Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@21:27:36 GMT

سازمان ملل: ۲۰ میلیون یمنی با گرسنگی و کرونا روبرو هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۶۱۱

سازمان ملل: ۲۰ میلیون یمنی با گرسنگی و کرونا روبرو هستند

به گزارش تسنیم، برنامه توسعه سازمان ملل در توییتی نوشت: 21.1 میلیون یمنی از گرسنگی مزمن رنج می‌برند و در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی افزود: ما حمایت شرکای خود در برنامه توسعه سازمان ملل در یمن را برای حفظ راههای معیشتی یمنی‌ها ارج می‌نهیم زیرا دسترسی آنها به غذا و نظارت بهداشتی را تسهیل می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش، مجموع مبتلایان به کورنا در یمن تا چهارشنبه شب گذشته به 419 نفر رسید که از بین آنها 95 نفر جان باخته و 17 نفر بهبود یافته‌اند.

یمن شاهد ششمین سال تجاوزگری همه جانبه ائتلاف متجاوز تحت سرکردگی عربستان و امارات است که باعث ویرانی گسترده ساختار زیربنایی یمن، شهادت و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن چند میلیون یمنی و شیوع بیماریهای واگیردار و گرسنگی و قحطی در این کشور شده است.

سازمان ملل شمار جان باخته گان و زخمی‌ها در یمن را 70 هزار نفر اعلام کرده است اما گزارش های سازمان‌های حقوق بشری و انسانی برآورد کرده‌اند که به احتمال زیاد جنگ علیه یمن تاکنون باعث جان باختن دستکم یکصدهزار یمنی شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند

مهرداد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با تشریح آخرین وضعیت بارندگی‌ها در استان، اظهار داشت: ۱۷۰ خانوار جاسکی که به دلیل جلوگیری از احتمال سیل‌گرفتکی اسکان اضطراری داده شده بودند به منازل خود بازگشتند و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

وی افزود: شب گذشته تنش آبی در شهر جاسک ایجاد شده بود و مشکلاتی در آب شرب مردم داشتیم که در حال حاضر وضعیت عادی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در حال حاضر برق ۱۵ روستا در بشاگرد قطع شده است که ناشی از بسته شدن راه آن‌ها است و لودر و جرثقیل برای ترمیم مسیر دسترسی به منطقه اعزام شده است.

حسن‌زاده عنوان کرد: ۱۸ روستا در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد نیز فاقد دسترسی به آب شرب هستند و اگر آب در آبنماها فروکش کند مشکل این مناطق نیز حل خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به آبگرفتگی برخی منازل در روستای چهچکور بندرعباس گفت: هم اکنون هلال‌احمر و گروه‌های جهادی در حال امدادرسانی به مردم متأثر از آب گرفتگی هستند.

کد خبر 6081891

دیگر خبرها

  • جزئیات دعوای نتانیاهو با وزیرخارجه آلمان
  • گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی از مشاجره و دعوای نتانیاهو با بربوک
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • نتانیاهو قحطی در غزه را رد می‌کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی