Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری اصفهان با تشکیل کارگروه شناسایی سازه‌های پر خطر موظف به شناسایی ساختمان‌های تجاری، مسکونی، کارگاهی و صنعتی در معرض آسیب و هشدار به مالکان آنها برای ایمن سازی یا تعیین تکلیف است. ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کلان‌شهر اصفهان 2 هزار و 304 هکتار بافت فرسوده دارد که 20 درصد مساحت شهر را شامل می‌شود که در این راستا ساختمان‌های پرخطر و در معرض آسیب از نظر فنی بررسی می‌شوند و پیرامون تمامی مخاطرات آنها به مالکان اخطار و هشدار داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینگونه ساختمان‌ها از نظر سیستم‌های ایمنی برق و گاز، خروجی، اطفاء حریق و لوله کشی آسیب‌پذیری بالاتری دارند لذا خطرات بسیاری جان و مال ساکنان این سازه‌ها را تهدید می‌کند و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به کنترل ایمنی سیستم‌های برق و گاز در مجموعه‌های ساختمانی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

بازرسان کارگروه شناسایی سازه‌های پرخطر، ساختمان‌های در معرض آسیب را بررسی می‌کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به آسیب‌پذیری برخی ساختمان‌های اصفهان، اظهار داشت: آسیب‌پذیری به معنای قدمت بالای یک ساختمان است که از نظر ایستایی و تاب آوری در برابر حوادث مقاومت نداشته باشد و همچنین دارای سیستم‌های برق و گاز فرسوده باشند.

منصور شیشه فروش افزود: در این راستا در شهرداری‌ها کارگروهی به عنوان کارگروه شناسایی سازه‌های پرخطر و در معرض آسیب، تشکیل شدند و با بازرسی در تمام نقاط شهر، مساجد، مدارس، ساختمان‌های مسکونی، تجاری، ابنیه تاریخی، پاساژ و بازارهای قدیمی و در معرض خطر را شناسایی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه نیروهای کارگروه شناسایی سازه‌های پرخطر با ارگان‌های مختلف دیگری هم همکاری دارند، گفت: این کارگروه با سازمان آتش نشانی، شرکت آب، شرکت برق و نظام مهندسی یک چک لیست و شناسنامه ایمنی از ساختمان ها تهیه و آیتم‌ها را بررسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بازرسان شناسایی سازه‌های پرخطر در صورت وجود هرگونه خطر در هر ساختمان، به مالک آن ساختمان اخطاریه می‌دهند که در زمان مقرر ملک تخریب یا ایمن‌سازی شود.

شیشه فروش ادامه داد: ممکن است ساختمانی در معرض خطر سیل یا زلزله باشد به اینگونه ساختمان‌ها نیز اخطاریه داده می‌شود تا برای حفظ سلامت خود و خانواده نسبت به ملک خود تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به ایمنی حریق واحدها، اظهار داشت: سازمان آتش نشانی نیز واحدهای تجاری، مسکونی و دیگر واحدها را بررسی می‌کند و موظف است هر واحدی از جمله پاساژ و بازار را  اولویت‌بندی و جاهای پر خطر را به اتاق اصناف اعلام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیگیری و استعلام ساختمان‌ها بسیار مهم است و باید مسائل ایمنی استاندارد در همه اماکن رعایت شود.

دلیل گرانی مسکن از زبان وزیر راه؛ نوسازی بافت فرسوده تاثیری بر کاهش قیمت مسکن نداردسکونت بالغ بر دو میلیون نفر در 6 هزار هکتار بافت فرسوده در استان تهرانبافت فرسوده بهبهان در تمنای رسیدگی مدیران شهرداری+ تصاویر


وی افزود: صنعت، معدن و تجارت موظف شده تمام شهرک‌های صنعتی را از لحاظ ایمنی، فرآورده‌ها، انبارها، حمل و نقل بررسی کند و در صورت لزوم اخطاریه بدهد.

شیشه فروش با بیان اینکه مرکز بهداشت و محیط زیست و اداره کار نیز با توجه به حیطه مسئولیت خودشان موظف به نظارت و بازرسی هستند، گفت: آنها هم باید در کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی تیم تشکیل بدهند و در حال حاضر 8 هزار واحد صنعتی در استان فعال هستند که باید از نظر ایمنی بررسی شوند.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای موظف است در مورد حریم رودخانه‌ها تذکر و اخطار دهد و پیگیری هم داشته باشد.

شیشه فروش ادامه داد: تا کنون شهرداری اصفهان 137 ساختمان در معرض خطر را شناسایی کرده و ابلاغیه داده است و طرح‌های تاب آوری و ایمنی انجام می‌دهند و نوسازی مدارس هم نسبت به شناسایی مدارس فرسوده را ایمن و آنهایی که باید از رده خارج شوند را دستور تخریب می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حریق حوادث اخیر، اظهار داشت: شهرداری و سازمان نظام مهندسی  موظف به بررسی وضعیت ایستایی و خطر پذیری ساختمان‌های بلند هستند تا شاهد هیچ گونه حریقی در آنها نباشیم.

وی افزود: فعال کردن کارگروه شناسایی سازه‌های پرخطر و در معرض آسیب، اخطار به مالکان، برخورد قانونی و لازم با عوامل خطر زا، بررسی مستمر و دورهای وضعیت ایمنی شبکه‌های برق و گاز ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و اعلام هشدار به مالکان و هیئت مدیره‌ها، پایش وضعیت ایمنی کاربری‌های مختلف مسکونی، کارگاهی و تجاری، نظارت ایمنی و صدور هشدار ایمنی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن مطابق سند آسیب پذیری در بخش‌های آتش نشانی و برنامه‌ریزی برای پیش بینی لازم برای دسترسی سریع خودروهای امدادی و آتش نشانی در حداقل زمان ممکن به محل حادثه، ایمن سازی شبکه‌های آب و فاضلاب، اصلاح سیستم‌های برق بازار اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط سازمان‌های مختلف انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، همه ساختمان‌های مسکونی، تجاری، کارگاهی و صنعتی باید استانداردهای لازم ایمنی و پیشگیری از حریق، سیل، زلزله و غیره را داشته باشند و هر گونه سازه فرسوده یا در معرض آسیب نیز باید هر چه زودتر تعمیر و بازسازی شود تا از خسارات مالی و جانی پیشگیری شود.

انتهای پیام/166/ی

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان معرض آسیب معرض خطر آسیب پذیری ساختمان ها آتش نشانی شیشه فروش ایمن سازی برق و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشت لوله آب در خیابان میر اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به علت فرونشست زمین خط لوله ۴۰۰ میلیمتری آب آشامیدنی در خیابان میر آسیب دید.
منصور شیشه فروش افزود: عوامل شرکت آب و فاضلاب با اعزام تیم عملیاتی و تجهیزات در حال گود برداری و بازسازی و تعویض خط لوله در مقطع آسیب دیده هستند.
وی ادامه داد: پلیس راهور طرح ترافیکی را درمحل انجام داده و قرار است این خط لوله تا ساعت ۲۰ امشب ترمیم شود.
کارشناسان، خشکسالی طولانی‌مدت، برداشت بی‌رویه آب از سُفره‌های زیرزمینی و همچنین حذف جریان آب رودخانه زاینده‌رود از دل شهر، را از عواملی می‌دانند که باعث وقوع و شدت گرفتن فرونشست زمین در شهر اصفهان شده است.
بر اساس آمار و اطلاعات سازمان زمین‌شناسی اصفهان، در سال ۹۵ فقط ۲ درصد از مساحت این استان با فرونشست زمین درگیر بود، درحالی‌که بر اساس نتایج آخرین مطالعات، اکنون حدود ۱۰ هزار کیلومترمربع یعنی ۱۰ درصد از مساحت اصفهان، در شرایط فرونشست قرارگرفته است.

دیگر خبرها

  • نشت لوله آب در خیابان میر اصفهان
  • نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین
  • واکنش ایران به تایید نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌ کشی در غزه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره «آناتومی یک نسل کشی» در غزه
  • واکنش کنعانی به گزارش خبرنگار سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند