Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:15:32 GMT

چرا نباید آب «فریز شده» بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۸۵۲۵

چرا نباید آب «فریز شده» بخوریم؟

متخصص تغذیه با بیان اینکه بهتر است هنگام تشنگی آب درون یخچال مصرف شده و از مصرف آب منجمد در ظروف یکبار مصرف خودداری شود، گفت: مصرف آب به صورت ناشتا در هنگام صبح برای بدن مفید است.

فرزاد شید فر، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «مصرف آب به صورت فریز شده و در داخل بطری‌های یکبار مصرف»، اظهار داشت: برخی به غلط آب را در بطری‌های یکبار مصرف در داخل فریز منجمد کرده و مصرف می‌کنند؛در حالی که این کار کاملا اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصرف آب منجمد شده در ظروف یکبار مصرف و به صورت تدریجی باعث مخاطرات جدی برای سلامت می‌شود، گفت: آب منجمد که به تدریج آب شود و مصرف می‌کنیم، خطر بروز برخی سرطانها را افزایش می‌دهد؛در نتیجه بهتر است هنگام تشنگی آب درون یخچال مصرف شود و از مصرف آب منجمد در ظروف یکبار مصرف خودداری شود.

این متخصص تغذیه درباره «مصرف آب به صورت ناشتا و در هنگام صبح»، ابراز داشت: مصرف آب به صورت ناشتا در هنگام صبح برای بدن مفید است؛ ضمن اینکه مصرف آب در صورت احساس تشنگی در بین خواب شبانه نیز ایرادی ندارد؛ چرا که این احساس تشنگی از نیاز بدن به آب خبر می دهد و باید آب را مصرف کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تغذیه سلامت آب مصرف آب به صورت یکبار مصرف آب منجمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران

رضا غلامی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام مازندران گفت: یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در ۶ ماه گذشته در استان توزیع شد.

او درباره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، گفت:با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیاد در تامین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز موثر باشد، افزود: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت.

او گفت: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

غلامی افزود: از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • خواص درمانی رازیانه
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • قارچ خودرو نخورید
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین