Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی امروز در پیامی تصویری به همایش بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: در حقیقت امام خمینی (ره) بزرگترین احیاگر فکر دینی در دنیای معاصر است.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاد اندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنفرانس مجازی به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با حضور علمایی از هند، کشمیر و ایران از جمله پیام تصویری محمد حسین مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و ریاست پژوهشکده بین المللی عروه‌الوثقی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری؛ رییس دانشگاه مذاهب اسلامی امروز در پیامی تصویری به همایش بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: در حقیقت امام خمینی بزرگترین احیاگر فکر دینی در دنیای معاصر است.

مشروح این پیام که به صورت تصویری در این کنفرانس مجازی پخش شد به این شرح است. 

ابتدا سالروز رحلت امام بزرگوار، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمانان جهان حضرت امام خمینی(ره) را به همه مسلمانان و آزادی خواهان به ویژه برادران و خواهران مسلمان، عالمان و فرهیختگان در کشمیر تسلیت عرض می‌کنم. 

امام خمینی(ره) یک شخصیت جامع علمی و فقهی است و جدای از مجاهدت‌ها و تلاشهای پیگیر در مبارزه با ظلم و ستم و نظام های مستکبر داشتند ذاتا خود یک شخصیت عالم، فقیه، اسلام شناس و در عین حال آگاه به زمان و زمان شناسی بودند.

در حقیقت امام خمینی(ره) بزرگترین احیاگر فکر دینی در دنیای معاصر است و کسی است که با یک تفسیر و تعریف و برداشت معقول از اسلام و قرآن توانست تحرک، جنبش و تحولی در ابعاد مختلف و در عرصه های مختلف در جوامع اسلامی ایجاد کند.

امام با آگاهی به عمق مبانی وحیانی اسلام، توانست معارف و دستورات اسلام را به جامعه تفهیم کند و آن را به مرحله اجرا بگذارد. در حقیقت ایشان نظامی را تاسیس کرد که دارای دو شاخصه؛ جمهوریت و اسلامیت است. یعنی مراجعه به آراء عمومی مردم در تعیین حاکمیت بر اساس مبانی دینی که هم بعد دینی و اسلامی و هم بعد حکومتی و جمهوریت آن تضمین شود.

علما و فرهیختگان؛

امام شخصیت جامعی بود که با اتکال به خدا و پشتیبانی از حمایت آحاد مردم توانست نظام جمهوری اسلامی را در ایران تأسیس کند و در دنیا همه آزادی‌خواهان و همه مبارزان عرصه جهاد علیه ظلم و ستم را فرا بخواند تا به تعیین سرنوشت خودشان در دو قلمرو فرد و جامعه بی تفاوت نباشند.

حفظ وحدت و اتحاد امت اسلامی سفارش و توصیه‌ همیشگی امام راحل بود

امام راحل همواره بر وحدت میان مسلمانان تاکید و سفارش می‌کردند و رمز پیروزی نهضت اسلامی را وحدت میان مسلمانان و وحدت کلمه می‌دانستند.

ایشان معتقد بودند، مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید در کنار هم باشند و براساس مبانی اسلام، قرآن و سنت حرکت کنند و باید یک هم‌افزایی، انسجام و یکپارچگی و همدلی میان مسلمانان باشد.

امام توانست مسلمانان را با تاکید بر وحدت و انسجام و داشتن رابطه همدلانه در خط مبارزه با استکبار جهانی قرار دهد و در این راستا موفق شود بطوریکه امروز در اکناف عالم جوانان، تشکلها و گروههایی که با مشرب فکری امام و اهداف قیام ایشان آشنا شدند با رحمت و رافت دین مبین اسلام انس گرفتند، متوجه شدند اسلام در عین حال که آنها را به همزیستی مسالمت آمیز، صلح و آرامش دعوت می‌کند که با رحمانیت و قدرت در برابر مستکبران بایستند و مقاومت و مجاهدت و سازش ناپذیری را در پیش بگیرند.

همانطور که قرآن کریم با زبان پیامبر اسلام خطاب به مومنین می‌فرماید: "اگر کسی یا کسانی از شما از دین برگردند خدای متعال قوم جایگزین می‌آورد که خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد." یعنی یک رابطه واقعی و محبت و عشق میان مومنان واقعی و خداوند هست که اینها بین خود رئوف و مهربان هستند و رابطه همدلانه و همزیستی مسالمت آمیز دارند اما در برابر مستکبران عالم عزت و شرف و مکرمت خود را حفظ می‌کنند.

بنابراین "وحدت کلمه و اتحاد میان مسلمان" سفارش اصلی و موکد امام خمینی(ره) بود چه آن زمان که در نجف و پاریس حضور داشتند و چه زمانی که برای برقراری نظام شکوهمند اسلامی به ایران بازگشتند همواره تاکید داشتند که مسلمانان عالم باید برای عزت و سربلندی و پیروزی، وحدت خود را حفظ کنند.

علما و بزرگان و شخصیت‌های اثرگذار و آحاد امت اسلامی؛

امروز ما می‌توانیم از امام خمینی به عنوان اسوه و الگو درس بگیریم و توصیه های ایشان را سرمشق زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم. 

با همدیگر مهربان،همدل و متحد و در برابر مستکبران و زورگویان مستحکم و مقاوم باشیم و با توکل و تقوای الهی آنچه خدا و رسولش از ما خواست برای جلب رضایتشان قدم برداریم و به نسل جوان با عقلانیت و بر اساس مبانی اسلام ناب آگاهی بخشی کنیم تا ان شالله بتوانیم به وظایف و رسالت خود در پیروی از راه و روش امام راحل عمل کنیم و موفق باشیم.

انتهای پیام/4133

منبع: آنا

کلیدواژه: امام خمینی دانشگاه مذاهب اسلامی مسلمانان کشمیر کنفرانس مجازی امام خمینی ره امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرقد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور صبح امروز، سه شنبه ۴ اردیبهشت در اولین روز از هفته کارگر با شعار "کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا"، با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی
  • ضرورت بازخوانی اندیشه امام راحل برای نسل جدید