Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشخص نیست استانداری خراسان جنوبی، برچه اساسی شفیعی را به عنوان فرماندار موفق خراسان جنوبی انتخاب کرده است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، براساس اعلام استانداری خراسان جنوبی، محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف به عنوان فرماندار موفق در خراسان جنوبی معرفی شد و در جمع 31 فرماندار موفق کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر باعث تعجب مردم خراسان جنوبی به خصوص مردم شهرستان خوسف شد. هیاهوی رسانه‌ای و رزومه‌سازی فراوان برای فرماندار خوسف در حالی انجام می‌شود که نابودی صنعت گردشگری خوسف تنها گوشه‌ای از نتیجه مدیریت چند ساله محمد شفیعی به عنوان فرماندار خوسف است.

برخی از وعده‌ها و نتایج اقدامات محمد شفیعی را بررسی می‌کنیم. وی در بهمن‌ماه 1396 گفته بود: "بزرگترین مجتمع گردشگری و هتل خراسان جنوبی در دق و کویر اکبرآباد شهرستان خوسف ایجاد می‌شود." (از این‌جا بخوانید) اما تاکنون خبری از آغاز احداث این هتل بزرگ، شنیده نشده است.

فرماندار خوسف در دی‌ماه 1396 از راه‌اندازی کارخانه داروسازی و سرم‌سازی در این شهرستان خبر داد. (از این‌جا بخوانید) از این وعده نیز تاکنون خبری در دسترس نیست.

"بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور احداث می‌شود" مطلب دیگری است که فرماندار خوسف آن را در خردادماه 1397 اعلام کرد. وی همچنین از احداث کارخانه چرم کرک‌سازی در خوسف خبر داد. (از این‌جا بخوانید) هم‌اکنون وضعیت این دو طرح صنعتی مشخص نیست.

شفیعی در اردیبهشت‌ماه 1397 از احداث کارخانه الیاف در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: یک کارخانه فولاد دیگر در شهرک صنعتی شهرستان خوسف ایجاد می‌شود. (از این‌جا بخوانید)

ساخت بزرگ‌ترین مرکز حمایتی بهزیستی شرق کشور در خوسف از دیگر وعده‌هایی است که اعلام و در دی‌ماه 1396 فقط کلنگ احداث آن به زمین زده شد. (از این‌جا بخوانید)

وضعیت اسفبار منطقه گواب، تعطیلی پارک باغ وحش قبل از این‌که حتی آغاز به‌کار کند، بلااستفاده و روبه تخریب بودن دهکده گردشگری و سنگ اندازی در خدمات رسانی به مجموعه آبدرمانی آبگرم لوت که این اقدامات در سال های پیش و قبل از شیوع ویروس کرونا رخ داده بود از جمله نتایج مدیریت شفیعی در شهرستان خوسف است. (متن گزارش وضعیت گردشگری در خوسف را از این‌جا مطالعه و فیلم را از این‌جا مشاهده کنید)

کنار گذاشتن احداث و تکمیل جاده جدید خوسف بهاباد یزد که مسیر یزد به بیرجند را کیلومترها نزدیک می کند، نمونه‌ای دیگر از نتایج مدیریت شفیعی است. ارسال گزارش غلط از جمله این که شفیعی این جاده مهم را اختصاصی عنوان کرده بود تا از احداث آن شانه خالی کند را شاید بتوان از دیگر علل معرفی وی به عنوان فرماندار موفق نام برد. (متن گزارش وضعیت این جاده را از این‌جا مطالعه و فیلم را از این‌جا مشاهده کنید)

مشکلاتی که در برخی روستاهای شهرستان خوسف ایجاد شد و ممانعت شفیعی از اجرای قانون که موجب نارضایتی مردم شد، از دیگر مواردی است که در کارنامه فرماندار خوسف درج شده است. (از این‌جا و این‌جا بخوانید)

ارائه آمار نادرست جهت فرار از پاسخ‌گویی و شانه خالی‌کردن از مسئولیت را می‌توان از دیگر اقدامات فرماندار خوسف برشمرد. تنها در یک نمونه، وی از هزینه‌کرد 30 میلیارد تومان در یک مجموعه گردشگری خبر داد که میراث فرهنگی آن را رد و اعلام کرد "در سال 1396 هیچ‌گونه اعتباری جهت هزینه‌کرد در مجتمع گردشگری مذکور اختصاص نیافته است." (از این‌جا بخوانید)

گلایه مردم از فرماندارانی که دستور وزیر کشور را نادیده می‌گیرند و در محل خدمت سکونت ندارند، شامل حال شفیعی نیز شد. (از این‌جا بخوانید)

گلایه مردم در خصوص مزایده پهنه معدنی سنگ‌های قیمتی و تزئینی شهرستان خوسف و بی‌عملی فرماندار که نامه‌ی رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف را در پی داشت، از دیگر مواردی است که در کارنامه شفیعی درج شده است. (از این‌جا بخوانید)

بیمارستان خوسف از جمله نیازهای ضروری مردم در این شهرستان است که سال 1392 کلنگ‌زنی شد و بعد از گذشت 6 سال، 50 درصد پیشرفت داشت. این تنها یک نمونه از ناکامی‌های فرماندار موفق خراسان جنوبی است که نتوانست این بیمارستان را در سریع‌ترین زمان تکمیل کند و هنوز مشخص نیست مردم خوسف تا چند وقت دیگر باید به بیمارستان‌های مرکز استان مراجعه کنند؟

آن‌چه بیان شد، گوشه‌ای از کارنامه محمد شفیعی در فرمانداری خوسف است. بنابراین گزارش؛ مشخص نیست استانداری خراسان جنوبی، برچه اساسی شفیعی را به عنوان فرماندار موفق خراسان جنوبی انتخاب کرده است؟ با وجود مشکلاتی که در زمان مدیریت شفیعی در شهرستان خوسف رخ داده، نارضایتی‌های مردمی و به سرانجام نرسیدن وعده‌های او، اگر فرماندار خوسف، موفق‌ترین فرماندار استان خراسان جنوبی از دید استانداری است، به نظر می‌رسد یا استانداری اشتباه کرده یا در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی هیچ اقدام اقتصادی صورت نگرفته و مصوبات اقتصادی محقق نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جا بخوانید فرماندار خوسف خراسان جنوبی شهرستان خوسف محمد شفیعی مشخص نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز پنجشنبه اظهار کرد: پس از بارندگی‌های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت بامداد امروز شکسته شد.

وی افزود: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: نیروهای امدادی هلال‌ احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنان روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

وی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی افزود: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌ آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد. 

وی گفت: به منظور کمک‌رسانی به ساکنان شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

وی گفت: امدادگران هلال‌ احمر اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

شب گذشته به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی روستای نوده شهرستان زیرکوه و احتمال شکستگی آن و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها، دستور تخلیه این روستا صادر شد.

فرماندار زیرکوه هم اعلام کرد: امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه تمامی ادارات این شهرستان به جز دستگاه های خدمات رسان تعطیل است.

محمدرضا غیرتی افزود: حجم خسارت‌ها بالاست و نیازمند کمک شهرستان‌های استان هستیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال شرق بیرجند است.

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ مدال طلا بر گردن اسدیان
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد