Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:35:38 GMT

۱۷۹۵ قلم اشیای تاریخی در ایلام ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۰۳۴

۱۷۹۵ قلم اشیای تاریخی در ایلام ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهارکرد: تاکنون تعداد یک هزار و ۷۹۵ قلم اشیای تاریخی برای ثبت در سامانه جامع اموال منقول تاریخی فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساماندهی شده است.

وی افزود: ساماندهی اشیای مکشوفه در سامانه جامع اموال منقول تاریخی فرهنگی در حوزه معرفی هویت، تاریخچه و نگهداری از آنها حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: هر شیء تاریخی که در سامانه جام قرار بگیرد به منزله ثبت در اموال دولتی است و این به دستیابی به آمار دقیق از اشیا کمک می‌کند.

شنبه‌زاده اضافه کرد: عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیاء انجام شده و این اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی در سامانه جام به ثبت می‌رسد.

وی ادامه داد: این اموال و اشیاء طی کاوش‌های باستان‌شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی، اهدایی و غیره در طول سالیان گذشته به دست آمده و متعلق به دوره‌های پیش از تاریخ اسلامی هستند.

کد خبر 4941695

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایلام اشیا تاریخی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان سالروز ارتحال امام خمینی ایلام قزوین آتش سوزی امام خمینی ره بیرجند سانحه تصادف آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

کد خبر: 1225427 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی تمدن جیرفت قاچاق شده به انگلیس؟
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی قاچاق در انگلیس؟
  • نوروز امسال بیش از ۴ هزار گردشگر از روستای تاریخی «پالنگان» بازدید کرند
  • تصاویر| موزه خودرو‌های تاریخی ایران
  • سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی استان اضافه می کند