Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:32:54 GMT

اجمالی/ پسماند گیلان فاجعه است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۰۳۱

اجمالی/ پسماند گیلان فاجعه است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه حیا ازجمله مقوله‌هایی است که در تمامی آیین‌ها وجود دارد، گفت: واژه حیا چیز جدیدی نیست ولی احیای آن در جامعه برای همه واجب است زیرا قاطبه انسان‌ها طالب حیا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه در مصلای امام خمینی (ره) رشت با اشاره به ویژگی‌های انسان با حیا اظهار کرد: امام علی (ع) معاویه را بی‌لجام خطاب می‌کردند، یعنی ولنگاری تمام در زندگی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم در تکریم حیا و شرم در رفتار و گفتار بیان کرد: خداوند مؤمن را کسی معرفی می‌کند که مراقب رفتار خود باشد و در مقابل انواع شهوات از نفس خود مراقبت می‌کنند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه اگر انسان حیا و شرم نداشته باشد این شهوات او را به تباهی می‌کشانند، افزود: همه انبیا و مذاهب برای استفاده انسان از این قوا برنامه‌ریزی کرده‌اند و خداوند نیز مؤمن را فردی معرفی می‌کند که از خود در برابر این شهوات مراقبت می‌کند.

فلاحتی با گرامیداشت روز جهانی محیط‌زیست و اهیمت مراقبت از موهبات الهی گفت: ۴۰ سال درباره محیط‌زیست گیلان خصوصاً پسماند رشت یعنی سراوان به‌درستی کار نشد و فاجعه به بار آورد، همه مردم درباره پسماند سراوان نگرانی دارند.

وی زرجوب و گوهر رود و نیز تالاب انزلی را بلایی برای مردم رشت و انزلی دانست و تصریح کرد: باید در خصوص شیرابه‌های سراوان برنامه‌ریزی‌هایی شده اما دو رودخانه رشت هنوز فکری برایشان نشده است، درحالی‌که خطر زیست‌محیطی دارند و ده‌ها فاضلاب وارد این رودخانه‌ها می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود ...

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در پیام جمعه خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) رشت، با اشاره به ابعاد مختلف حیا اظهار کرد: حیا ازجمله مقوله‌هایی است که در تمامی آیین‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به وجود حیا در برخی از حیوانات افزود:واژه حیا چیز جدیدی نیست  ولی احیای آن در جامعه برای همه واجب است زیرا قاطبه انسان‌ها طالب حیا هستند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به عدم برگزاری نماز جمعه به دلیل شیوع کرونا گفت: علی‌رغم عدم برگزاری نماز جمعه در 15 هفته اخیر پنج هفته است که در قالب پیام جمعه این آیین الهی را برگزار می‌کنیم.

ادامه دارد ...

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه رشت رسول فلاحتی پیام جمعه رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری تظاهرات حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و پاسخ مشروع نظام مقدس جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی، پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در سراسر استان گیلان خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی در چند روز اخیر به شکل‌های مختلف همانند برگزاری تجمع، کاروان خودرویی، جشن و نورافشانی ضمن اعلام تقدیر، تشکر و حمایت همه‌جانبه از اقدام مقتدرانه و هوشمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات گسترده و موفق پهپادی موشکی علیه رژیم نامشروع، جنایتکار و متجاوز صهیونیستی و ابراز خوشحالی از پاسخ قاطع و دشمن‌کوب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام تروریستی، ضدبشری و رذیلانه حمله به کنسولگری ایران، به شجاعت و اقتدار فرزندان برومند و سلحشور خود افتخار نمودند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش و شیطان‌سیرت صهیونیستی و همچنین تقدیر و تشکر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»، از عموم مردم استان دعوت می‌نماید تا با حضور گسترده و پرشور خود در تظاهرات حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و پاسخ مشروع نظام مقدس جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی که پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در همه میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان گیلان و در شهر رشت از میدان مصلی به سمت میدان فرهنگ برگزار می‌گردد، برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات گیلانیان غیور و ولایت‌مدار بیفزایند.

کد خبر 6080668

دیگر خبرها

  • راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه
  • راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم
  • برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه