Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: یکی از مولفه های مجلس انقلابی و رمز موفقیت آن توجه جدی به معیشت طبقه های ضعیف جامعه و پرداختن به مسائل کلان و پرهیز از حواشی و اختلافات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۶ خرداد حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون (نودژ)، گفت: یکی از مولفه های مجلس انقلابی و رمز موفقیت آن توجه جدی به معیشت طبقه های ضعیف جامعه و پرداختن به مسائل کلان و پرهیز از حواشی و اختلافات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه آسمینون اظهار کرد: یکی از ابراز برای قوی شدن ایران، داشتن مجلسی قوی است و امروز با این مجلس و هیئت رئیسه قوی که انتخاب شده، امید به این مجلس بیشتر شده است و همین جا انتخاب قالیباف را به ریاست مجلس تبریک عرض می کنم.

وی ابراز کرد: باید یادآور شوم که امروز در این برهه، یکی از اولویت های مهم مجلس یازدهم مسئله اصلاح اقتصاد است و این امر محقق نمی شود مگر با اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی آن هم براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که اهم آن شامل اشتغال، تقویت ارزش پول ملی، تولید، کنترل و مهار تورم می باشد.

حجت الاسلام احمدی نیک ضمن تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، بیان کرد: یکی از ابعاد و زوایای بسیار مهم زندگی و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) که امسال و در سالروز ارتحال آن پیر سفر کرده مورد تاکید مقام معظم رهبری (حفظه الله) بود، تحول گرایی و تحول خواهی امام (ره) است.

 خطیب جمعه آسمینون اضافه کرد: تحولی که امام راحل در عصر حاضر در زمینه های مختلف چه در جامعه ما چه در جوامع بین الملل ایجاد کردند، آن صدور تفکر و منطق امام و انقلاب به دنیاست و آن منطق نیز منطق مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم ظالمان و قلدری ابرقدرت ها می باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: سردمداران استکبار اذعان دارند که امام راحل ما را تحقیر کرد و نمونه امروزی آن با توجه به تحریم های ظالمانه و عربده های آمریکا می توان به پنج نفتکش ایرانی که با پرچم ایران اسلامی هزاران کیلومتر را طی کرده و به دریای کارائیب و آمریکای لاتین رسید اشاره کرد.

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه ابراز کرد: روزی کسی فکر نمی کرد که بتوان روی حرف آمریکا حرف زد و امروز وضعیتی که در آمریکا مشاهده می شود، ماهیت آمریکای اصلی و بدون روتوش است و مردم آمریکا از این رفتار سردمداران خود شرمنده هستند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز حجت الاسلام احمدی نیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران

در نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده‌ای از پیروان ولایت فقیه و جوانان پرشور آن روز های انقلاب گرد هم جمع آمدند و نهاد‌ی به نام سپاه را پی ریزی کردند.

طولی نکشید که امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ یا سوم شعبان روز ولادت امام حسین ع را روز پاسدار نامگذاری نمودند و طی فرمانی به شورای انقلاب رسماً تأسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

اما قراردادن این تاریخ به نام سپاه پاسدران به شکل جذابی با نمایش اقتدار نیروهای مسلح ما و در راس آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز ها و ماه های اخیر هم زمان شده است. اقتداری که کمتر از ۱۰ روز پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی ماندگار در تاریخ عرصه  نظامی جهان و در عملیاتی با نام وعده صادق و با رمز یا رسول الله (ص)  به بهترین شکل به تمامی جبهه استکبار و تمامی دشمنان جمهوری اسلامی ایران نشان داد که سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی برای مردم ایران موضوعی ورای یک سازمان نظامی صرف است و شاید دلیل تشکیل آن توسط امام خمینی (ره) هم برای سپاه همان مردمی بودن و از مردم بودن باشد.

مقام معظم رهبری در ارتباط با تشکیل سپاه پاسداران فرمودند: سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه صالحان پیوسته می‌جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می‌کرد، توانست نقش تعیین کننده‌ای را در دفع حمله استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه‌ای است. این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعار‌های انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه‌های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می‌نگرند چنانکه به انقلاب اسلامی.

اگر چه سپاه هویتی نظامی دارد ولی نظامی گری در واقع یک بعد از ابعاد هویت این نهاد مکتبی و مردمی است.سپاه نهادی در جهت پیاده کردن اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله- برپا شده است و داعیه‌ی تحقق نسبی آن را در جهان امروزی دارد و دامنه‌ی این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی «عج» نیز گسترده است و بدین لحاظ دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان شمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد.

سپاه واقعیتی شکل گرفته از متن و بطن انقلاب و نمادی از تولی و تبری است. نهادی انقلابی که با انقلاب پدید آمد با انقلاب رشد کرد و تا همیشه با انقلاب و انقلابی خواهد ماند.

ما شخصیت‌های برجسته‌ای را داریم که در تاریخ ماندگار شده اند؛ از شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم تا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت و سردار شهید زاهدی که به تازگی توسط رژیم صهیونیستی به لیست بلند بالای شهدای مقاومت اضافه شده اند؛ همه آن‌ها خود را همیشه پاسدار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران می‌دانستند و همه آن‌ها نیز از مردم بودند و برای همین مردم جان خود را فدا کردند.

همین مردمی بودن سپاه و حضور آن در تمامی صحنه‌ها و دفاع از مظلوم و مردم بی دفاع نه تنها در ایران و بلکه در بسیاری از کشور‌ها باعث دشمنی‌های فراوانی با این نهاد انقلابی شده است. نهادی که اگر نبود شاید نقشه منطقه ما در این سال‌ها با تغییرات زیادی مواجه می‌شد. تغییراتی که شکل نگرفت و دشمنی‌های زیادی با سپاه ایجاد شد.

دوم اردیبهشت در منظومه سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی ایران اسلامی یادآور تشکیل یکی از مردمی‌ترین، جان برکف‌ترین، ولایی‌ترین و مجهزترین نیروهای نظامی دنیا است که دکترین آن دفاع همه‌جانبه از مرزهای آبی، خاکی، هوایی، دریایی و اعتقادی کشورمان در برابر تمام تهدیدات عناصر داخلی و خارجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • نگرانی شهروندان درباره ریزش آب از طبقه فوقانی بزرگراه امام خمینی (ره) رفع شد
  • سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران
  • حمایت از بخش ورزش‌ در استان قم ضعیف است
  • سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر