Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، ریچارد مک لارن مسئول رسیدگی به پرونده اتهامات علیه تاماش آیان رییس پیشین فدراسیون جهانی وزنه برداری بود که اکنون بعد از گذشت چهار ماه، گزارش خود را به هیات اجرایی ارائه کرد.  یک شبکه آلمانی در مستندی ادعا کرده بود که در فدراسیون جهانی وزنه برداری  فساد مالی  و دوپینگ سیستماتیک انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک لارن  هم  پس از ماه‌ها تحقیق اعلام کرد، ۴۰ مورد دوپینگ مثبت اعلام نشده است، بیش از ۱۰ میلیون دلار هم مفقود شده و  همچنین در دو کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی، رای خریداری شده است. البته خرید رای نه تنها برای آیان بلکه برای طرفداران او جهت حضور  در هیات اجرایی فدراسیون جهانی بوده و خریدن رای به صورت نقدی انجام گرفته است.

مک لارن در مورد پول های مفقود شده نیزگفت: منابع اصلی این پول‌ها جریمه های دوپینگ بوده است که به صورت شخصی به خود تاماش آیان پرداخت می‌شد. همچنین پول نقد زیادی از حساب فدراسیون جهانی برداشت می‌شد که معمولا قبلا از مسابقات بزرگ و کنگره‌های فدراسیون جهانی بوده است.  متاسفانه ممکن نیست مشخص کنیم که چه مقدار از پول‌های جمع‌آوری یا برداشت شده برای هزینه های مشروع بوده است.

مک لارن در مورد پرونده  دوپینگ‌ها نیز گفت: بیش از ۶۰۰ وزنه بردار در یک دهه گذشته تستشان مثبت شده است  و تاماش آیان در کار کمیسیون آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی دخالت کرده است و فرهنگ دوپینگ در این رشته ورزشی وجود دارد. تحقیقات ما نشان می دهد ۴۰ مورد دوپینگ مثبت در سوابق فدراسیون جهانی پنهان شده  که  شامل مدال آوران طلا و نقره است.

البته اطلاعات در مورد دوپینگ‌ها برای تحقیقات بیشتر به وادا ارسال شده است. در این میان سازمان ملی مبارزه با دوپینگ مجارستان هیچ کار غیر قانونی انجام نداده و  مطابق با استانداردهای وادا عمل کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: فدراسیون جهانی تاماش آیان مک لارن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟

سه داور ایرانی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ با وجود مصوبه فدراسیون فوتبال هنوز پاداش خود را دریافت نکردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،  در روز 28 اسفند ماه سال 1401 هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوبه‌ای درباره تکریم داوران ایرانی حاضر در جام جهانی داشت و برای سه داور ایرانی پاداشی در نظر گرفت. بر این اساس قرار بود علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی هر کدام برابر با معادل ارزش ریالی 10 سکه پاداش دریافت کنند، اما این پرداخت عملی نشد.

بعد از تأخیر در این پرداخت و پیگیری سه عضو تیم داوری، همزمان با روز اعزام تیم ملی بانوان ایران به مسابقات جام جهانی استرالیا در روز 29 مهر 1402 هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشستی تشکیل داد و در کنار موضوعات دیگر مجدداً مصوب کرد که پاداش مذکور پرداخت شود. با این وجود تاکنون چنین مبلغی پرداخت نشده است.

این موارد در حالی رقم می‌خورد که قیمت سکه در حال افزایش است و هر چقدر در این پرداخت تأخیر ایجاد شود، فدراسیون برای اجرای تعهد خود کار سخت‌تری در پیش خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • بازدید ستاره‌های چلسی از مک لارن و دیدار با نوریس + عکس
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت