Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به تشریح تمهیدات وزارت آموزش و پروش برای مقابله با کرونا در حوزه‌های امتحانی پرداخت. تاریخ انتشار: 10:23 - 16 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۳۶۵

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی با اشاره به اینکه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بارعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: ۶۷۸۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور از روز شنبه ۱۷ خرداد ماه برای برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم آمادگی کامل دارند و با توجه به اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان و لزوم رعایت فاصله گذاری هوشمند در حوزه‌های برگزاری امتحانات، این تعداد حوزه در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته تقریبا ۵۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال تعداد ۶۵٩هزار و۴۵۶دانش آموز به نحوی در امتحانات خود شرکت می‌کنند که با تقسیم بندی رشته تحصیلی در دو گروه تقریبا مساوی و در روز‌های مجزا در حوزه امتحانی حاضر خواهند شد.

ساکی خاطر نشان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک اعم از روزانه و بزرگسال در روز‌های زوج و دانش آموزان پایه دوازدهم رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم ومعارف اسلامی اعم از روزانه و بزرگسال، دانش آموزان جامانده سال سوم متوسطه نظری و فنی حرفه‌ای نظام قدیم و دوره پیش دانشگاهی در روز‌های فرد به حوزه‌های امتحانی مراجعه خواهند کرد لذا ضمن کاهش تردد‌های روزانه، امکان حفظ فاصله اجتماعی نیز بطور کامل مهیا شده است و دانش آموزان در تردد خود (هنگام ورود و خروج) به حوزه‌ها با ازدحام مواجه نخواهند شد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با تاکید بر اینکه در خصوص آماده سازی و تجهیز حوزه‌های برگزاری نیز رعایت کامل توصیه‌های ستاد ملی مدیریت و کنترل بیماری کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است، اذعان کرد: با بسیج کامل امکانات و همکاری وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ها، مراکز خدمات درمانی و نیز پایگاه‌های مقاومت بسیج فرهنگیان و دانش آموزی در سراسر کشور اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: چینش هرصندلی به فاصله ۱.۸ تا ۲ متر از هرطرف با صندلی دیگر، آموزش عوامل برگزار کننده، نصب بنر و پوستر‌های آموزشی و توجیهی، تهیه دستگاه تب سنج، برنامه گندزدایی روزانه فضا و تجهیزات و سطوح، تهیه وسایل و مواد ضد عفونی کننده و ذخیره سازی آن‌ها به مقدار کافی، پیش بینی تجهیزات محافظتی برای برگزار کنندگان و نیز دانش آموزان نظیر ماسک و دستکش، از جمله اقداماتی است که با نظارت ستاد برگزاری امتحانات در ادارات کل آموزش و پرورش و ستاد‌های استانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا انجام شده است، لذا دانش آموزان عزیز از روز شنبه با اطمینان خاطر در امتحانات شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی برای گندزدایی مدارس با آغاز امتحانات

ساکی تصریح کرد: از آموزش و پرورش مناطق و نواحی نیز خواسته شده با استفاده از رسانه‌های محلی و به نحو مقتضی آمادگی کامل حوزه‌های برگزاری امتحانات در شرایط فعلی را به اطلاع دانش آموزان عزیز و اولیائ محترم آنان برسانند.

وی با بیان اینکه در طراحی سوالات و نحوه برگزاری امتحانات نیز شرایط خاص آموزشی امسال در نظر گرفته شده است، گفت: با تقسیم بندی محتوای کتب درسی به دو بخشی که در مدرسه و با آموزش حضوری تدریس انجام شده است و بخشی که بصورت غیرحضوری و در مدرسه تلویزیونی و نیز با استفاده فضای مجازی و بستر سامانه شاد آموزش‌ها ادامه یافته است، طراحی سوالات انجام شده و دانش آموزان می‌توانند با پاسخ گویی به سوالات انتخابی که از هر دو بخش در اختیار آنان قرار می‌گیرد، امکان کسب نمره کامل را داشته باشند.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در پایان گفت: ارسال سوالات به حوزه‌های اجرا امسال نیز با استفاده از روش الکترونیکی انجام می‌شود و برگزاری امن امتحانات و صیانت از سوالات نیز از موارد بسیار با اهمیتی است که به آن توجه کافی شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امتحانات نهایی امتحانات نهایی کرونا برگزاری امتحانات آموزش و پرورش پایه دوازدهم دانش آموزان حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار هم اکنون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده، شماره شناسنامه و کدملی می‌توانند از نتیجه خود مطلع شوند.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳، صبح روز جمعه «هجدهم اسفند ۱۴۰۲» برگزار شد. در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۸ هزار نفر در سال تحصیلی آینده به کادر آموزشی در دوره ابتدایی اضافه خواهند شد.

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نویدبخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است، گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند‌سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت ۶۰۰۰ نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش‌آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است، تاکید کرد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا ۱۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط بانشاطی برای دانش‌آموزان آماده کنیم.

منبع: ایسنا

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی