Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مس پرس، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر اینکه شرکت مس ازلحاظ عملکردی مسیر خوبی را طی می‌کند، اظهار داشت: سال گذشته سال خوبی را پشت سر گذاشتیم؛ چراکه سال گذشته با ثبت رشد 127 درصدی در فروش، از نظر رشد فروش در کشور مقام نخست را در همه شرکت‌ها و بخش‌ها کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سعدمحمدی در پایان سال گذشته فروش شرکت مس از  10 هزار میلیارد تومان سال 97  به 22  هزار و 700 میلیارد تومان ارتقا یافت و همچنین در سال گذشته اولین شرکت به لحاظ رشد سود نیز بودیم که این عملکرد مالی نشان‌دهنده این است که  شرکت مس ازلحاظ عملکردی مسیر خوبی را طی می‌کند.
مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه ارزش بازار سهام مس در پایان سال 97 مبلغ 30 هزار میلیارد تومان بود ادامه داد: امروز ارزش سهام مس 147 هزار میلیارد تومان است در حالی که ارزش بازار مس در پایان سال 98، هفتاد هزار میلیارد تومان که بازهم نشان از این موضوع دارد که از ابتدای سال جاری ارزش بازار شرکت مس بالغ بر 100 درصد افزایش یافته است و این اعداد ثابت می‌کند رفتار سیستم شرکت قابل قبول است.
وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا همچون گذشته نزدیک به نخستین و برترین شرکت کشور تبدیل شویم گفت: شرکت صنایع مس در حال حاضر سومین شرکت بورسی کشور است که به راحتی می‌توان به جایگاه نخست در کشور دست پیدا کند؛ چراکه در اختیار داشتن ماده معدنی مهم‌ترین مزیت شرکت مس درمقابل سایر شرکت‌ها است.
مدیرعامل شرکت مس با اشاره به این‌که مجتمع مس سرچشمه در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی مس کشور است و بنا به فعالیت‌های اکتشافی جدید ذخایر مس سرچشمه بیشتر از پیش‌بینی موجود است، اظهار داشت: انجام توسعه فاز سوم کنسانتره مجتمع مس سرچشمه یک ضرورت است که مدیران این مجموعه باید آن را درک کنند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.
سعدمحمدی با بیان این‌که مایه مباهات و افتخار است که شرکت مس به‌جایی رسیده است که به کشور خدمت می‌کند، عنوان کرد: در دو ماه نخست سال جاری 75 هزار تن کاتد به فروش رسانده‌ایم که این رقم در تاریخ صنعت مس بی‌سابقه است و کشور و دنیا امروز به عرضه مس نیاز دارد و هرچقدر این صنعت را توسعه دهیم نگرانی برای فروش آن نداریم.
مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه ظرف 15 سال آینده جمعیت دنیا به 9 میلیارد نفر می‌رسد ادامه داد:  امروز متوسط سرانه مصرف مس در دنیا 3.2 کیلوگرم به ازای هر نفر است که ظرف پانزده سال آینده اگر همین مقدار سرانه مصرف را محاسبه کنیم، 5 میلیون تن به تقاضای مس اضافه می‌شود که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.
وی بر خرید داخلی اقلام موردنیاز صنعت مس تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور، اولویت باید بر خرید از داخل کشور و شرکت‌های داخلی باشد.
سعدمحمدی تأکید کرد: خوشبختانه صنعت مس امروز در کشور به خاطر جهش در فعالیت‌های تولیدی و انجام فعالیت‌های مؤثر در حوزه فرهنگ و مسئولیت اجتماعی موردتوجه قرارگرفته است، از این رو و با توجه به این اتفاقات خوب ما هم باید حرکت کنیم تا در این برهه بهترین اتفاق را برای اقتصاد کشور رقم بزنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار سهام مس سرچشمه کنسانتره معادن مس مدیرعامل شرکت مس هزار میلیارد تومان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: امکان واگذاری انشعاب فاضلاب در شهر قاین تا تابستان و در سربیشه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان امسال در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم می‌شود. تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته شبکه جمع‌آوری فاضلاب قاین 80 درصد و احداث تصفیه‌خانه این شهر نیز از پیشرفت 50 درصدی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم افزود: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال ارتقای شاخص‌های برخورداری از  شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط  کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد. در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی از راه‌اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است