Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری رقابت‌های هندبال جوانان آسیا به میزبانی شیراز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفدهمین دوره از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا قرار بود 19 تا 30 تیرماه به میزبانی شیراز برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. کنفدراسیون هندبال آسیا تاریخ جدید این دوره از مسابقات را اعلام کرد که بر این اساس، مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از 14 تا 24 مهر به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* دغدغه‌ای برای سالن وجود ندارد

فدراسیون هندبال برای میزبانی این رقابت‌ها از مدت‌ها قبل دست به کار شده و اقدامات خوبی هم انجام داده است. برگزاری چند جلسه و تقسیم وظایف به مسئولان استانی از جمله اقدامات مدیران فدراسیون هندبال بود. موضوع مهم دیگری که در این بین وجود دارد بحث سالن محل برگزاری مسابقات است. 

طبق اعلام مسئولان قرار بود سالن مسابقات تا تیر ماه افتتاح شود و در صورت عدم افتتاح، سالن دانشگاه آزاد می‌تواند از مسابقات میزبانی کند. دانشگاه آزاد سالن مناسبی در شیراز دارد که می‌تواند مکان مناسبی برای برگزاری رقابت‌ها باشد. در صورت افتتاح سالن مدنظر امکان دارد که در جریان برگزاری بازی‌ها، دو سالن در اختیار فدراسیون باشد.

این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است جنب سالن مسابقات هم سه سالن تمرینی وجود داشته باشد تا تیم‌ها برای برگزاری تمرینات خود هم مشکلی نداشته باشند.

* لغو پروازها، منجر به لغو مسابقات می‌شود؟

باتوجه به اینکه شرایط پروازی به کشورهای مختلف هنوز به صورت کامل فراهم نشده است نگرانی‌هایی برای اهالی هندبال وجود دارد تا شاید این میزبانی یک بار دیگر به تعویق افتاده یا لغو شود. علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت: صحبت کردن در این خصوص کمی زود است. باید حداقل تا یک ماه پیش از شروع مسابقات صبر کنیم تا بتوانیم شرایط را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: اگر کرونا کنترل و پروازها باز شود که مشکلی برای برگزاری مسابقات وجود نخواهد داشت، اما در هر صورت تصمیم نهایی درمورد برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات را کنفدراسیون هندبال آسیا خواهد گرفت. ما شرایط خوبی داریم و می‌خواهیم که مسابقات برگزار شود، اما همه چیز دست ما نیست.

* بازداشت مدیرکل استان فارس، شوکی بزرگ به هندبالی‌ها

خبر بازداشت حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان شیراز شوکی به مسئولان هندبال وارد کرد. کامیاب که از 28 خرداد 1394 تاکنون مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان فارس را عهده‌دار داشت یکی از چهره‌هایی بود که برای گرفتن میزبانی رقابت‌های هندبال جوانان آسیا همکاری خوبی با فدراسیون داشت.

وی پیش از تصدی این مسئولیت، مدیرعاملی باشگاه برق، کانون‌های ورزشی، رئیس هیأت‌های ورزش همگانی و آمادگی جسمانی و دبیرکلی مجمع خیرین ورزش استان فارس را برعهده داشت. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این اتفاق می‌تواند مانعی در مسیر برگزاری رقابت‌های جوانان آسیا باشد یا خیر؟

پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: کار سیستمی است و نباید همه چیز حول محور یک نفر باشد. ما با استاندار صحبت کرده‌ایم و آنها به ما قول همکاری داده‌اند. ضمن اینکه اداره کل هم بالاخره تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان آسیا شیراز هندبال برگزاری مسابقات فدراسیون هندبال جوانان آسیا رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندبالیست ساحلی جوان ایران در تیم منتخب المپیک بازی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) در راستای توسعه این رشته در میادین مختلف و کشورهای دنیا، به دنبال راهیابی هندبال ساحلی به بازیهای المپیک می باشد. در همین راستا قرار است برای نخستین مرتبه هندبال ساحلی در کنار بازیهای المپیک برگزار شود. در اولین دوره مسابقات نمایشی این رشته ورزشی چهار تیم زنان و مردان به رقابت می پردازند که در این بین نام علی حیدریان بازیکن جوان هندبال ساحلی کشورمان نیز به عنوان نماینده ایران در تیم منتخب حاضر در این بازیها به چشم می خورد تا هر چند هندبال ایران موفق به حضور در بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۲۴ نشد اما برای نخستین بار نماینده ای شایسته در این رویداد بزرگ داشته باشد.

با این شرایط در حالی که فرانسه میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در تابستان امسال است قرار است "مسابقات هندبال ساحلی" را در پاریس برای برجسته کردن این ورزش تماشایی و فرهنگ آن برگزار می‌کند.

بنابر گزارشی که در سایت فدراسیون جهانی هندبال منتشر شده است، سه تیم مردان و سه تیم ستاره زنان، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه، بازی‌های هندبال ساحلی را در سه روز شنبه ۲۷، یکشنبه ۲۸ و دوشنبه ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ - در کرتیل، با فاصله تنها ۲۰ کیلومتر از استادیوم المپیک پارس برگزار خواهند کرد.

هدایت تیم‌های ستاره‌ها را شش مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی از جمله برنده مدال طلای بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ لتیسیا بروناتی (آرژانتین) به همراه ملادن پارادزیک (کرواسی)، خالد حسن (قطر)، ماریا کارانتونی (یونان)، تاماس نئوکوم (مجارستان) و الکساندر نواکوویچ (آلمان) به عهده خواهند داشت.

در این مسابقات در مجموع، ۶۴ بازیکن هندبال ساحلی (۳۲ مرد، ۳۲ زن) از بهترین بازیکنان هندبال ساحلی جهان از ۱۸ کشور جهان، از جمله بازیکنانی از جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، برزیل، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هلند، نروژ، چین، لهستان، پرتغال، قطر، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه حصور دارند.

سه تیم در هر یک از مسابقات مردان و زنان متشکل از ملیت‌های مختلف و تیم چهارم هر یک از این رقابت‌ها فرانسه میزبان خواهد بود.

نمایشگاه هندبال ساحلی IHF یک تلاش مشترک بین کمیته سازماندهی فدراسیون جهانی هندبال، فدراسیون هندبال فرانسه (FFHB) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است.

«نمایش هندبال ساحلی IHF» بخشی از یک سری جشن‌های گسترده‌تر در کرتیل، مستقر در منطقه Val-de-Marne فرانسه است که شعله المپیک را در تور جهانی خود دریافت خواهد کرد. در طول مدت بازی‌های المپیک - از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست - رویدادهای رایگان مختلفی از جمله یک منطقه هواداران برای حداکثر ۲۰۰۰ نفر Giampiero MASI پیش بینی شده است.

رئیس کارگروه هندبال ساحلی IHF گفت: نمایش هندبال ساحلی IHF در تاریخ هندبال ساحلی ثبت خواهد شد. پس از اولین حضورش در بازی های المپیک جوانان ۲۰۱۸، این گامی دیگر برای حضور در بازی‌های المپیک به عنوان یک ورزش رسمی در آینده است.

همچنین کیت مک اونیل، مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی گفت: هندبال ساحلی در حال حاضر نقش بسیار قوی در جنبش المپیک دارد و در تلاشیم در بازی‌های المپیک جوانان توسعه و ترویج گسترده‌تری انجام دهیم. این یک رشته ورزشی با فرم عالی از ورزش است، سازماندهی آن آسان است و محبوبیت بسیار قوی و رو به رشدی در بین جوانان دارد و آینده بسیار روشنی دارد.

گفتنی است به دلیل کسب مقام سوم و اولین مدال تاریخی هندبال جهان توسط تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان جهان در یونان و همچنین کسب عنوان گلزن برتر این مسابقات توسط علی حیدریان این بازیکن نیز بعنوان نماینده کشورمان و جوانترین بازیکن، در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

لیست ستاره‌های شرکت کننده در تیم‌های مردان به این شرح است:

NetFAHER (قطر) پیتر HAJDU (مجارستان) محمد زاکی حسن (قطر) خسوس لوئیز دومینگو (اسپانیا) گیل ویسنته دی پائس پیرس (برزیل) سانتیاگو رودریگوئز (اروگوئه) سورین هنریچ (آلمان) ایوان دومنیتیک (آلمان) (کرواسی) Ebiye UDO-UDOMA (ایالات متحده آمریکا) Hani KAKHI (قطر) Attila KUN (مجارستان) Bruno CARLOS DE OLIVEIRA (برزیل) Elhji TOURE JABBY (اسپانیا) Nahuel PEREZ (آرژانتین) Laszlo NIAKAZI (Bruno CARLOS DE OLIVEIRA) (برزیل) ) دیوگو فریرا (پرتغال) لوسیان بورا (کرواسی) اندرو (درو) دانلین (ایالات متحده آمریکا) مارتین ویلستروپ اندرسن (دانمارک) تیاگو دی اولیویرا بارسلو (برزیل) علی حیدریان (جمهوری اسلامی ایران)

کد خبر 6064189

دیگر خبرها

  • حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک
  • دعوت بازیکن جوان ایرانی به تیم ستارگان هندبال ساحلی جهان
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • هندبالیست ساحلی جوان ایران در تیم منتخب المپیک بازی می کند
  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • خوب و بد هندبال ایران در سال 1402 از نگاه پاکدل
  • خوب و بد هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ از نگاه پاکدل
  • آمادگی شیراز برای میزبانی از رقابت های آسیایی هندبال