Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،به نقل از آستان  مقدس حضرت معصومه (س)، جواد کریم خانی،کارشناس موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) اظهار کرد: با توجه بسته بودن درب‌های حرم مطهر بانوی کرامت (س) طی ۷۰ روز، موزه آستان مقدس نیز یک تعطیلی نزدیک به سه ماهه را تجربه کرد تا اینکه در روز جمعه ۹ خردادماه دوباره بازگشایی شد و اکنون پذیرای زائران و علاقه‌مندان به آثار تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه زمان بازدید از موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در روز‌های عادی از ساعت هشت صبح تا چهارده و نیم ظهر و همچنین هفده عصر تا بیست و یک شب خواهد بود، افزود: این موزه در ایام تعطیل و روز‌های جمعه نیز با یک ساعت تاخیر در صبح پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

کارشناس موزه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها با اشاره به تغییراتی که در موزه انجام شده است، گفت: در روز‌های تعطیلی، خادمان به کار‌های مختلفی از جمله پاک سازی مخزن، آفت‌زدایی آثار، هوادهی آثار، عکس برداری تخصصی و شناسنامه نویسی آثار که تا کنون فرصت مناسبی برای آن وجود نداشته پرداختند و موزه آماده خدمت‌رسانی شده است.

او با بیان اینکه این روز‌ها افراد کمی در موزه حرم مطهر حضور می‌یابند، افزود: جمعیت بازدید کنندگان موزه آستان کریمه اهل‌بیت (س) در روز‌های قبل از کرونا با حضور توریست‌ها و زائران خارجی و همچنین کاروان‌های زیارتی و اردو‌های مدارس و کارمندان نهاد‌های مختلف به روزانه بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسید.

کریم‌خانی با اشاره به این‌که اکنون فصل زائر است و با رفع این بیماری تعداد بازدیدگنندگان موزه هم بیشتر خواهد شد، افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی در درب ورودی موزه ضدعفونی دست‌ها صورت می‌گیرد و با پیگیری‌های انجام شده در حد توان ماسک و دستکش برای بازدیدکنندگان تهیه خواهد شد.

او عنوان کرد: به طور کلی موزه محل تجمع افراد نیست و فاصله‌ها رعایت می‎شود، اما با این وجود در ورودی موزه تذکرات لازم به بازدید کنندگان داده می‌شود و تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

کارشناس موزه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در این موزه وجود دارد که در ایام تعطیلی موزه، تغییراتی در شیوه چینش آثار موزه انجام شده است و آثار جدیدی را هم به نمایش گذاشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه فضا‌های جدیدی هم برای موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: ما در آینده تالاری را با عنوان حرم‌شناسی خواهیم داشت که به طور مفصل و ویژه آثار تاریخی متعلق به حرم مطهر که از دوره‌های صفویه و قاجاریه وجود دارد شامل درب‌های ورودی حرم، خشت‌های گنبد مطهر، درب ضریح قدیمی، کاشی‌های قدیمی کتیبه‌ای و کوکبی و کاشی‌های حاشیه مضجع حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کاشی های تاریخی محسوب می‌شود و در سال ۶۰۲ هجری قمری ساخته شده است در این بخش به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه موزه ملی آستان مقدس حضرت معصومه پروتکل های بهداشتی موزه آستان مقدس کریمه اهل بیت حضرت معصومه انجام شده حرم مطهر موزه حرم روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد

سپیده بابایی رکنی مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی در آئین اهدای مدال خود در مشهد گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم، در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی اش امام رئوف است و بنده معتقدم که کار اصلی را خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام می‌دهد، فقط باید خلوص نیت داشت.

او افزود: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به حضرت امام رضا(ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌های ارزشمند خود که حاصل سال‌ها تلاش آنان است، را تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والا باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدالهای ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.

علیرضا اسماعیل زاده بیان کرد: ۸۷ مدال المپیکی، ۹۰ کاپ ورزشی و سه مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدالهای متنوعی را به این موزه اهدا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد