Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دستورالعمل اصلاحیه تقویم آموزشی و امتحانات سال تحصیلی 99-1398 رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی و اجرای طرح تعاون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، آقای جواد علمائی نایب رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اصلاحیه تقویم آموزشی و امتحانات سال تحصیلی 99-1398 رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی و اجرای طرح تعاون آزمون را به رؤسای استانها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بخشنامه آمده است: امتحانات نیمسال دوم در چهار هفته از تاریخ 99/03/24 لغایت 1399/04/19 برگزار می‌شود. اصلاح برنامه امتحان بر مبنای انتقال امتحانات تقویم قبل در هر روز به دو روز پیاپی در تقویم جدید انجام شود.
تعداد جلسات برگزاری امتحانات در هر روز، چهار نوبت و به شرح ذیل است:
نوبت امتحان
نوبت اول ساعت 8-10
نوبت دوم ساعت 11-13
نوبت سوم ساعت 14-16
نوبت چهارم ساعت 17-19
براساس بند‌هایی از این بخشنامه به منظور جلوگیری از سفر‌های بین شهری با اجرای طرح تعاون آزمون، دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت نام در سایت azmoon99.iau.ac.ir (سایت مذکور از روز شنبه 17 خردادماه فعال می‌باشد.) و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون می‌توانند در واحد محل زندگی خود آزمون دهند.
همچنین امتحانات دوره دکتری تخصصی می‌تواند بر مبنای آزمون شفاهی برخط به تشخیص استاد راهنما و هماهنگی با آموزش واحد برگزار شود. در کلاس‌های ترکیبی از مقاطع ارشد و دکتری با لحاظ تعداد دانشجویان تا 10 نفر بر مبنای آخرین فهرست حضور و غیاب، امتحان به روش برشمرده شده مجاز است و ضبط آزمون شفاهی برخط لازم است.
در این بخشنامه تأکید شده است: برنامه ریزی و نحوه امتحانات واحدها، مراکز دانشگاهی و آموزشکده‌های سما دارای دانشجو کمتر از هزار نفر در اختیار رئیس استان است. برنامه ریزی پاسخگوی طرح تعاون آزمون است. باتوجه به بهره گیری غیربرخط از کلاس‌های مجازی برخط، رعایت میزان حضور دانشجویان در کلاس حضوری ضروری نیست. در شهر‌هایی که در بازه آزمون وضع قرمز را داشته باشند اجرای امتحان حضوری مجاز نمی‌باشد.
دانشجویان متقاضی شرکت در طرح تعاون آزمون باید دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مرکزی طرح تعاون آزمون را از طریق سامانه کسب و اجرا کنند. در طول مدت آزمون تمامی کارکنان موظف به همکاری با معاونت
آموزشی در اجرای هرچه بهتر و امن آزمون هستند. امتحان دروس عمومی و معارف در هر واحد با هماهنگی استان می‌تواند برخط برگزار شود.
دستورالعمل فنی فرآیند اجرایی نحوه برگزاری امتحانات در محل سکونت و امتحانات برخط دانشجویان، متعاقبا" از طریق مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه ابلاغ خواهد شد.
در این بخشنامه آمده است که با توجه به پراکندگی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و نظر به این که شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در مناطق مختلف متفاوت است، شروع به تحصیل دانشجویان، علی‌الخصوص کارآموزی در عرصه و مواردی که در عرصه‌های بالینی بیمارستانی برگزار می‌شود به روسای استان‌ها تفویض تا با هماهنگی مقامات و مسئولین استانی منطقه انچام شود و برای حضور دانشجویان بالینی از تاریخ 17 خرداد 99 با اولویت کارورزان و کارآموزان رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی و اقدام شود.
برای حضور دانشجویان رشته دندانپزشکی با اولویت دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و دانشجویان سال آخر، برنامه‌ریزی شود و به نحوی اقدام شود که آموزش سایر دانشجویان و آموزش‌های عملی به خصوص در مواردی که مستلزم انجام کار درمانی با بیمار است گروهی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به نوبت در دانشگاه برگزار شود.
ارائه دروس عملی و آزمایشگاهی تمام رشته‌ها در مواردی که مستلزم تماس با بیمار نیست در گروه‌های کوچک‌تر که امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میسر باشد، انجام شود و برای مواردی که مستلزم کار با بیمار است گروهی و در نوبت‌های مختلف و با حفظ و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.
در رابطه با کارآموزی دانشجویان رشته پزشکی با توجه به اعلام قبلی وزارت بهداشت با استفاده حداکثری از امکانات آموزشی بخش درمانگاهی یا آموزش الکترونیک میزان بخش‌ها را می‌توان کاهش داد تا زمان بین 120-105 روز جبران شود و سپس آموزش به روال عادی و با توجه به شرایط روز ادامه یابد.
دانشجویان مقطع کارشناسی چنانچه بتوانند درباره کارآموزی در عرصه از بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی شهر محل سکونت خود که مورد تایید دانشکده است، پذیرش اخذ کنند، برگزاری کارآموزی با هماهنگی واحد مبدأ با واحد دانشگاهی شهر محل سکونت (جهت نظارت) بلامانع خواهد بود.
گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان رشته دامپزشکی، در صورت ارائه با تقاضای شخصی و کسب مجوز از کلینیک یا بیمارستان مورد تایید سازمان دامپزشکی در شهر مورد تقاضا بلامانع خواهد بود.
در این بخشنامه تأکید شده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا و انجام نشدن مکاتبات واحد‌های دانشگاهی درباره اخذ مجوز ادامه تحصیل برای دانشجویانی که دارای مشکل آموزشی هستند، در صورت صدور مجوز از مراجع ذیصلاح و تایید مدیر گروه و آموزش واحد دانشگاهی مربوطه مبنی بر حضور دانشجویان در کلاس‌های مجازی، واحدها/ مراکز دانشگاهی می‌توانند نسبت به ثبت دروس اقدام کنند.
در خصوص آندسته از دانشجویانی که حائز شرایط اخذ رساله/پایان نامه و آزمون جامع دوره دکتری تخصصی بوده و تاکنون موفق به ثبت آن نشده اند، با تایید گروه و آموزش واحد دانشگاهی و رعایت سایر ضوابط و مقررات آموزشی ثبت آن‌ها امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دستورالعمل امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی طرح تعاون آزمون حضور دانشجویان برنامه ریزی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی، تجربیات و توانمندی‌های طرفین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی امضا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این نشست ابراز امیدواری کرد که همکاری و تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش پرورش درراستای ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان همچون گذشته تداوم داشته باشد.

علی رضاپور با قدردانی از همکاری‌های آموزش و پرورش مناطق سه‌گانه شبستر، صوفیان و تسوج با این دانشگاه ضمن تأکید بر توسعه کمّی و کیفی مدارس و ارتقای کارکرد زنجیره‌ای آن با نظام آموزش تخصصی دانشگاه، اعلام کرد که این واحد دانشگاهی در راستای رسالت و مأموریت خود و با توجه به تجربه و تخصص در زمینه آموزش و پژوهش می‌تواند با ارائه مشاوره‌های مرتبط با هدایت شغلی و آموزشی به دانش‌آموزان معرفی شده از مدارس در مراکز تابعه و اختصاص بخشی از ظرفیت کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه برای اجرای آموزش‌های برون‌سپاری مهارت‌های شاخه کاردانش براساس قرارداد‌های آموزشی منعقد شده قبل از شروع سال‌های تحصیلی آتی و اجرای کارورزی دانش‌آموزان متناسب با ظرفیت خالی کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه و همکاری در اجرای دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه‌مدت تخصصی به‌منظور ارتقای مهارت هنرآموزان معلمین کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش مطابق با مقررات سازمان مطبوع می‌تواند درکنار مناطق سه گانه واداره کل آموزش وپرورش خواهد بود.

وی متذکر شد: توسعه‌ مشارکت دو دستگاه در تقویت نگرش مثبت و گرایش دانش‌آموزان، هنرجویان، هنرآموزان و مربیان به حوزه‌ مهارت‌آموزی، کسب مهارت‌های دانشگاهی، برگزاری دوره‌های تخصصی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و تشویق دانش‌آموزان به عضویت یا فعالیت در المپیاد‌ها، باشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با کارآفرینی، خلّاقیت و کسب و کار با توجه به اسناد و دستورالعمل‌های بالادستی از اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تبیین کرد: همکاری در زمینه بسترسازی شرکت دانش‌آموزان در مسابقات ملی مهارتی و آماده‌سازی آنان در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی موردنیاز، همکاری در آموزش‌های برون‌سپاری شاخه کارودانش در رشته‌های مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فضای فیزیکی، تجهیزاتی، فنی، آموزشی و اطلاعاتی تجربه و تخصص نیروی انسانی طرفین برای نیل به اهداف مشترک آموزشی در شناسایی استعداد‌ها، هدایت صحیح شغلی و آموزشی دانش‌آموزان، توسعه نیروی انسانی ماهر و بهره‌گیری مشترک از نوآوران ویژه در حوزه‌های نوین علم فناوری اشتراک مساعی در آموزش مهارت‌های فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی نانوفناوری، نانو فناوری به دانش تصویری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

به گزارش آنا، این تفاهم‌نامه به امضای مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی و رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر رسید که تحویل تفاهم‌نامه با حضور اکرمی معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • همه‌چیز برای برگزاری موفق آزمون سراسری دانشگاه آزاد آباده مهیاست
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟