Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@20:11:47 GMT

درختان منطقه گردشگری بوکان درآتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۸۷۵

درختان منطقه گردشگری بوکان درآتش سوخت

بخشی از درختان منطقه گردشگری "کیوه‌رش" درشهرستان بوکان طعمه حریق شد

سید فواد هاشمی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: این حادثه عصر روز گذشته روی داد و پس از تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی بلافاصله یک تیم از آتش‌نشانان ایستگاه‌ شماره ۲ به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه بیش از ۸۰ اصله از درختان این منطقه و فضای سبز آن نیز دچار حریق شد که با تلاش چندساعته ماموران آتش‌نشانی، مهار و از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هرساله با افزایش دمای هوا و نیز تراکم پوشش گیاهی علف‌های هرز منطقه گردشگری «کیوه رش»، این منطقه جنگلی دچار حریق شده و متاسفانه به درختان آن نیز آسیب وارد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روزهای اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علوفه‌ها در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که شهروندان باید نکات ایمنی رو به‌خوبی رعایت کنند.

این نخستین حادثه آتش سوزی در منابع طبیعی است که تاکنون گزارش شده است.

منطقه گردشگری  و یا پارک جنگلی کیوه رش در مسیر جاده بوکان به کوسه بوده و دارای ۵۰ هکتار مساحت است.

در شهرستان بوکان ۴۰ نفر نیروی آتش‌نشان در هفت ایستگاه آتش‌نشانی شامل چهار ایستگاه در شهر، یک ایستگاه در شهر سیمینه و ۲ ایستگاه که در روستاهای بخش مرکزی و سیمینه قرار دارد، مستقر هستند./ ایرنا 

مهار آتش‌سوزی مراتع و کوه‌های جهرم و خفر

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منطقه گردشگری آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی قم در ایام نوروز

 سید مجتبی سبحانی ثابت،رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در خصوص آمادگی شهر در پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی اظهار داشت: تمام سازمان‌های تابعه به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی از حفظ ایمنی شهر به‌صورت شبانه‌روزی خبر داد و افزود: یکی از مسائل مهم و حیاتی در ایام نوروز و با اسکان زائران در بوستان‌ها افزایش ضریب ایمنی و آمادگی سازمان آتش‌نشانی در ارائه خدمات بوده و تا پایان تعطیلات نوروزی ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی به انضمام تمام نیرو‌های عملیاتی سازمان آماده‌باش هستند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: نیرو‌های آتش‌نشانی در تمام ورود‌های شهر، پارک‌سوارها، پارکینگ‌ها و مراکز اسکان به‌صورت ویژه و شبانه‌روزی مستقر بوده و ارائه خدمات می‌کنند.

 وی ادامه داد: همچنین در تمام بوستان‌ها نیرو‌های تخلف شهری و آتش‌نشانی با دوربین‌های حرارتی از ابتدای ورود به زائران اطلاع‌رسانی می‌کنند که استفاده از پیک‌نیک در داخل چادر ممنوعیت داشته و قبل از برپایی چادر تذکرات لازم داده می‌شود.

 سبحانی ثابت تأکید کرد: نیرو‌های آتش‌نشانی در بوستان‌ها و سوله‌های اقامتی که در نظر گرفته‌شده به‌صورت شبانه‌روزی حضورداشته و مستمر بازرسی انجام می‌شود تا مشکلی رخ ندهد.

 وی در پایان تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه خطر و یا احتمال آتش‌سوزی نیرو‌ها در محل حاضر بوده و ایمنی شهر را تأمین می‌کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه جنگلی نور
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • انتقاد فرماندار از کمبود امکانات، تجهیزات ونیرو درآتش نشانی
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • نجات راننده خودروی پژو ۴۰۵ با تلاش آتش نشانان ارومیه
  • دمی در بهشت هند کوچک بیاساییم
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • آماده‌باش ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی قم در ایام نوروز