روش‌های مفید برای درمان این مشکل‌اند.

منبع: سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند