Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@04:33:25 GMT

ازدست‌دادن اشتها نشانه چه مشکلی در بدن است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۸۳۰۸

ازدست‌دادن اشتها نشانه چه مشکلی در بدن است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بدون شک گردش خون مناسب، نقش مهمی در سلامت ما دارد. خون اکسیژن و مواد مغذی را به تمام قسمت‌های بدن منتقل می‌کند، بنابراین هرگونه نقص در سیستم گردش خون می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت عمومی ما داشته باشد.

در این مطلب به علائم هشداردهنده‌ای که از گردش خون ضعیف حکایت دارند اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌حسی

همه ما احساس «خواب رفتن» یک قسمت از بدن‌مان را تجربه کرده‌ایم، اما تجربه مکرر این احساس خواب‌رفتگی، می‌تواند به معنای وجود مشکل جدی‌تر در سیستم گردش خون باشد.

مه مغزی

مغز شما برای این‌که درست کار کند، به یک منبع خوب و پایدار اکسیژن نیاز دارد. اگر گردش خون در بدن به درستی صورت نگیرد ممکن است توانایی‌های ذهنی شما هم کند شود. اگر نمی‌توانید درست فکر کنید یا متوجه کاهش حافظه‌تان شده‌اید ممکن است علت آن ضعیف بودن گردش خون در بدن‌تان باشد.

از دست دادن اشتها

اگر شاهد کاهش قابل توجه اشتهایتان هستید، احتمالا گردش خون خوبی ندارید. دستگاه گوارش شما برای هضم غذا و انتقال مواد مغذی به بقیه بدن نیاز به تأمین خون کافی دارد. کند شدن جریان خون در هضم غذا اختلال ایجاد می‌کند. این بدان معناست که شما کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و در نتیجه به اندازه کافی غذا نمی‌خورید.

برای بهبود گردش خون چه کنیم؟

مهم‌ترین نکته اینکه اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید. نیکوتین با صدمه زدن به دیواره رگ‌ها و افزایش غلظت خون، در گردش خون اختلال ایجاد می‌کند. فشار خون خود را کنترل کنید. فشار خون بالا باعث سفت شدن رگ‌ها و مختل شدن گردش خون می‌شود.

بی‌تحرکی و نشستن برای مدت طولانی به گردش خون آسیب می‌رساند. سعی کنید در طول روز تحرک کافی داشته باشید. ورزش‌های هوازی شامل ورزش‌هایی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شنا ورزش‌های اکسیژن رسان هستند. با انجام این ورزش‌ها اکسیژن بیشتری دریافت کنید.

فرمول ویتامینی برای بهبود گردش خون

گردش خون یکی از مهم‌ترین جریان‌ها در بدن است، زیرا تمام مواد مورد نیاز از طریق این جریان در بدن گردش می‌کند و مواد زائد هم دفع می‌شود اگر هرچه ما به عنوان مواد مغذی مصرف می‌کنیم به بهبود جریان خون کمک کند به عنوان مواد کمکی می‌شناسیم که در ادامه بعضی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

ویتامین B۳

ویتامین B۳ یا نیاسین یکی از اعضای خانواده ویتامین B است که از گردش خون سالم حمایت می‌کند. نیاسین به کاهش سطوح کلسترول بد نیز کمک می‌کند.

مواد غذایی حاوی B۳

چغندر، ماهی، بادام زمینی و دانه آفتابگردان

ویتامین E

ویتامین E گردش خون را به واسطه باز کردن رگ‌های خونی که امکان جریان بدون مانع خون را فراهم می‌کند، بهبود می‌بخشد. ویتامین E در تولید گلبول‌های قرمز و پیشگیری از لخته شدن خون نیز نقش دارد.

مواد غذایی حاوی ویتامین E

سبزیجات برگدار سبز، مغزهای خوراکی، دانه‌های خوراکی و روغن‌های گیاهی

ویتامین C

ویتامین C به پیشگیری از ایجاد پلاک و آترواسکلروز کمک می‌کند. این ویتامین در حفظ انعطاف‌پذیری رگ‌ها نیز نقش دارد.

مواد غذایی حاوی ویتامین c

توت‌فرنگی، پرتقال، هندوانه، کیوی، گریپ‌فروت، طالبی، انبه، گوجه‌فرنگی، سبزیجات برگدار

ویتامین K

کمبود این ویتامین می‌تواند به خونریزی بیش از حد منجر شود، که ممکن است از بینی یا لثه آغاز شود.

مواد غذایی حاوی ویتامین k

اسفناج، چای سبز، کاهوی برگ تیره، کلم، برگ شلغم و مارچوبه

ویتامین B۶

ویتامین B۶ گردش خون را به واسطه توانایی مبارزه با رادیکال‌هایی که موجب سخت شدن رگ‌های خونی می‌شوند، بهبود می‌بخشد.

مواد غذایی حاوی ویتامین B۶

ماهی تن، گوشت سینه بوقلمون، گوشت سینه مرغ، سیر و برگ خردل.

کد خبر 517472 برچسب‌ها سلامت بیماری خون

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت بیماری خون مواد غذایی حاوی ویتامین ویتامین E گردش خون ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت: مشکلی با نیمکت‌‌نشینی ندارم

به گزارش ورزش سه، افشار صداقت، گلر ملوان بندرانزلی، در نیم فصل اول و پیش از حضور حبیب فرعباسی در این تیم، در نیم فصل اول یکی از مهره‌های اصلی تیم مهدی تارتار بود اما در نیم فصل دوم فرصتی برای بازی پیدا نکرده است. او که بازیکن امیدهای ملوان بود و در دوره مازیار زارع به تیم بزرگسالان اضافه شد، حالا امیدوار است در ادامه فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند.

صداقت در خصوص عملکرد ملوان در فصل جاری به خبرنگار ما گفت: به لطف خدا تا به اینجای فصل نتایج خوبی گرفتیم و به همه ثابت کردیم که تیم‌مان پتانسیل بالایی دارد و این نتایج شانسی و اتفاقی نبوده است. به هر حال نمی‌شود یک تیم تا هفته ۲۲ به صورت شانسی بالای جدول باشد. شاید خودمان هم قبل از شروع لیگ این فکر را نمی‌کردیم اما رفته رفته و بازی به بازی به این خودباوری رسیدیم که از تیم‌های بالای جدول چیزی کم نداریم، کما اینکه از تمامی تیم‌های مدعی هم امتیاز گرفتیم.

او که در نیم فصل اول فیکس بازی کرد و در نیم فصل دوم جای خود را به فرعباسی درون دروازه داد عنوان کرد: نیم فصل اول با نظر کادرفنی بازی به من رسید و خدا را شکر هم‌ خودم و هم کادر از شرایطم راضی بودند. یکی دو بازی اول کمی استرس داشتم که طبیعی است ولی بعد از گذشت چند بازی راحت‌تر و سبک‌تر بودم.

صداقت در خصوص نیمکت‌نشینی‌اش در نیم فصل دوم عنوان کرد: سیستم چرخشی برای تیمی مثل ما که برای سهمیه می‌جنگد سخت است. به هر حال باید به سرمربی هم حق داد که در شرایط حساس جدولی به گلر موفق خودش دست نزند. البته که خودم در شرایطی نیمکت نشین شدم که خوب کار میکردم ولی نظر کادرفنی این بود و من هم احترام ‌می‌گذارم. البته که کار کردن و رقابت با حبیب فرعباسی لذت بخش و برای خودم خیلی مفید است.

گلر ملوان که پنج کلین شیت در یک نیم فصل ثبت کرد گفت: ۵ کلین شیت در ۱۱ بازی داشتم ولی کلین شیت آمار مناسبی برای قضاوت درباره یک گلر نیست و تعداد سیو مهم‌تر است. من از لحاظ تعداد سیو هم آمار خوبی دارم و در هر بازی حدودا ۳-۴ سیو داشتم.

بازیکن ملوان درباره پیشنهاداتی که در نیم فصل از پرسپولیس و گل گهر دریافت کرده بود، توضیح داد: از دو تیم پیشنهاد داشتم، ولی با مهندس فهمیده و آقای اینانلو و آقای تارتار که صحبت کردم، از من خواستند که تا پایان فصل بمانم.

صداقت در پایان گفت: از مردم‌خوب انزلی تشکر می‌کنم که همیشه به هر طریقی از من حمایت می‌کنند. امیدوارم تا پایان فصل حمایت از تیم را ادامه بدهند تا بتوانیم یک فصل به یاد ماندنی را با یک‌ رتبه خوب به پایان برسانیم.

دیگر خبرها

  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • صداقت: مشکلی با نیمکت‌‌نشینی ندارم
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • برای سلامتی موهایمان چه غذاهایی بخوریم؟