Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:05:02 GMT

«مارتین گریفیتس» برای نجات عربستان دست به دامن ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۵۶۶

«مارتین گریفیتس» برای نجات عربستان دست به دامن ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الاخبار چاپ لبنان، در حالی که کشورهای جهان در حال مبارزه با بیماری کووید ۱۹ و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن هستند، سلسله اقدامات سیاسی درخصوص پرونده یمن به صورت غیر علنی در حال انجام است که هدف از چنین تحرکاتی، نجات عربستان سعودی است.

آمریکا، انگلیس و مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، رهبری این تحرکات سیاسی را برعهده دارند به طوری که گفته می شود طی هفته های گذشته رایزنی های سیاسی میان کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی، آمریکا و انگلیس با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارتین گریفیتس در این رابطه برای نجات عربستان سعودی از جنگ یمن دست به دامن تهران شده است و این در حالی است که انگلیس پیش از این بر این باور بود که موضوع یمن تنها به عربستان مربوط است.

در همین راستا گریفیتس پس از در جریان قرار دادن کشورهای غربی و با اطلاع عربستان، از طریق تماس ویدئویی با وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تماس برقرار کرده است. این تماس در پی ناکامی تماسها با صنعاء و شکست محور غربی در سیطره بر آن صورت گرفته است.

روزنامه الاخبار نوشت: ظاهرا تحولات میدانی یمن، مارتین گریفیتس را ناگزیر به تماس با ایران کرده است و هنوز زود است که بتوان درباره تغییر در راهبردها سخن گفت.

کد خبر 4941723

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران یمن جنگ 2015 یمن عربستان سعودی مارتین گریفیتس ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران عراق عربستان سعودی روسیه جورج فلوید فلسطین نژادپرستی لیبی سوریه ونزوئلا مارتین گریفیتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت

«شیخ عبدالمجید الزندانی» از روحانیون «سرشناس» یمنی امروز(دوشنبه) در سن ۸۲ سالگی در استانبول درگذشت.

به گزارش مشرق، الزندانی ریاست شورای مشورتی حزب اصلاح طلب التجمع الیمنی را برعهده داشت. این حزب یکی از بزرگترین احزاب سیاسی در یمن بود که امتداد فکری اخوان المسلمین به شمار می رفت.

الزندانی همچنین بنیان گذار دانشگاه اسلامی الایمان در یمن بود و سازمان جهانی اعجاز علمی در قرآن و سنت را در مکه بنیان گذاری کرد.

شیخ عبدالمجید الزندانی سال ۱۹۴۲ در روستای الظهبی در شهرستان الشعر از توابع استان اب در یمن به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در مصر سپری کرد و از دانشگاه الازهر مدرک گرفت و پس از انقلاب ۱۹۶۷ به یمن بازگشت و فعالیت های سیاسی را از سرگرفت.

وی در زمان حضور در مصر با اخوان المسلمین در ارتباط بود و همین موضوع باعث دستگیری، اخراج از دانشگاه و تبعید او از این کشور شد.

الزندانی به دلیل دیدگاههای دینی و سیاسی خود با انتقادهای شدیدی روبرو بود. آمریکا او را در سال ۲۰۰۴ به اتهام «حمایت از تروریسم» در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داد.

الزندانی همچنین از مخالفان حکومت انصارالله یمن بود و سالها در عربستان زندگی کرد. او همچنین توسط مقامات عربستان حضر خانگی شد و پس از آنکه علمای ارشد عربستان، با صدور بیانیه ای اخوان المسلمین را «تروریسم» خواند، مجبور گردید سال ۲۰۲۰ عربستان را به مقصد ترکیه ترک کند.

دیگر خبرها

  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • سیاه نمایی‌ها در فضای مجازی به نوسانات بیشتر بازار ارز دامن می‌زند
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای