Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:50:20 GMT

۴ جاده فرعی خراسان شمالی اصلی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۹۵۴

۴ جاده فرعی خراسان شمالی اصلی می‌شود

جعفر شهامت روز جمعه به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارتقای چهار محور مزبور، در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد، اظهار داشت: به منظور ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، برخی از راه های روستایی استان هم باید به فرعی ارتقا یابند که به عنوان نمونه باید محورهای روستایی چناران‌شهر و گیفان، به راه فرعی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: محور یام به تیتکانلو هم باید از روستایی به فرعی ارتقا یابد و  محور اسفراین- اردغان و نیز شیروان - اسطرخی هم باید از روستایی به فرعی تبدیل شود که این امر در حال اقدام است.

شهامت گفت: حجم تردد در برخی از محورهای روستایی استان بالا است به طوری که به عنوان راه های منطقه ای، مورد استفاده قرار می گیرند و برخی از این جاده ها، بیش از ۳۰ هزار نفر را سرویس می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کارکرد کنونی این محورها در استان بسیار بیشتر از یک محور روستایی است.

وی درباره اجرای پروژه های راهسازی در حوزه روستایی استان گفت: تکمیل و ساخت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در سطح استان جزو تکالیف این اداره کل است که در این زمینه، هدفگذاری شده که ۷۹.۵ کیلومتر راه در قالب طرح ابرار و ۵۲۹ کیلومتر راه از محل سایر اعتبارات ملی و استانی توسط اداره کل اجرا شود.  

شهامت افزود: امید می رود تا پایان سال مالی جاری، ۴۹ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته و بهره برداری شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: در روزهای آتی اجرای آسفالت حدود ۲۷ کیلومتر از راه های روستایی طرح ابرار در استان انجام خواهد شد.

طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی هزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه‌های کشور را شامل می شود.
اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی خراسان شمالی هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که با داشتن ۳,۶ درصد از راه‌های روستایی کشور رتبه ۱۳ را در بین استان ها دارد.
طول راه‌های شریانی این استان نیز ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ درصد از راه‌های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد تردد جاده ای خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد تردد جاده ای خراسان شمالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد تردد جاده ای خراسان شمالی راه های روستایی خراسان شمالی کیلومتر راه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل احداث شده است که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین‌آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌جاری نیز احداث راه‌های روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا بخشی از عقب‌ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

کد خبر 747439

دیگر خبرها

  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی