Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از میزان تولید محصولات فولادی در فروردین امسال، نشانگر رشد 3درصدی تولید آهن اسفنجی، رشد 2درصدی محصولات میانی، کاهش 13درصدی مقاطع طویل و کاهش 3درصدی محصولات تخت نسبت به فروردین 98 است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، آمار منتشرشده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حکایت از آن دارد که فولادسازان ایرانی در فروردین سال جاری 660هزار تن مقاطع طویل تولید کردند این مقاطع شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شوند. این در حالی است که میزان تولید این محصولات در ماه نخست سال گذشته 736هزار تن بود، در نتیجه تولید فروردین امسال نسبت به سال گذشته 13درصد کاهش داشته است.

آمار یادشده همچنین نشان می‌دهد تولید مقاطع تخت نیز در فروردین امسال نسبت به سال گذشته 3درصد کاهش داشت. فولادسازان ایرانی در فروردین 99، 874هزار تن و در فروردین 98، 905هزار تن مقاطع تخت تولید کردند. ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار این مقاطع را تشکیل می‌دهند. گفتنی است تولید ورق پوششدار در ماه نخست سال جاری نزدیک به نصف ماه نخست سال گذشته بود و تولید ورق گرم هیچ تغییری نداشت.

همچنین بنا بر این آمار و ارقام، مجموع تولید محصولات فولادی ایران (تخت و طویل) در فروردین امسال با 8درصد کاهش نسبت به فروردین پارسال به 1میلیون و 534هزار تن رسید و وزن تولید محصولات فولادی ایران در فروردین پارسال 1میلیون و 668هزار تن برآورد شد.

تولید محصولات میانی فولادی (بیلت و اسلب) در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه از سال گذشته 2درصد رشد داشت. در فروردین 98، فولادسازان ایرانی 2میلیون و 274هزار تن و در فروردین 99، 2میلیون و 321هزار تن  اسلب، بیلت و بلوم تولید کردند. تولید اسلب رشد 12درصدی و تولید بیلت و بلوم افت 2درصدی داشت.

علاوه بر این، ارقام منتشرشده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد حکایت از آن دارد که تولید آهن اسفنجی در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال 3درصد بیشتر بود و به 2میلیون و 626هزار تن رسید.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فولاد تولید آهن اسفنجی فروردین امسال نسبت تولید محصولات فولادی فروردین امسال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، درپی اعلام هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های چشمگیر باران، از ظهر روز گذشته ۶ اردیبهشت ماه، ۱۰ اکیپ راهداری درقالب ۷۰ نفر عوامل اجرایی و ۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سواری، در راه‌های استان مستقر شدند.

وی افزود: نظر به کارشناسی‌های سنوات گذشته و احصا نقاط آسیب پذیر، درمواقع بارش‌های سنگین باران، بیشترین ظرفیت عملیاتی راهداری، متمرکز بر این نقاط جاده‌ای می‌شود.

سید حسن خلیلی نیا با بیان اینکه حجم گسترده باران‌های فصلی، موجب سیلابی شدن محور دستجرد- تفرش شده بود که با تلاش بی وقفه عوامل اجرایی ضمن هدایت سیلاب‌ها به کانال‌های تعبیه شده، از هرنوع انسداد و اختلال ترافیکی جلوگیری شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قم درتوضیحی تکمیلی اظهار داشت: از آنجا که دربرخی مقاطع جاده‌ای احتمال رانش زمین وجود داشت، پس از هدایت سیلابها، نسبت به بارریزی و دپو مقادیر متنابهی بارو تثبیت بستر اقدام شد.

وی افزود: در ۴ مقطع از محور دستجرد- تفرش، شاهد انباشت سنگ و لای ناشی از سیلاب‌ها بودیم که نسبت به پاکسازی، ترمیم، تثبیت و پایدار سازی مقاطع آسیب دیده اقدام گردید.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال