Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@07:20:13 GMT

جزییات سهام شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۴۴۲

جزییات سهام شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت

خبرگزاری ایسنا: ۹ اردیبهشت‌ماه مقام معظم رهبری ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت را صادر کردند و این اختیار به سهام‌داران داده شد تا نحوه مدیریت سهام خود را انتخاب کنند. بر این اساس سهامداران می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی WWW.SAMANESE.IR روش مستقیم را انتخاب کنند و در صورت عدم مراجعه به این درگاه، روش غیر مستقیم به صورت خودکار برای آن‌ها انتخاب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت ۴۹ شرکت است که ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی هستند. طبق گفته مسئولان مدیریت و اداره ۱۳ شرکت غیربورسی تا زمانی که بورسی شوند، نزد شرکت سرمایه گذاری استانی باقی خواهد ماند.

مگا موتور، مشانیر، شهر صنعتی کاوه، شهر صنعتی رشت، شهر صنعتی البرز، ساختمان سد و تاسیسات آبیاری سایبر، دخانیات ایران، پتروشیمی خوزستان، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی بیستون، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی ارومیه شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت هستند که سهم آن‌ها در سبد سهام عدالت به ترتیب ۰.۵ درصد، ۴۲ درصد، ۲۱ درصد، ۵۸ درصد، ۲۳ درصد، ۴۹ درصد، ۲۸ درصد، ۳۰ درصد، ۱۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد و شش درصد است.

بر این اساس چنانچه مشمول روش مستقیم را انتخاب کند، می‌تواند سهام ۳۶ شرکت بورسی را شخصا مدیریت کند. این ۳۶ شرکت شامل آلومینیوم ایران – ایرالکو با ۳۰ درصد، ایران خودرو با یک درصد، بانک تجارت با ۴۰ درصد، بانک صادرات ایران با ۴۰ درصد، بانک ملت با ۳۰ درصد، پارس سوئیچ با ۴۶ درصد، پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد، پالایش نفت تهران با ۷۰ درصد، پالایش نفت شیراز با ۲۰ درصد، پالایش نفت اصفهان با ۲۰ درصد، پالایش نفت تبریز با ۲۰ درصد، پتروشیمی مارون با ۳۰ درصد و پست بانک با ۲۵ درصد می‌شود. همچنین چادرملو با ۲۱ درصد، حمل و نقل پتروشیمی با ۲۹ درصد، سایپا با یک درصد، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با ۲۳ درصد، سرمایه گذاری رنا با دو درصد، سیمان داراب با ۵۰ درصد، سیمان دشتستان با ۳۴ درصد، فولاد آلیاژی ایران با ۳۹ درصد، فولاد خوزستان با ۳۰ درصد و فولاد مبارکه اصفهان با ۳۰ درصد از دیگر شرکت‌های بورسی موجود در سبد سهام عدالت هستند.

براین اساس کارخانجات مخابراتی ایران با ۳۵ درصد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۴ درصد، گلگهر با ۱۱ درصد، مخابرات ایران با ۲۰ درصد، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران – مپنا با ۲۶ درصد، ملی صنایع مس ایران با ۳۷ درصد، نیروترانس با ۳۱ درصد، بیمه دانا با ۵۵ درصد، پالایش نفت لاوان با ۲۰ درصد، پتروشیمی شهید تندگویان با ۱۰ درصد، فجر انرژی خلیج فارس با ۳۰ درصد، پتروشیمی جم با ۱۵ درصد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ) با ۴۰ درصد نیز در سبد سهام عدالت حضور دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سبد سهام عدالت سهام شرکت ها شرکت غیربورسی شرکت بورسی سهامداران سبد سهام عدالت پالایش نفت ۲۰ درصد ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد

شرکت شبکه اجتماعی «تروت سوشال» دونالد ترامپ، در نخستین روز معاملاتش در نزدک در روز سه شنبه، بیش از ۳۰ درصد صعود کرد.

به گزارش ایسنا، سهام «گروه رسانه و فناوری ترامپ» که شرکت مادر «تروت سوشال» است، با نماد دی جی تی، بالای ۶۵ دلار معامله شد  که ارزش بازار این شرکت را به ۹.۲۵ میلیارد دلار رساند.

این شرکت در توافقی که هفته گذشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت، با شرکت «دیجیتال ورلد اکوئیزیشن کورپ» ادغام شد. شرکت دیجیتال ورلد، قبل از این ادغام، از سال ۲۰۲۱، در بورس حضور داشت.

ترامپ پس از این که به دنبال حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۱، از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، بیرون انداخته شد، شرکت «تروت سوشال» را تاسیس کرد.

ترامپ با حدود ۷۹ میلیون سهم، مالکیت حدود ۶۰ درصد از «تروت سوشال» را در اختیار خواهد داشت که ارزش دارایی او را بر مبنای سطح فعلی معاملات، به بیش از پنج میلیارد دلار می رساند. اما ترامپ نمی تواند سهام خود را به این زودی نقد کند. بر اساس شرایط ادغام، سهامداران باید پیش از فروش سهام انتقال یافته، مدت ۶ ماه صبر کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بر اساس اسنادی که دیجیتال ورلد نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار تنظیم کرده است، شرکت رسانه ای ترامپ، در ۹ ماه نخست سال میلادی گذشته، ۴۹ میلیون دلار ضرر کرد و ۳.۴ میلیون دلار درآمد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک
  • جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک آبی و قرمز!
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام
  • ترفندهای جدید کلاهبرداران؛ دریافت کالابرگ الکترونیکی و ثبت‌نام سهام عدالت ویژه نوروز
  • جاماندگان بخوانند؛ زمان دقیق پرداخت سود سهام‌عدالت
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصد برنامه تولید در پتروشیمی بندرامام/ تولید برخی محصولات، به ۱۰۴ درصد برنامه رسید
  • اصلاح تصویب‌نامه موضوع واگذاری سهام عدالت جدید ابلاغ شد