Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@21:11:33 GMT

جزییات طرح های جدید توانیر در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۹۳۸

جزییات طرح های جدید توانیر در استان بوشهر

ابوذر صالحی
مدیرکل روابط عمومی توانیر (شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران )


پانزدهم خرداد 1399 است و اینجا استان گرمسیر بوشهر با مردمی خونگرم تر ازگرمای آفتاب تفتیده جنوب. و امروز مدیر عامل توانیر همراه با مسئولین استانی در شهر عسلویه است. شهری صنعتی در استان بوشهر. شهر کار و تلاش و سازندگی و تولید در سال جهش تولید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقعیت خاص منطقه در کنار کوه های رویایی، لوله های پیچ در پیچ پالایشگاه و پتروشیمی، در کنار دکل ها و خطوط انتقال برق و شبکه های گسترده توزیع برق در منطقه نشان از پویایی و تلاش و برای تولید ملی دارد. اینجا را قطب انرژی منطقه می نامند.

بنرهای نصب شده این روزها در استان بوشهر ،خبر از رویدادی گوارا در بحبوحه گرما برای مردم شریف و صبور منطقه دارد . بنرهایی با طرح پویش الف – ب ایران. می گویند الف- ب ، همان آب و برق است. و آب و برق الفبای توسعه و آبادانی کشوراست. اطلاعات منتشر شده ،خبر از افتتاح طرح های برق رسانی مهمی با اعتباری بالغ بر 2400 میلیارد تومان دراستان می دهد . طرح‌های عمرانی برای برق تأمین برق مطمئن و پایدار تا مردم اطمینان داشته باشند که تلاشگران بی ادعای برق ، لحظه ای از توسعه و پایدار سازی تاسیسات و شبکه برق از پای ننشستند.

خبری از کلنگ زنی و و عده و وعید و قول و قرار برای آینده نیست. خبر از افتتاح و برق دار شدن خط و پست و ترانس است. آن هم در آغاز پیک تابستان 99. هرسال با آغاز فصل گرما، روز 19 خرداد ماه را روز مدیریت مصرف بهینه برق می نامند.

هرچند این روز ، هنوز در تقویم رسمی کشور به ثبت نرسیده اما مجموعه وزارت نیرو و شرکت توانیر و برق های منطقه ای و توزیع، به خوبی می دانند که از این روز ، با افزایش دما و در سرویس قرار گرفتن کولرها برای خنک سازی خانه ها و مساجد و فروشگاه ها و صنایع، بار سرمایشی مضاعفی را بر دوش شبکه برق می گذارد. و در چند روز مانده به آغاز دوران اوج مصرف یا همان پیک بار ، طرح هایی برای افتتاح پست های انتقال برق در بخش برق منطقه ای فارس و پروژه های ارزنده ای در حوزه برق رسانی و تثبت ولتاژ در بخش شرکت توزیع برق استان بوشهر به مرحله بهره برداری و قرارگرفتن در مدار شبکه برق استان بوشهر.

هرچند به دلیل شرایط کرونا در کشور پروژه‌ها از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس و در حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و با همراهی وزیر نیرو افتتاح خواهد شد اما مدیر عامل توانیر به استان آمده است تا با حضورش در بین مردم همگان دلگرم شوند به همت مجموعه برق استان و همه تلاشگران صنعت برق و با برنامه ریزی و تدبیر، امسال هم مانند تابستان گذشته، خاموشی میهمان خانه های مردم نشود.

آن هم در این گرمای جنوب که لحظه ای را بدون برق نمی توان تصور کرد.البته همه دیگر به خوبی می دانند این هدف فقط با همراهی جانانه مردم و مدیریت مصرف بهینه برق به خصوص در این سه ماه خیلی گرم به دست می آید. امسال گرمای هوا کمی زودتر از گذشته بر دل ایران زمین نشسته است به گونه ای که مصرف برق به صورت حیرت آور به افزایش 12 درصدی به نسبت سال قبل در روزهای اول خرداد رسیده است.

می گویند برق نعمتی است که وقتی نباشد دیده می شود. اما در این گرما و آفتاب تابان ، اگر برق نباشد ، نمی شود که نمی شود که نمی شود. بنر های پویش الف ب ایران امسال ، در کنار ساخت و سازها که همان پروژه های توسعه و ساخت و افرایش ظرفیت های تولید ، انتقال و توزیع برق کشور است از ساز و کار ها هم خبر می دهد. عمده این ساز و کارها در بوشهردر قسمت توزیع و خدمت رسانی برق است .

ساز و کارهایی از قبض سبز گرفته تا تا تک رقمی شدن نرخ تلفات برق . علاوه بر این در بخش خدمات مشترکین برق سامانه خدمات از راه دور هم در اختیار مردم قرار خواهند گرفت تا مردم با استفاده از ان در هر لحظه خاموشی احتمالی را گزارش کنند و اگاهی یابند که مشکل فنی ایجاد شده در چه زمانی مرتفع می شود و در هر دوره وضعیت مصرف کنونی برق خود را با مصرف دوره قبل مقایسه کنند و با استفاده از راهکارهای ارائه شده خود را منطبق با الگوی مصرف کنند که نه تنها جریمه نشوند بلکه ازپاداش مصرف بهینه هم برخوردار شوند.

پاداشی که درسال 98 بالغ بر 106 میلیارد تومان بوده است و به گفته سخنگوی صنعت برق نزدیک به 85 درصد مشترکان برق درسال گذشته این پاداش را دریافت کرده اند و فقط اندکی از مشترکان پرمصرف مشمول جریمه شده اند. هرچند جریمه 16 درصدی مصرف خارج از الگو، فرصتی برای آگاه سازی مشترکان است که با اصلاح الگوی مصرف، استفاده از وسایل برقی با رده انرژی بهینه، تنظیم دمای آسایش کولرهای گازی بر روی عدد 24 درجه و روشن نکردن وسایل پرمصرف از ساعت 13 تا 17 هر روز است .

و در بوشهر سرافراز مردمانی با اصالت و با پیشینه تاریخی پر غرور روزگار را سپری می کنند که همواره غرور آفرین و پر افتخار بوده اند. در اینجا اگر از آثار تاریخی جذاب و حماسی بپرسید، شما را به موزه رئیسعلی دلواری راهنمایی می کنند .شیرمردی که سالها پیش، این خطه پرغرور را از دست درازی انگلیسها نجات داد و به پشتوانه مردم در مقابل استعمار، پایمردی کرد و امروز در سرزمین رئیس علی دلواری ، شاهد تلاش بی وقفه کارکنان سختکوش صنعت پرافتخار برق در گرمای سوزان تابستان هستیم که در چهره تک تک آنها رگ و ریشه هایی از رشادت و پایداری و سختکوشی برای آرامش و آسایش مردم موج می زند.

حال زمان همدلی مردم است ، همدلی و همراهی با دیگرهم وطنان والبته با تلاشگران بی ادعای صنعت پر افتخار برق کشور . این همدلی بسیار مهم است اما کار بسیار سختی هم نیست. کافی است راهکارهای رعایت الگوی مصرف را به عنوان فرهنگی نهادین در خانواده و محل کار به کار بندند .

همه دست به دست هم دهیم تا برق با کیفیت و پایدار به یکان یکان مردم خوب ایران برسد. تا همه فرزندان این مرز و بوم بتوانند در آرامش و آسایش زندگی کنند. تا برنامه 099 یا همان سال 99 بدون لحظه ای خاموشی است و در پویش الف ب ایران سرلوحه کار تلاشگر این صنعت است محقق شود. تا چرخ کارخانه ای بدون برق نشود. تاکودکی در گرما ، بدون برق بی تاب نشود. تا چراغ خانه ای کم سو نشود. تا دشمنان بی چشم و روی ایران زمین دلشاد نشود. تا ایران همیشه مرز دلیران بماند. آباد بمانی ایران عزیز.

لینک کوتاه: asriran.com/0034NB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: توانیر استان بوشهر استان بوشهر ب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم بوشهر از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز بوشهر؛ نمازگزاران جمعه بوشهر هم زمان با سراسر کشور پس از برپایی نماز جمعه در یک راهپیمایی، حمایت خود را از عملیات تنبیهی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم تروریستی صهیونیستی اعلام کردند.

این راهپیمایی از رو به‌ روی مصلی جمعه بوشهر تا میدان قدس برگزار شد و راهپیمایان با سر دادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «نیرو‌های مسلح تشکر تشکر» و در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی، عملیات «وعده صادق» را تحسین کردند و خواهان دفاع از آرمان رهایی فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه شدند.

عملیات تنبیهی «وعده صادق» نیرو‌های مسلح پایان وقت ۲۵ فروردین و آغاز بامداد ۲۶ فروردین در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی و یورش موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ فروردین بود که منجر به شهادت شماری از مستشاران نظامی ایران شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • حمایت مردم بوشهر از عملیات تنبیهی «وعده صادق»
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد