Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@21:59:15 GMT

موافقت شورای امنیت با تاسیس دفتر سیاسی در خارطوم

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۱۴۳

موافقت شورای امنیت با تاسیس دفتر سیاسی در خارطوم

شورای امنیت با تاسیس دفتر سیاسی جدید سازمان ملل در سودان با هدف کمک به این کشور در دوره انتقالی به مدت یکسال موافقت کرد. ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، اعضای شورای امنیت در نشست اخیر خود با تاسیس دفتر سیاسی جدید سازمان ملل در خارطوم با هدف کمک به روند انتقال قدرت در سودان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌دنبال برکناری عمرالبشیر رئیس جمهور سودان، نظامیان و احزاب سیاسی این کشور توافق کردند روند انتقال قدرت در سودان طی 39 ماه انجام شود و در این مدت زیرساخت‌های لازم برای برپایی حکومت دموکراتیک و برگزاری انتخابات فراهم شود.

با امضای اعلامیه سند قانون اساسی توسط نظامیان و احزاب سیاسی سودان در مردادماه سال گذشته دوره انتقالی در این کشور عملا شروع شد.

بر اساس مصوبه اخیر شورای امنیت،  دفتر سیاسی جدید سازمان ملل "UNITMAS"  در خارطوم موظف است،  در اولین نوبت ماموریت خود که به مدت 12 ماه شده‌ است، سودانی‌ها را در روند انتقالی کمک کند.

انتصاب نخستین سفیر سودان در آمریکا پس از حدود یک ربع قرن

  حمایت از اجرایی شدن مفاد توافقنامه‌های صلح دولت انتقالی با گروه‌های مسلح ، تشویق کشورها برای اعطای کمک‌های اقتصادی خود به سودان ، همکاری با موسسات مالی جهانی و بشردوستانه برای دریافت کمک‌های آنها ، همکاری فعال و فراگیر با نهادها و صندوق‌های مالی سازمان ملل برای اجرای برنامه‌هایشان در سودان از جمله اهداف راهبردی است که شورای امنیت برای دفتر سیاسی جدید سازمان ملل  در خارطوم تعیین کرده‌ است.

شورای امنیت در مصوبه اخیر خود تصریح کرده‌ است: دفتر سیاسی باید همکاری نزدیکی با یونامید ( صلح بانان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور ) داشته باشد، به گونه‌ای که در پایان ماموریت یونامید ماموریت‌های سازمان ملل در سودان به دفتر سیاسی انتقال یابد.

این شورای از دفتر سیاسی جدید سازمان ملل در خارطوم خواسته‌ است با سایر دفترهای نمایندگی منطقه‌ای در سودان همکاری نزدیکی داشته باشد.

شورای امنیت به تازگی با صدور قطعنامه‌ای اعلام کرد: ماموریت صلح بانان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا " یونامید " در 31 دسامبر (10 دی ) ماه آینده در سودان خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام/                                                

 

R7969/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار، امنیت و توسعه کشور مرهون اقدامات سپاه پاسداران است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سید علی ترابی در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت:وعده صادق و اقدام عزتمندانه و مقتدرانه غیورمردان سپاه در حمله‌ موشکی اخیر به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر باعث غرور و شعف ملت شریف ایران و مسلمانان جهان شد.

وی افزود: دوم اردیبهشت‌ ماه، سالروز تشکیل شجره طیبه‌ای است که نشان‌ دهنده نگاه دوراندیش و حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران به عنوان یکی از نهادهای باصلابت مردمی و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه از زحمات ارزشمند فرمانده و مجموعه سپاه شهرستان در حوزه های مختلف قدردانی کرد.

در این آیین سرهنگ رشیدی فرمانده سپاه اشنویه نیز گفت: سپاه همواره در همه عرصه ها خدمتگزار و پشتیبان ملت و نظام بوده است.

در این ایین از سوی فرمانداری و ادارات به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اهدای لوح از مجموعه سپاه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی پس از ۳۰ سال به ثمر نشست
  • اقتدار، امنیت و توسعه کشور مرهون اقدامات سپاه پاسداران است
  • شورای امنیتِ کی؟
  • پیام استاندار آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی