Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@00:02:29 GMT

کرونا را با تغذیه مناسب از خود دور کنید

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۸۲۲۱

کرونا را با تغذیه مناسب از خود دور کنید

خبرگزاری میزان- عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کرونا دارد، رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به این ویروس کمک کند. تاریخ انتشار: 09:24 - 16 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۳۵۳

خبرگزاری میزان - ایسنا به نقل از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت نوشت: بیماری کووید-۱۹ همچنان بیماری است که اطلاعات نسبت به آن اندک است و اشخاص زیادی در سراسر جهان روزانه به آن مبتلا می‌شوند و بهبود می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان توجه به برخی نکات در دوره نقاهت بیماری می‌تواند به کاهش سریع‌تر عوارض بیماری کمک کند. برخی از این نکات در حوزه تغذیه موثر خواهند بود. 

این نکات تغذیه‌ای به شرح زیر است:

- پرهیز از مصرف غذا‌های سنگین مانند آش گوشت غلیظ، ماکارونی و سوسیس که هضم آن دشوار است.

- محدود کردن خوردن غذا‌های پرچرب یا سرخ کرده مانند الویه، سیب‌زمینی سرخ کرده، پنیر پیتزا، انواع کوکو، کتلت و...

- ممنوعیت استفاده از ترشی‌ها و سرکه که سبب خشکی دستگاه تنفسی و تحریک آن می‌شوند.

- محدودیت مصرف نمک و شور‌ها و غذا‌های کنسروی شور

- محدودکردن مصرف شیر و لبنیات (به جز نوع پروبیوتیک) که ایجاد موکوس در دستگاه تنفسی می‌کنند.

- محدود کردن استفاده از رب گوجه، فلفل، انواع سس‌های تند و سس خردل

- کاهش مصرف مواد شیرین و شیرینی‌ها، آبمیوه صنعتی، نوشابه‌های گازدار، شکر، مربا و قند

- محدود کردن مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های محرک مانند قهوه، چای غلیظ، نسکافه و یا شکلات تلخ

- اجتناب از مصرف زیاد سیر و زنجبیل

- ممنوعیت استفاده از سبوس در صورت وجود اسهال

- ممنوعیت استفاده از روغن‌هایی مانند زیتون، کلزا، کنجد، روغن آفتابگردان و... برای سرخ کردن مواد غذایی

- محدود کردن استفاده از روغن‌ها و چربی‌های حیوانی مانند کره، پیه، دنبه و...

- تداوم محدودیت‌ها و رژیم‌های غذایی به‌ویژه در افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون بالا و.. دارند.

بیشتر بخوانید: کرونا با اتو کشیدن از بین می‌رود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا محدود کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: رژیم غذایی سالم رژیمی است که سه وعده اصلی و سه تا چهار میان وعده داشته باشد، سیستم گوارش افرادی که تنها سه وعده اصلی را مصرف می‌کنند، در طولانی مدت آسیب می‌بیند و به ویژه افراد لاغر بیشتر باید مراقب این موضوع باشند.

احمد اسماعیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت حفظ عادت‌های غذایی اظهار کرد: برای حفظ عادت‌های غذایی مهم است که وعده صبحانه با نان‌هایی با سبوس بالا مانند نان جو مصرف شود، همچنین افراد می‌توانند عدسی، لوبیا و تخم مرغ و پنیر کم نمک را در این وعده استفاده کنند، اما بهتر است از مربا، عسل، ارده و شیره، خامه فراورده‌هایی که بسیار شیرین است، استفاده نکنند.

وی افزود: افراد باید از میان وعده صبحانه تا ناهار یک تا دو واحد میوه مصرف کنند، همچنین در وعده ناهار می‌توانند از انواع خورشت‌ها، مرغ و ماهی، گاهی گوشت قرمز استفاده کنند، همچنین غذاهایی مانند الویه، کشک بادمجان، میرزاقاسمی را در این وعده اصلی می‌توانند مصرف کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: بین وعده ناهار تا شام یک تا دو واحد میان وعده شامل چای با خرما، انجیر، مویز و میوه‌های فصل را می‌توان مصرف کرد، همچنین بهتر است افراد غذایی سبک مانند آش، سوپ، انواع سالاد در وعده غذایی شام مصرف کنند و نباید نان و برنج در این وعده استفاده شود، مصرف یک واحد لبنیات مانند ماست و شیر قبل از خواب کمک می‌کند افراد خواب راحت‌تری را تجربه کنند و بدن جذب کلسیم بهتری داشته باشد.

اسماعیل زاده تصریح کرد: افرادی که دچار کمبود مواد مغذی در بدن هستند و وزن آن‌ها از حد نرمال کم‌تر و لاغر هستند، مواد مغذی تحریک‌کننده اشتها در بدن خود ندارند و بی‌اشتها می‌شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که بی‌اشتها هستند و میل به خوردن مواد غذایی و میان وعده ندارند، ضعف، کسلی، خستگی‌های مکرر، خواب‌آلودگی و بی‌حالی را بسیار تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر وزن فردی بسیار کم باشد باید به متخصصان تغذیه مراجعه کند تا بر اساس مکمل‌های تجویز شده، اشتها و میل آنها به خوردن مواد غذایی بیشتر شود و ورود مواد مغذی به بدن افزایش یابد.

مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه رژیم غذایی سالم رژیمی است که سه وعده اصلی و سه تا چهار میان وعده داشته باشد، اضافه کرد: سیستم گوارش افرادی که تنها سه وعده اصلی را مصرف می‌کنند، در طولانی مدت آسیب می‌بیند و به ویژه افراد لاغر بیشتر باید مراقب این موضوع باشند؛ افرادی که در ماه مبارک رمضان دریافت بیش از حد کالری در وعده افطار و سحر داشتند، باید پس از ماه مبارک رمضان میزان کالری مصرفی خود را کنترل کنند.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه افراد باید وعده‌های اصلی صبحانه و ناهار را مصرف کنند، اما مد نظر داشته باشند که وعده شام آنها پرکالری نباشد، خاطرنشان کرد: مصرف میوه و سبزی باید مد نظر افراد قرار گیرد و مصرف کیک و آب‌میوه‌های صنعتی محدود شود، همچنین به منظور کنترل وزن در وعده ناهار افراد می‌توانند سبزیجات پخته مصرف کنند و روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند.

کد خبر 744698

دیگر خبرها

  • اصول تغذیه سالم در خانواده (فیلم)
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد