Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:06:05 GMT

تشدید نظارت ها برای پیشگیری از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۱۱۸

تشدید نظارت ها برای پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در خصوص احتمال افزایش دوباره کرونا به علت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی هشدار داد.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استان فارس گفت: برخلاف برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه با گرم شدن هوا، بیماری کرونا کاهش می‌یابد، این موضوع محقق نشده و همچنان کرونا سلامتی هموطنان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برداشتن قرنطینه‌ها و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا مشروط به رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی بوده و همچنان مورد تاکید است.

متاسفانه براساس مشاهدات و بررسی‌ها، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در برخی اماکن، مراکز خرید و تجمع به گونه‌ای است که نوعی غفلت و بی توجهی به موازین بهداشتی را نشان می‌دهد.

استاندار فارس گفت: نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشدید می‌شود و متصدیان در دستگاه‌های خدمات رسان اعم از شهرداری‌ها، حمل و نقل، صنوف، ادارات، بانک ها، مراکز خرید، اماکن تجمعی و رستوران‌ها ملزم به رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی مربوط به هر صنف هستند و در صورت بی توجهی به علت تهدید سلامت عمومی مورد پیگرد دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی قرار خواهند گرفت.

رحیمی تاکید کرد: فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و به طور ویژه دانشگاه علوم پزشکی ضمن نظارت دقیق و مستمر، با همکاری همه ارکان اجرایی، قضایی تا ریشه کنی کامل کرونا در پیشگیری و مقابله با این بیماری به طور جدی عمل کنند.

او، ضمن هشدار به متولیان گفت: سهل انگاری و بی توجهی به امر سلامت همگانی پذیرفتنی نیست و در این کار خستگی و رها کردن کار عواقب غیر قابل جبران دارد.

استاندار فارس گفت: از مردم درخواست می‌شود، مواظب سلامتی خود باشند و همچنان کرونا را به عنوان عامل بیماری و مرگ و میر جدی بگیرند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس کرونا ویروس تشدید نظارت دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دلفان در سخنانی، اظهار داشت: سه پروژه مهم بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد، «رازی» کوهدشت و «گهر» دورود، از روند و رشد خوبی برخوردارند که طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده، پیش می‌روند.

وی افزود: هم اکنون بیمارستان‌های «نیایش» خرم‌آباد با ۶۵ درصد، «رازی» کوهدشت با ۵۰ درصد و «گهر» دورود با ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به سال قبل، از روند پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به رابطه سلامت، زمین پاک و سلامت خانواده و با اشاره به مشارکت گسترده مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و ظرفیت‌های ذی‌نفع در حوزه بهداشت در طول دهه‌های گذشته، بیان داشت: با مردمی‌سازی سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت حرکت می‌کنیم و باتوجه‌به سرمایه مردمی به‌عنوان دریای بی‌پایان توانمندی و ایثار و لزوم توجه به بهداشت و پیشگیری اشاره و ابراز امیدواری کرد که در هفته سلامت نتایج یک سال تلاش بی‌وقفه در پیاده‌سازی برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با مشارکت مردم به جامعه اطلاع‌رسانی می‌شود.

دلفان همچنین به رژیم غذایی سالم برای زندگی بهتر اشاره کرد و گفت: فواید رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت، پوکی‌استخوان، سرطان، داشتن پوستی سالم، شاداب و جوان، داشتن سیستم ایمنی قوی و پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی، کرونا و داشتن قلب و عروقی سالم که حدود ۷۰ درصد مرگ‌های اخیر مربوط به مشکلات قلب و عروقی مؤثر است.

کد خبر 6081597

دیگر خبرها

  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد