Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@19:24:02 GMT

اقتصاد ما واردات محور است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۵۷۹

اقتصاد ما واردات محور است

خبرگزاری آریا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروزه لازم است تا بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه تامین مالی شوند و با مشارکت منابع مردمی کار خودشان را پیش ببرند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدجواد ایروانی با اشاره به موضوع راهبری اقتصادی، گفت: مقام معظم رهبری در حوزه راهبری اقتصاد الزامات متعددی را مطرح کرده اند که از جمله این راه ها می توان به «گرایش مستمر به نو به نو» شدن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که انقلابی گری به معنای افراطی بودن نیست، افزود: «گرایش مستمر به نو به نو شدن» از نظر مقام معظم رهبری حرکتی انقلابی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به «اقتصاد مقاومتی»، عنوان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی در سال 92 به طور رسمی از جانب رهبر انقلاب مطرح شد، اما قبل از این سال هم ایشان رهنمون های متعددی را در این حوزه داشتند.
وی با اشاره به مدل های اقتصادی کشورهای در حال توسعه، توضیح داد: متاسفانه قوه مجریه در ایران بلندپروازی ندارد و این قوه همیشه به مباحث کلی ورود پیدا می کند.
محمدجواد ایروانی با اشاره به این که اقتصاد و معیشت یکی از اولویت های مهم ایران است، تصریح کرد: ما باید با یک راهبری جدی و جلب مشارکت عموم و تمام دستگاه ها موضوع معیشت و اقتصاد را مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان این که نمایندگان مجلس و رییس جمهور باید قبل از شروع به کار طرح های اقتصادی خوبی را داشته باشند، اظهار داشت: معیار بُرد در انتخابات نباید بر اساس شیوه مناظره و بُرد در حرف زدم تعیین شود و مردم باید با دقت بسیار زیادی برنامه های نمایندگان را ارزیابی کنند و بعد از آن دست به انتخاب بزنند.
وزیر سابق اقتصاد با اشاره به این که سیاست های کلی اقتصاد به مردمی سازی اقتصاد تاکید می کند، ادامه داد: در حال حاضر ما چه الگویی برای رشد توان طبقات متوسط در اقتصاد داریم؟
وی با اشاره به این که بنگاه های اقتصادی ایران بر پایه بانک فعالیت می کنند، تصریح کرد: امروزه لازم است تا بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه تامین مالی شوند و با مشارکت منابع مردمی کار خودشان را پیش ببرند.
محمدجواد ایروانی با اشاره به این که ما باید فضای کسب و کار بنگاه های کوچک اقتصادی را تسهیل کنیم، عنوان کرد: در حال حاضر بورس توکیو برای بنگاه های کوچک فضای خاصی را ایجاد کرده است و از این طریق به تامین مالی بنگاه های کوچک کمک می کند.
وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی باعث شد تا ما در حوزه آموزش و دانشگاه رشد بسیار چشمگیری را تجربه کنیم، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان باید به مرور به بدنه تولید کشور ورود پیدا کنند و قیمت تمام شده کالاهای مختلف را در کشور کاهش دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوزه واردات، توضیح داد: ایران بر خلاف اکثر کشورهای دنیا تجارت ما بر پایه صادرات تنظیم نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصاد واردات محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در گفتگوی اختصاصی، گفت: شرایط واردات خودروی ون به منطقه آزاد کیش فراهم شده است و با توجه به تغییر دستورالعمل‌ها، امکان ورود خودرو‌های هیبریدی و برقی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: دستورالعمل واردات خودرو به مناطق آزاد در بهمن سال گذشته ابلاغ شد و خودرو‌های وارداتی پس از کسب مجوز استاندارد، محیط زیست و پلیس راهور در کشور پلاک گذاری می‌شوند.

سرهنگی با اشاره به زمانبر بودن روند واردات خودرو به مناطق آزاد براساس دستوالعمل‌های جدید، گفت: برخی مسائل واردات به منطقه آزاد کیش و برخی نیز در خارج از منطقه آزاد است و در حوزه مسائل داخلی با هدف تسهیل فرایند واردات، آموزش، جذب سرمایه گذار و ثبت سفارش انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد دریامحور گفت: بند‌های دو، چهار و شش سیاست‌های اقتصاد دریا محور به جزایر کشور اشاره مستقیم دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در حوزه اقتصاد دریا محور، کیش دارای ظرفیت‌های بالای سرمایه گذاری است و در حوزه توسعه ورزش‌های دریایی و تکنولوژی‌های دریامحور سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده است.

رحیم سرهنگی گفت: درصدد هستیم با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و ارائه مشوق‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی بیش از پیش بهره برداری کنیم.

دیگر خبرها

  • امکان جهش تولید با تولد آسان و رشد سریع بنگاه‌های اقتصادی مردمی
  • سیاح: جهش تولید با تولد آسان و رشد سریع بنگاه‌های اقتصادی مردمی ممکن است
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی
  • توفیقات بیمه دی با اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی