Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@17:19:25 GMT

آمادگی قفس‌های دریایی گیلان برای پرورش ۱۰۰۰ تن ماهی

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۸۴۳۱

آمادگی قفس‌های دریایی گیلان برای پرورش ۱۰۰۰ تن ماهی

مدیرکل شیلات استان گیلان از ظرفیت ۱۶ قفس دریایی در دو ناحیه جفرود و بندر کیاشهر برای پرورش هزار تن ماهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس بسیار به رفع کمبود ماهی در استان گیلان کمک می‌کند، اظهار کرد: پرورش ماهی در قفس به دلایل مختلفی ازجمله کاهش ماهیان دریا، کمبود آب‌های شیرین برای پرورش ماهی و تغییر اقلیم بسیار مثمر ثمر است و‌ باید روند پرورش ماهی در قفس ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پرورش ۱۳۰ تن ماهی در ۱۶ قفس بندر کیاشهر گفت: در دو ناحیه کیاشهر و جفرود ۱۶ قفس آمادگی پرورش هزار تن ماهی را دارند که با تلاش‌های انجام شده امسال ۱۳۰ تن ماهی پرورش داده شده و شیلات امیدوار است که این آمار در سال آینده به دو هزار و ۵۰۰ تن برسد.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اذعان به اینکه کارهای مطالعاتی طرح پرورش ماهی در استان گیلان باید با شدت بیشتری ادامه پیدا کند، بیان کرد: ۱۲ ناحیه دریایی در استان گیلان توانایی ظرفیت پذیرش سالیانه ۷۵ هزار تن ماهی قزل‌آلا را دارند.

مدبری با اشاره به برداشت ۱۲۰ هزار قطعه ماهی قزل‌آلا در قفس‌های پرورش ماهی بندر کیاشهر تصریح کرد: در آبان ماه سال گذشته ۱۲۰ هزار قطعه ماهی قزل‌آلا با میزان وزن ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم وارد قفس‌های پرورش ماهی کیاشهر شده و اکنون با وزن ۷۵۰ تا هزار و ۵۰۰ تن قابل برداشت است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان ماهی پرورش تغییر اقلیم پرورش ماهی استان گیلان تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی

سفیر ایران در کویت در دیدار با دبیرکل جدید سازمان منطقه‌ای حفظ محیط زیست دریایی از آمادگی ایران برای همه گونه کمک و همیاری با این سازمان در جهت جلوگیری از فجایع زیست محیطی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در دیدار با دبیرکل جدید سازمان منطقه‌ای حفظ محیط زیست دریایی مهم‌ترین محورهای گسترش همکاری زیست محیطی دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و کویت را مورد بحث و بررسی قرار داد.

محمد توتونچی در این دیدار گفت: مدیریت چالش‌های منطقه‌ای محیط زیست و رسیدگی به آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه با تردد روزانه ده‌ها نفتکش از خلیج فارس همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده که نه تنها حیات آبزیان بلکه حتی ساکنان مناطق ساحلی در معرض خطر قرار داده است.

سفیر کشورمان افزود: با تلاش سازمان حفظ محیط زیست دریایی (راپمی) امیدواریم میزان آلاینده‌ها کاهش یابد و جمهوری اسلامی برای همه گونه کمک و همیاری با این سازمان در جهت جلوگیری از فجایع زیست محیطی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و کارگاه‌های آموزشی به منظور اندازه گیری آلاینده‌ها و ایجاد ایستگاه‌های پایش آمادگی دارد.

محمد داود الاحمد، دبیرکل جدید سازمان راپمی ضمن تاکید بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران که بر نیمی از کل ساحل خلیج فارس و دریای عمان اشراف دارد، گفت: سازمان راپمی طی 45 سال فعالیت شبانه روزی و نظارت مستمر بر عبور و مرور نفتکش‌ها می‌کوشد از آلودگی محیط زیست خلیج فارس بکاهد.

وی ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی کشورهای عضو و بهره گیری از تجربیات متخصصان و دست اندرکاران ایرانی بتوان طرح های مفیدی برای مقابله با آلودگی و پاکسازی سواحل و محیط زیست دریایی انجام داد.

واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستیبررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است