Web Analytics Made Easy - Statcounter

دورکاری و قرنطینه ‌خانگی فعالیت فیزیکی افراد را تا حد زیادی کاهش داده و اضافه وزن و برخی دیگر از مشکلات سلامتی را برای تعدادی از افراد به همراه داشته است که باید در کوتاه‌تر ین زمان ممکن ایت وضعیت را تغییر داد.

اگر چه شرایط قرنطینه و دورکاری ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی مانند کاهش فعالیت و اضافه وزن را به همراه داشته باشد اما در عین حال می‌تواند به فرصتی مناسب برای انجام تمرین‌های ورزشی در خانه و هم‌چنین رو آوردن به یک رژیم غذایی سالم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ۱۰ ماده غذایی که متخصصان تغذیه برای کاهش وزن در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین نیازهای بدن توصیه می‌کنند به نقل از "ژورنال سنتینل" آورده شده است:

۱) انواع لوبیا: لوبیاهای خشک از جمله لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و لوبیا سفید بسیار مفید و مقوی بوده و مقدار کمی از آن‌ها به دلیل فیبر بالا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد.

۲)  روغن‌های زیتون و آووکادو : این روغن‌ها طبیعی بوده و توصیه می‌شود به جای روغن‌های جامد از این روغن‌های گیاهی استفاده شود. روغن آووکادو می‌تواند علاوه بر حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

۳) ساندویچ تخم مرغ : ساندویچ‌های کم کربوهیدرات مانند ساندویج تخم مرغ یا سبزیجات نیز علاوه بر مقوی بودن کالری کمتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر ساندویچ دارند.

۴) انواع سبزیجات تازه: سبزیجات تازه و رنگارنگ مانند بادمجان، اسفناج، نخود فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای نیز گزینه‌های خوبی برای کاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شوند. به جای هله و هوله‌های مضر و چیپس می‌توانید از برش‌های نازک ورقه‌ای سبزیجات به عنوان میان وعده‌ای مفید استفاده کنید. کلم بروکسل نیز گزینه مناسبی برای کاهش وزن است.

۵) سوپ‌های کم کالری: سوپ‌های کم کالری مانند سوپ‌های سبزیجات حاوی لیمو و کلم بروکلی بسیار مقوی بوده و می‌توان آن‌ها را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد.

۶) کدو سبز: کدو سبز را به صورت رشته‌ای رنده کرده و به جای اسپاگتی یا نودل مصرف کنید. می‌توانید کمی آویشن نیز به آن اضافه کنید.

۷) میوه‌های فصلی: در هر فصل میوه‌های همان فصل بهترین گزینه برای داشتن میان وعده‌هایی سالم هستند. در تابستان میوه‌هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته و هلو گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند.

۸) جایگزین‌های گیاهی گوشت: می‌توان از سویا به عنوان پروتئین مفید گیاهی استفاده کرد. هم‌چنین سوسیس‌ها و کالباس‌های گیاهی در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند که جایگزین‌های بهتر و مفیدتری نسبت به انواع گوشتی خود هستند.

۹) آب‌میوه‌های کم کالری: آب‌میوه‌های طبیعی کم کالری گزینه‌های مناسبی برای میان وعده به شمار می‌روند. می‌توانید نوشیدنی‌های سبز سالمی با استفاده از آب کرفس، خیار، سیب و لیمو تهیه کنید. در مصرف دیگر آب‌میوه‌ها احتیاط کنید، چرا که این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر بالایی از قندها هستند.

۱۰) آب آشامیدنی: فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامت، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن به کمک کنترل اشتها است. در طول روز حتما مقادیر کافی آب (حدود هشت لیوان) بنوشید./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تقویت سیستم ایمنی کم کالری کاهش وزن روغن ها میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: در یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محورهای ارتباطی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید شامل ۱۰ عملیات بزرگراهی و دو عملیات راه اصلی انجام و برای آجران آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جعفر صادقی پور افزود: در این مدت در مجموع سه هزار و ۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی، یکهزار و۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و یکهزار و  ۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور اظهارکرد: همچنین در این مدت تعداد 9 هزار و ۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال  تعمیر و نصب شده است.

وی اضافه کرد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راهها در سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • خواص میوه خشک برای کودکان