Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت عالی اسلامی در شهر اشغالی قدس و خطیب مسجد الاقصی به تصمیم رژیم اسرائیل برای تبعیدش از این مسجد واکنش نشان داد. ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای رژیم اسرائیل برای دومین بار روز پنجشنبه به منزل شیخ عکرمه صبری رئیس هیئت عالی اسلامی در شهر اشغالی قدس و خطیب مسجد الاقصی یورش برده و تصمیم جدید اشغالگران برای تبعید چهارماهه‌اش از مسجدالاقصی را به وی تسلیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه گذشته، نیروهای ویژه رژیم اسرائیل تجمع برگزار شده در همبستگی با شیخ عکرمه صبری را سرکوب کرده و به «خالد زبارقه» از وکلای ایشان که مقیم اراضی اشغالی 48 است، تعرض کردند.

شیخ عکرمه صبری در گفت‌وگو با سایت عربی 21 تصریح کرد: این تصمیم از جانب اشغالگران قابل پیش بینی بود. آنها شیوه تبعید غیرمتمدنانه و غیرانسانی و غیرقانونی را دنبال می‌کنند.

 وی افزود: روش تبعید از مساجد و اماکن عبادی را هیچ کسی در  هیچ جای جهان بکار نمی‌رود؛ به جز اشغالگران اسرائیلی.

نظامیان صهیونیست شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد‌الاقصی را ربودندفلسطین|هتاکی مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصیرژیم صهیونیستی خطیب مسجدالاقصی را تبعید کردگفت‌وگوی اختصاصی|خطیب مسجدالاقصی: اشغالگران هیچ صدای مخالفی را برنمی‌تابند /آمریکا درحال فریب دادن تشکیلات خودگردان است

شیخ عکرمه صبری گفت: اقدامات اشغالگران علیه من و علیه بسیاری از رهبران و شخصیت‌های اسلامی "یک ظلم بزرگ و آشکار است".

وی تصریح کرد: مسئولان رژیم اشغالگر به سیاست‌های خصمانه خود ادامه می‌دهند زیرا هیچ گونه اهرم فشاری برای فشار آوردن به آنها جهت خودداری از این سیاست‌ها وجود ندارد. نه فعالیت دیپلماتیک و نه سیاسی و نه حتی تجاری و نه هیچ شیوه دیگری برای فشار بر اشغالگران وجود ندارد و آنها نیز به این رفتار خود ادامه می دهند و از طریق برخورد با زائران و حامیان و رهبران مسجد الاقصی علیه این مسجد وارد عمل می‌شوند.

خطیب مسجد الاقصی گفت: تصمیم برای تبعید من از مسجد الاقصی "غیرقانونی است و ما آن را نمی پذیریم اما تا زمانی که قطب نما به سمت قدس نیست، کسی نمی‌تواند این تصمیم را لغو کند".

وی درباره خطرات حملات و اقدامات مداوم و مستقیم اشغالگران به شیوه‌های مختلف علیه رهبران و چهره‌های سرشناس فلسطینی مدافع قدس و مسجدالاقصی و درصدر آنها شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی در داخل اراضی اشغالی سال 48 گفت: اگر این تعبیر درست باشد، هدف تبعید مردم و دور کردن آنها از مسجد الاقصی و تضعیف مقاومت است.

شیخ عکرمه صبیر درباره ارزیابی خود از موضعگیری تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال تصمیم اشغالگران برای تبعیدش از مسجد الاقصی گفت که وی "هیچ گونه فشاری به اشغالگران را در سطح رسمی و سیاسی و دیپلماسی احساس نکرده است".

وی گفت: اقدامات مختلف اشغالگران علیه شهر قدس با هدف یهودی‌سازی کامل این شهر از جمله مسجد الاقصی صورت می‌گیرد. تلاش‌های اشغالگران ادامه دارد و متوقف نشده است. درگیری همچنان پابرجاست است.

خطیب مسجد الاقصی گفت: متاسفانه تلاش‌های برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اشغالگران که آغاز شده است، آنها را برای تعدی به قدس تشویق و ترغیب و جسور می‌کند. وقتی از قدس صحبت می‌کنیم، منظور مسجدالاقصی است و وقتی درباره مسجدالاقصی صحبت می‌کنیم، مقصودمان قدس اشغالی است.

وی درباره چگونگی استفاده از دوره تبعید اجباری خود از مسجد الاقصی گفت: کسی که صبر و بردباری پیشه کند، ثواب و اجر عظیمی خواهد برد. صبر بر ظلم، ثوابش دوچندان است. باید صبر و تحمل کنیم و ما هرگونه شرارت و بدی را از طرف اشغالگران پیش بینی می‌کنیم. ما خود را جان‌نثار مسجد الاقصی می‌دانیم. مهم برای ما سلامت مسجدالاقصی است.

انتهای پیام/

R36442/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خطیب مسجد الاقصی مسجد الاقصی گفت مسجد الاقصی شیخ عکرمه صبری برای تبعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قطر به خبر ترک میز مذاکره توسط هیات اسرائیلی

به گزارش همشهری انلاین «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در این باره اعلام کرد: گفت‌وگوها میان طرفین در سطح تیم‌های فنی ادامه دارد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، او گفت: جدول زمانی مشخصی برای مذاکرات وجود ندارد، اما با شرکای خود به تلاش‌های میانجی‌گری ادامه می‌دهیم.

الانصاری ادامه داد: مشکلات میدانی در زمینه مذاکرات وجود دارد، اما دیدارها همچنان در دوحه ادامه دارد.

او درباره تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در نشست دوشنبه شورای امنیت نیز تاکید کرد: امیدواریم تصمیم شورای امنیت بر مذاکرات آتش‌بس منعکس شود.

این مقام قطری همچنین اضافه کرد: هیأت اسرائیل از دوحه خارج نشده و بخشی از هیأت همچنان در دوحه حضور دارد.

با گذشت ۱۵ روز از ماه مبارک رمضان، فعلا از توافق آتش‌بس در غزه خبری نیست.

حماس خواهان هر گونه توافقی است که شامل پایان دائمی جنگ باشد، در حالی که اشغالگران قصد دارند آن را تا دستیابی به هدف ادعایی یعنی «نابودی حماس» ادامه دهند.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، اشغالگران دست‌کم ۹۱۰۰ فلسطینی را در زندان‌های خود نگه داشته‌اند، در حالی که تعداد اسرای صهیونیست در غزه به دلیل امتناع حماس از افشای این تعداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری از بین ۲۴۰ تا ۲۵۳ اسیر صهیونیست، از جمله سه نفر آزاد شده و ۱۰۵ نفر که توسط حماس در یک معامله تبادل اسیران در نوامبر گذشته آزاد شدند، صحبت می‌کنند.

جنبش حماس در عین حال از کشته شدن ۷۰ نفر دیگر در نتیجه بمباران اشغالگران خبر داده است.

کد خبر 840858 برچسب‌ها قطر اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش رسمی به ماجرای خودکشی دکتر پرستو بخشی | هنوز علت مرگ این متخصص قلب مشخص نشده است | انتقال پرستو بخشی به نورآباد به خاطر تبعید و با اجبار بود؟
  • بازنشر پیام مهم «محمد الضیف» برای آزادی فلسطین
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای ۱۶ روز پیاپی!
  • قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
  • ملت فلسطین نمی‌خواهد که مقامت تسلیم شود/ صهیونیست‌ها نمی گذارند مردم فلسطین به حق خود دست یابند
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است
  • تل آویو به عمد در حال وقت کشی در مذاکرات آتش بس است
  • واکنش قطر به خبر ترک میز مذاکره توسط هیات اسرائیلی
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه