Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@22:07:28 GMT

سرانجام بازگشایی دانشگاه‌ها چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۴۵۱

سرانجام بازگشایی دانشگاه‌ها چه می‌شود؟

برخی از مسئولان دانشگاهی معتقدند که ترم تابستانی از شهریور ماه آغاز شود، اما در این بین برخی از مسئولان نظری متفاوت دارند و معتقد هستند که در مهرماه دانشگاه‌ها پذیرای دانشجویان باشند. 

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آغاز ترم تحصیلی جدید برای دانشجویان با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور به دغدغه‌ای برای دانشجویان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانشجویانی که از کم و کیف آموزش مجازی گله‌مند هستند و از سوی دیگر شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها را هم با متوقف نشدن اپیدمی ویروس کرونا دشوار می‌دانند. 

براین اساس اخبار متفاوتی از زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ترم پاییز شنيده می‌شود. برخی از مسئولان دانشگاهی معتقدند که ترم تابستانی از شهریور ماه آغاز شود، اما در این بین برخی از مسئولان نظری متفاوت دارند و معتقد هستند که در مهرماه دانشگاه‌ها پذیرای دانشجویان باشند. 

البته در پس این اظهار نظرها در نهایت دانشگاه‌ها خود را تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانند، و اعلام نظر قطعی و نهایی خود را منوط به تصمیمات این ستاد کرده‌اند. 

شروع سال تحصیلی جدید در شهریورماه پیشنهادی بود که در ابتدا توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مطرح شد و با ارائه طرحی به توضیح شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها در شهریورماه پرداخت. 

«دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی را با عنوان درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا؛ ویروس کرونا و آموزش عالی، ملاحظات سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تهیه کرد.» 

در بند الف بخش ملاحظات آموزشی و پژوهشی آمده است که «شروع نیمسال اول سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ابتدای شهریور باشد. این موضوع به خصوص جهت اتمام زودهنگام ترم تحصیلی قبل از تشدید سرما و احتمال اوجگیری ویروس کرونا، مؤثر خواهد بود.» 

شروع ترم همه دانشگاه‌ها از مهرماه

در این بین مسئولان وزارت علوم نظری متفاوت دارند و شروع سال تحصیلی جدید را موکول به پیک انتشار ویروس کرونا در کشور و همزمانی آن با شیوع بیماری فصلی آنفلوآنزا کرده‌اند. 

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه می‌گوید فعلا با توجه به اعلام قطعی سنجش، شروع ترم همه دانشگاه ها از مهر است و تمام تلاش دانشگاه‌ها این است که برای دانشجویان جدیدالورود ترم را در زمان خود آغاز کنند.

در شرایط فعلی کشور که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روز به روز افزایش می‌یابد و همچنین شاهد آمار بی‌سابقه‌ای از تعداد مبتلایان به این ویروس هستیم، مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد مبارزه با کرونا باید باتوجه به نظرات کارشناسی و بررسی همه جانبی تصمیم درستی در موعد مقرر بازگشایی دانشگاه‌ها اتخاذ کنند. 

انتهای پیام/ 4133

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت علوم خاکی صدیق بازگشایی دانشگاه ها بازگشایی دانشگاه ها برخی از مسئولان ویروس کرونا سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران بنا به درخواست دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و بر اساس مجوز ایجاد رشته و پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دوره کارشناسی ارشد، این دانشگاه از بین دانشجویان مقطع کارشناسی، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته‌ مطالعات چین؛ نظام قدرت جهانی؛ جهانی شدن و فرهنگ، از طریق استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد.‌

شرایط عمومی پذیرش به شرح زیر است:

رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی متقاضی مرتبط باشد.

داوطلبان فقط در یک رشته می‌توانند ثبت نام کنند.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف نموده‌اید برای تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت کنید.

نیاز به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت نام الکترونیکی نیست و در تأیید آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۲.ut.ac.ir، مراجعه کنند.

پذیرش و ثبت نام از تاریخ ۰۵/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ ‬ لغایت ‬ ۲۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳ ‬ خواهد بود.

کد خبر 6087776

دیگر خبرها

  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان