Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:15:17 GMT

بیشتر انگلیسی‌ها جامعه خود را نژادپرست می‌دانند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۳۱۲

بیشتر انگلیسی‌ها جامعه خود را نژادپرست می‌دانند

بر اساس یافته‌های این موسسه انگلیسی، ۴۴ درصد مردم انگلیس تصور می‌کنند که جامعه‌ این کشور «نبستا نژاپرست» و ۸ درصد دیگر آن را «خیلی نژادپرست» می‌دانند.

این نظر سنجی همچنین حاکیست که تنها ۶ درصد انگلیسی‌ها برخلاف دیگران، تصور می‌کنند که جامعه این کشور عاری از نژادپرستی است.

نتایج نظرسنجی که پیش از این صورت گرفته بود نشان می‌دهد که ۸۰ درصد انگلیسی‌ها، آمریکا را جامعه‌ای نژادپرست دانسته، ۶ درصد اعلام کردند که جامعه این کشور چندان نژادپرست نیست و تنها ۲ درصد آن را عاری از نژادپرستی دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نظرسنجی‌ها پس از آن صورت گرفت که کشته شدن جورج فلوید به دست ماموران پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، موجب خشم سراسری در ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در اعتراض به رفتار ماموران پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی‌تبار این کشور شده است.

فلوید سه‌شنبه هفته گذشته (۶ خرداد) در حالی که «درک شووین» افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، بطور غم انگیزی جان سپرد.

جمعیت کثیری از معترضان انگلیسی در چند روز گذشته به نشان همبستگی با تظاهرکنندگان آمریکایی در خیابان های لندن و چندین شهر دیگر راهپیمایی کردند. 

معترضان انگلیسی با حمل شعارنوشته‌هایی در اعتراض به نژادپرستی و نابرابری اجتماعی مقابل پارلمان، سفارت آمریکا و دفتر نخست وزیری دست به تظاهرات زده‌اند. 

در همین پیوند جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس با صدور بیانیه‌ای، آنچه رفتار نژادپرستانه دولت‌ها در جهان با اقلیت‌های نژادی خواندند را به باد انتقاد گرفته و تصریح کردند که از مرگ شهروند سیاهپوست آمریکایی، به دست پلیس سفید پوست، چشم‌پوشی نخواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: ما در کنار خانواده، دوستان و هم‌محله‌ای‌های «جورج فلوید» در مینیاپولیس ایستاده‌ و نمی‌توانیم از مرگ او به عنوان یک سیاه‌پوست غیرمسلح چشم‌پوشی کنیم.

امضاکنندگان این بیانیه، مرگ فلوید را بخشی از تاریخ محرومیت اجتماعی و استثمار اقتصادی آفریقایی‌های آمریکا تعبیر و تاکید کردند: ما به‌ عنوان جنبش ضد امپریالیستی تصدیق می‌کنیم که آمریکا بر پایه سلطه‌گری و برده‌داری از آفریقایی‌ها بنا شده و از این منظر، شانه‌به‌شانه همه آن‌هایی که در این کشور و سراسر جهان از خشونت تبعیض‌آمیز دولتی به ستوه آمده‌اند، ایستاده‌ایم.

نمایندگان پارلمان انگلیس که خود را عضو پویش سوسیالیست می‌نامند، خاطرنشان کردند: اینک مهم است که ما در انگلیس درک کنیم، از آفت رفتار تبعیض‌آمیز دولتی مبرا نیستیم. سیاهپوستان انگلیسی نیز به طور نامتناسب از رفتار خشن پلیس رنج می‌برند و تعداد آنها در زندان نسبت به دیگر اقلیت‌های نژادی بیشتر است.

هشت روز پس از این حادثه دلخراش، نخست وزیر انگلیس رفتار وحشیانه پلیس آمریکا را تکان‌دهنده و توجیه‌ناپذیر خواند و آن را محکوم کرد.

همچنین افسران پلیس انگلیس با صدور بیانیه‌ای مشترک از رفتار خشونت پلیس آمریکا با معترضان این کشور اعلام برائت و تاکید کردند که در کنار تمام معترضان سراسر جهان از نحوه کشته شدن جورج فلوید در آمریکا شوکه و وحشت زده شده‌اند.

انها از تداوم خشونت ها و خسارت‌هایی که در آمریکا رخ می‌دهد ابراز شگفتی کرده‌ و خواستار اجرای عدالت شدند. نیروهای پلیس انگلیس ضمن اعلام همبستگی با قربانیان حوادث اخیر در آمریکا مدعی شدند که با هرگونه نژادپرستی و تعصب برخورد خواهند کرد.

تحلیل‌گران معتقدند که واکنش‌های پرشتاب مقام‌های انگلیسی در چند روز گذشته از دستپاچگی آن‌ها نسبت به گسترش اعتراض‌های سراسری در این کشور حکایت دارد. 

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا انگلستان پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا انگلستان ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب

فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از مردم، به‌ویژه بانوان معتقد و قانون‌مدار کشور برای همکاری و همراهی در اجرای طرح نور قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، تمام تلاش پلیس بر این است که بانوان کشورمان در امنیت و آرامش لازم در جامعه فعالیت‌های خود را انجام دهند و در سایه همین همکاری و همراهی هاست که فضایی سالم با حفظ حریم افراد در جامعه شکل می‌گیرد و هر روز بر پویایی و پیشرفت آن افزوده می‌شود.

فرماندهی انتظامی کشور به تمام مادران، خواهران و دختران سرزمین ایران اسلامی که با برادران خود در فراجا همگام و همسو بوده و با روشنفکری آگاهانه نسبت به قوانین جامعه ایران اسلامی تمکین دارند، تقدیر و تشکر خالصانه خود را ابراز می‌کند.

دیگر خبرها

  • سوال مهم امیرعبداللهیان از همتای انگلیسی
  • سوال مهم امیرعبداللهیان از همتای انگلیسی خود
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • ژست سیگار در سریال ها؛ ملزومات یا ادا و اطوار؟
  • همکاری وصف ناپذیر مردم به ویژه بانوان با پلیس در طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب
  • خروش خشم مردمی علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش
  •  عوارض خروج از کشور افزایش یافت
  • پیش بینی مقام نظامی انگلیسی از زمان شکست اوکراین
  • مقام سابق انگلیسی: مسئله اعزام نیرو به اوکراین ارزش بررسی دارد