Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از بازیکنان جوان هندبال ایران برای ادامه فعالیت خود به دنبال حضور در برخی لیگ‌های بی‌کیفیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشست هیئت رئیسه فدراسیون هندبال، تصمیمات مهمی درباره نحوه حضور بازیکنان در تیم‌های خارجی اتخا شد. براین اساس بازیکنان باید تحت شرایط و شیوه‌نامه خاص و مصوب در هیئت رئیسه جهت حضور در باشگاه‌های خارجی، ایران را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بازیکنان از این شیوه‌نامه تبعیت نکنند و یا باشگاه‌های خارجی آن را نپذیرد اجازه خروج به بازیکنان داده نمی‌شود.

* سیاه و سفید حضور لژیونرها در هندبال

هندبال ایران جز رشته‌هایی است که بیشترین لژیونر را دارد؛ چهر‌ه‌هایی همچون الله‌کرم استکی، سجاد استکی، سعید حیدری‌راد، محسن باباصفری، سید علیرضا موسوی، شاهو نصرتی، پویا نوروزی‌نژاد، سعید برخورداری، امین یوسفی‌نژاد و... از جمله لژیونرهای شاخص هندبال هستند. حضور این نفرات موجب شده تا همیشه اهالی هندبال به کسب موفقیت در رقابت‌های آسیایی امیدوار باشند، اما به گفته رئیس فدراسیون وجود این تعداد لژیونر همچون تیغه دو لبه است.

 

پاکدل اعتقاد دارد که داشتن تعداد زیادی لژیونر هم مفید است و هم می‌توان ضربه‌هایی به تیم ملی بزند. نکته مثبت این ماجرا بالا رفتن سطح کیفی بازیکنان است و از جمله نکات منفی آن می‌توان به عدم حضور بلندمدت آنها در تمرینات تیم ملی اشاره کرد. در سال‌های گذشته تیم ملی هندبال کشورمان در رویدادهای مهم از جمله بازی‌های آسیایی، انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا به دلیل در اختیار نداشتن لژیونرها در اردوها و مسابقات، با مشکلات زیادی روبه‌رو شد.

* چوب حراج به ستاره‌های نوظهور

مشکل جدیدی که در هندبال ایران به وجود آمده این است که ستاره‌های نوظهور و جوان با کمترین مبالغ به فکر حضور در لیگ‌های بی‌کیفیت هستند. از سال 2010 تاکنون تیم‌های برتر اروپا از چند کشور خاص بوده اند که نشان می‌دهد سطح لیگ کدام کشورها بالا است، اما این روزها تیم‌هایی از کشورهایی همچون پرتغال به دنبال جذب بازیکنان ایرانی هستند. با توجه به اوضاع اقتصادی در جهان، بازیکنان جوان تصمیم می‌گیرند ایران را ترک کرده و به کشورهای دیگر بروند، اما غافل از اینکه مبلغ پیشنهادی تیم‌های اروپایی هم چندان ایده‌آل نیست.

 

اخیراً تیمی از لیگ پرتغال به چند بازیکن ایرانی پیشنهاد عقد قرارداد داده و مبلغ پیشنهادی آنها هم حدود ماهی 2 هزار دلار است. در شرایطی که تیم هایی همچون مس کرمان، سپاهان و ذوب‌آهن یک بار دیگر با قدرت به لیگ هندبال ایران بازگشته‌اند و درحال جذب بازیکن هستند با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسیدکه مبلغ همین تیم‌های داخلی برای ستاره‌های نوظهور هندبال ایران اگر بیشتر از تیم‌های اروپایی نباشد، کمتر هم نیست.

* صدور ITC نامحدود کارها را خراب می‌کرد

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، درمورد شیوه‌نامه جدید و مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، گفت: متاسفانه در گذشته ITC به صورت نامحدود برای بازیکنان صادر می‌شد و این یعنی فدراسیون هیچ اختیاری درمورد بازیکن خود ندارد. در همین راستا بارها شاهد بودیم که باشگاه‌ها با حضور بازیکنان در اردوهای تیم‌های ملی مخالفت می‌کردند.

 

فدراسیون هندبال برای جلوگیری از ادامه این روند تصمیم گرفت تا شیوه‌نامه‌ای را تصویب کند که تیم ملی برای حضور در رقابت‌های مختلف کمترین آسیب را از این نظر ببیند. ضمن اینکه حضور جوانان پراستعداد هندبال ایران در لیگ‌های نامعتبر موجب از بین رفتن کیفیت آنها و در نهایت آسیب زدن به تیم ملی هم می‌شود. پیش‌بینی می شود طی روزهای آینده شیوه‌نامه مدنظر فدراسیون‌نشین‌ها تکمیل و تصویب شود. پس از آن همه بازیکنان ملزم هستند تا براساس این شیوه‌نامه برای ادامه فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. 

منبع: فارس

انتهای پیام

   

منبع: دانا

کلیدواژه: هندبال ایران شیوه نامه تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد

بیت‌کوین برای نوسانات بعدی آماده شده است زیرا گاوها به دنبال قیمت ۷۰ هزار دلار هستند.

به گزارش ایسنا، قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که  ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۹.۵۰ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • اعزام تیم هندبال نوجوانان ایران به ترکیه
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شدند