Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خصوص توقف هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان گفت که فلسطین نیازمند ایجاد یک استراتژی جدید خارج از چهارچوب توافق «اسلو» است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در ارتباط ضمن استقبال این جنبش از توقف هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، این اقدام را ناکافی دانست و خواستار از ایجاد یک استراتژی جدید خارج از چهارچوب توافق «اسلو» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان اعلام کرده بود که این تشکیلات به دنبال طرح اشغال کرانه باختری، توافق‌های امنیتی خود را با تل‌آویو متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در همایشی به مناسبت سالروز شکست اعراب از رژیم صهیونیستی (یوم النکسه) در این ارتباط گفت که عنصر اولیه این استراتژی توافق بر سر یک برنامه ملی مشترک خارج از چهارچوب توافق است و پایان دادن به حیات این توافق با تمام الحاقیه‌های امنیتی و اقتصادی است.

«یوم النکسه» به جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ اطلاق می‌شود که از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ (۱۳۴۶ ش) میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن و عراق روی داد.

هنیه افزود که عنصر دوم این استراتژی تلاش در راستای ایجاد طرح همه‌جانبه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی با تمام شاخه‌های مردمی، رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی و در رأس آنها مقاومت مسلحانه است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد، عنصر سوم توافق بازسازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین است به گونه‌ای که این سازمان تمام گروه‌های ملی و اسلامی را شامل شود.

اسماعیل هنیه در ادامه گفت که سه چیز مشترک میان اردنی‌ها و فلسطینی‌ها وجود دارد و آن این است که پیامدهای «یوم النکبه» (اشغال فلسطین) و النکسه فلسطینی‌ها برای «کشور برادر» اردن نیز پیامدهایی داشت با توجه به اینکه میلیون‌ها فلسطینی به این کشور پناه آوردند.

وی افزود که این سازمان در شرایط کنونی خود تقریبا از کارافتاده است و حماس به دنبال جایگزینی برای آن نیست؛ اما نمی‌تواند ربوده شدن و اخراج گروه‌های فلسطینی از این سازمان را بپذیرد.

اسماعیل هنیه در ارتباط با عنصر چهارم استراتژی گفت که عنصر چهارم شامل ایجاد فراکسیونی اقلیمی در بعد عربی-اسلامی است که شبکه امنی برای موضع فلسطین ایجاد کند؛ موضعی که مبتنی بر پایبندی به اصول است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به خطرات ناشی از طرح موسوم به «معامله قرن» نیز گفت که این طرح دو خطر به همراه دارد؛ اول: خطر برای فلسطین و دوم سقوط منطقه تحت سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی.

اسماعیل هنیه در پایان از کشورهای خواست که میزان تنش‌های منطقه را کاهش دهند و تمرکز همه بر مسئله محوری امت یعنی فلسطین و قدس باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حماس فلسطین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی رژیم صهیونیستی اسماعیل هنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد

خلیل الحیه معاون رهبر حماس در نوار غزه اعلام کرد که ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه الاقصی تاکید کرد: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید.

او با اشاره به اینکه طوفان الاقصی راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست، گفت که این عملیات ضربه‌ای پیشدستانه به دشمن قبل از حمله به غزه بود.

این مقام ارشد حماس خاطر نشان کرد: آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یکی از اهداف نبرد طوفان الاقصی بود. مقاومت در این نبرد آرمان فلسطین را در سراسر جهان زنده کرد.

الحیه با تاکید بر اینکه مقاومت تصویر حقیقی دشمن جنایتکار صهیونیستی را به دنیا نشان داد، افزود: مقاومت کذب ادعاهای دشمن و ارتش شکست خورده آن را برملا کرد. ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد.

حماس: صهیونیست‌ها تنها به دنبال آزای اسرای نظامی بودند

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • دفتر حماس در دوحه می‌ماند
  • قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه
  • خواهر اسماعیل هنیه در زندان اسرائیل / دلیل: حمایت از حمله 7 اکتبر حماس