Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@04:53:49 GMT

آخرین وضعیت قیمت نوبرانه‌ها دربازارمیوه

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۸۱۹۲

قیمت میوه ها به ویژه نوبرانه ها آنقدر بالاست که قشر متوسط توان خرید ندارد، کسی هم بر این قیمت ها نظارت نمی کند. ناطقان: جدیدترین قیمت میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران حکایت از بالا بودن شدید قیمت ها به ویژه نوبرانه ها است که شرایط خرید را برای مردم بسیار سخت کرده است.قیمت هایی که در این میدان وجود دارد عمده فروشی است و زمانی که اینها به سطح شهر می رسند از 30 تا 100 درصد اضافه می شوند، که البته تا 30 درصد طبق قانون است و بیشتر از آن غیر قانونی! و نظارتی هم بر این قانون شکنان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیمت میوه ها تابستانه مانند زردآلو در میدان مرکزی 33 هزار تومان است که وقتی پای این میوه ها به مغازه های سطح شهر می رسد معمولا تا به دو برابر قیمت هم می فروشند. توت فرنگی و گوجه سبز هم که جزو نوبرانه ها است در محدوده کیلویی 18 هزار تومان است و قیمت بازار از اینها بیشتر است.

میوه ها بر اساس مصوبه قانونی از میدان مرکزی میوه تا مغازه ها تا 30 درصد مجوز افزایش دارد اما مغازه داران این درصدها را قبول ندارند و قیمت گذاری آنها بر اساس نرخ اجاره و بالاشهری و پایین شهری و یا به زبان ساده تری دل به خواهی تعیین می شود و کسی هم نظارتی بر آنها ندارد.

قیمت سیب در میدان کیلویی 15 هزار تومان است که بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس در سطح شهر 29 هزار تومان عرضه می شود. هندوانه که این روزها میوه مطلوب تابستان است کیلویی 2200 تومان است که در سطح شهر 3 هزار تا 3500 تومان به فروش می رود.

 هندوانه در منطقه جنوب بر اساس گزارش ها به اندازه ای قیمت پایین دارد که کشاورزان تمایلی به برداشت ندارند کلیپ هایی هم در فضای مجازی است که کشاورز زمین خود را رها کرده و از مسولان میخواهد فکری به حال آنها بکنند تا اینطور تولیدشان دور ریخته نشود و  ضرر و زیان نکنند.

سیب زمینی و پیاز و گوجه فرنگی هم از عجایب بازار است که در منطقه جنوب به قیمت 500 تومان هم نمی خرند اما در شهر تهران به 10 برابر قیمت به فروش می رود. قیمت گوجه فرنگی آنقدر پایین است که دولت خرید حمایتی را به تازگی آغاز کرده که تعبیر کشاورزان جنوب «نوش دارو پس از مرگ سهراب » نام گرفت.

میوه های خارجی هم در میادین میوه خوب جولان می دهند و معلوم نیست که این میوه ها را چه کسانی خریداری می کنند و سود واردات آنها به جیب چه کسانی می رود؟ ایران از نظر میوه های باغی متنوع ترین در جهان است و در تعدادی از میوه ها جایگاه نخست جهان در تولید و در تولید 35 محصول جایگاه نخست تا 15 جهان را دارد با این حال اصرار بر واردات میوههای خارجی همواره مورد اصرار بوده و دولت هیچوقت نتوانست واردات آن را ممنوع کند.آناناس کارتنی در میدان مرکزی تهران 320 هزار تومان است که قطعا قیمت بازار سرسام آور خواهدبود.

میوه های خارجی ابتدا مدتی به عنوان تنوع وارد کشور می شود و پس از آنکه ذائقه مردم عوض شد به نیاز تبدیل می شود مثال آن موز است که اکنون نه تنها ذائقه مردم بلکه فرهنگ آنها را نیز عوض کرده و برای عیادت بیماران موز معمولا اولویت اول خرید است و  معلوم نیست چه کسانی پشت این فرهنگ سازی ها هستند. منبع: فارس برچسب ها: نوبرانه ها ، بازار ، قیمت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نوبرانه ها بازار قیمت هزار تومان میدان مرکزی نوبرانه ها سطح شهر میوه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در خرید گندم منافع مردم خط قرمز ماست/ عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار ایلام باید آغاز شود

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: در خرید گندم، نباید اختلافی بین فروش و تحویل گندم از سوی سیلوداران باشد تخلفی از سیلوداران مشاهده شود، سیلو پلمب و متخلف به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند چرا که منافع مردم خط قرمز ماست.

«حسن بهرام‌نیا» امروز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در نشست تنظیم بازار استان با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای و مستمر از سیلوهای ذخیره گندم، اظهار کرد: موضوع بهداشت داخلی و محیطی در سیلوهای ذخیره گندم، بسیار مهم است که توسط مدیرکل اقتصادی استانداری ایلام و مدیرکل غله، باید به منظور تشدید نظارت بر سیلوها بازدید به‌صورت مستمر انجام شود و نتیجه بازدیدها به صورت یک گزارش به معاونت امور اقتصادی استانداری ارائه شود.

 وی بیان کرد: یکی از دستگاه‌های نظارتی تاثیرگذار در موضوع مواد غذایی مصرفی مردم و نظارت بر کمیت و قیمت این اقلام، تعزیرات حکومتی است که نقش مهمی در عرضه کالاهای مصرفی با قیمت مصوب و جلوگیری از احتکار دارد.

 استاندار ایلام خاطرنشان کرد: همه مدیران در هر جلسه به جایگاه حال حاضر دستگاه تحت تصدی خود اشاره و  جایگاه سال گذشته و حال حاضر خود را در مقیاس ملی متناسب با شاخص‌های تعیین شده اعلام کنند و مستندات جایگاه به رسانه‌ها ارائه شود.

 این مسئول استان ایلام، به خلع‌ ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فسادستیزی است، برخی‌ها، سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش بسیار زیادی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه‌ی ۵۰۰ میلیون تومان به شخصی واگذار کردند که اصلاً اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ی کشتارگاه را به‌صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

 استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فسادستیزی کشتارگاه از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگشت.

 وی با اشاره به شعار سال‌۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» و بازگشت دوباره کشتارگاه دام به بیت‌المال، گفت: ضرورت دارد پس از طی فرآیندهای قانونی، حداکثر ظرف یک‌ماه این کشتارگاه دوباره فعال شود.

 بهرام‌نیا به بحث  ساخت میدان میوه و تره‌بار به‌عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهر ایلام پرداخت و گفت: پس از سال‌ها و با پیگیری‌های مستمر در مرکز، یکی از مطالبات مهم مردم استان که در تنظیم بازار بسیار موثر است در دیدار با مرحوم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی وقت و دستور ایشان، ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری شهرداری ایلام برای خرید زمین میدان میوه و تره‌بار در شهر ایلام به راه و شهرسازی استان، تقسیط شد و هم‌اکنون سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار پای‌کار است که با پیگیری شهردار که تصمیم‌گیرنده اصلی است باید عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک اجرایی شود.

 وی اضافه کرد: با همکاری و اهتمام اداره‌کل راه و شهرسازی استان، سرانجام زمین به شهرداری واگذار شده است و اکنون یک سرمایه‌گذار پای‌کار، آماده است که ضروری است فرماندار با شهردار جلسه‌ای برگزار کند و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 استاندار ایلام در این نشست با تأکید بر تشدید نظارت بر بازار و نظارت بر کمیت، کیفیت و بهداشت پخت نان، گفت: نظارت‌ها در بازار در سطح کل شهرستان‌های استان تشدید شود ارائه گزارش تامین کالاهای اساسی و پروتئینی توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، ارائه گزارش آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل غله، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان، ارایه گزارش اقدامات شب عید و ماه مبارک رمضان توسط توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  و صمت استان، ارائه گزارش فرمانداران شهرستان‌های تابعه در خصوص تنظیم بازار شهرستان‌ها از جمله دستور کارهای نشست امروز تنظیم بازار استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • انتقاد استاندار ایلام از وضعیت ساخت بازارچه میوه و تره بار
  • معابر میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نونوار شد + فیلم
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر ظرف یک‌ ماه فعال شود
  • در خرید گندم منافع مردم خط قرمز ماست/ عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار ایلام باید آغاز شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل