Web Analytics Made Easy - Statcounter

شادروان زنده یاد بهیه بابایی هیچ گاه از تلاش و آموختن و آموزاندن باز نایستاد تا ترجمان راستین این شعر زیبای سیاوش کسرایی از منظومه آرش کمانگیر باشد: زندگی زیباست زندگی آتشگهی دیرینه پا بر جاست گر بیفروزیش رقص شعله اش در بی کران پیداست ور نه خا موش است و خاموشی گناه ماست .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در سوگ درگذشت پیشکسوت ورزشی استان زنجان بانو بهیه بابایی یادش را گرامی می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گاه تدفین، بر مزارش کم نبودند از خیل پیشکسوتانی که به پاس ارزش گذاری بر ارزشمندی های او با اشکی در چشم و بغضی در گلو، ناباورانه ایستاده بودند.

در میان آنان میانسالانی را دیدم که درسالهای پایانی خدمتش، همکاری با او رابه مودت و دوستی طی کرده بودند. 

و زیباتر از هردو جوانانی را می دیدم که فقدان استاد را باور نکرده بودند. آمده بودند تا  درس و مشق عشق و شیفتگی انسانهارا بهم، که از او آموخته بودند  پس دهند. استاد برخیز میهمان داری.

 

به رسم آیین تکریم و دلجویی در یک حرکت زیبا توسط انجمن پیشکسوتان ورزشی استان زنجان، اعضای این انجمن و تنی چند از پیشکسوتان رشته بسکتبال برای دیدار و به مناسبت درگذشت پیشکسوت ورزش استان ، زنده یاد سرکار خانم بهیه بابایی همسر گرانقدر نادر تطهیری از پیشکسوتان و نام‌آوران رشته ورزشی بسکتبال، در منزل ایشان گرد هم آمدند. 

در این دیدار رئیس انجمن پیشکسوتان ورزشی استان، درگذشت آن بانوی بزرگوار را که از منش و گذشت فراوانی برخوردار بوده و زحمات بسیاری در عرصه ورزش استان زنجان متحمل شده بود،  به نیکی یاد کرد و از خداوند برای خانواده آن مرحومه طلب صبر و شکیبایی نمود.

در ادامه تمبر یاد بودی که به نام زنده یاد سرکار خانم بهیه بابایی توسط انجمن پیشکسوتان ورزشی تهیه شده بود با دستان پهلوان صدقعلی‌کاظمی به نادر تطهیری همسر بزرگوار زنده یاد تقدیم گردید.  روحش شاد و قرین رحمت الهی باد.

ربابه قاسملو که دوستی دیرینه اش با زنده یاد بهیه بابایی همیشه جاری بوده و خود  از پیشکسوتان ارزشمند ورزش استان زنجان است، متنی را تنظیم و برایم ارسال داشت. پاس  زحماتش دارم و در ادامه تقدیم می کنم:

پیشکسوت ورزشی زنده یاد بانو بهیه بابایی در شهر زنجان متولد گردید. 

دوران ابتدایی را در دبستان ایراندخت سپری نمود . در سال ۵۸ در رشته تربیت بدنی مرکز تربیت معلم زنجان پذیرفته شد و به تبع آن به استخدام آموزش و پرورش درآمد.  وی در سال ۶۹ به عنوان اولین کارشناس مسئول تربیت بدنی دختران سازمان آموزش و پرورش استان زنجان انتخاب شد و تا سال ۸۸ در این سمت باقی ماند.

زنده یاد بانو بابایی در برگزاری مسابقات ورزشی دختران،  المپیادهای ورزشی دختران و پسران که در زنجان برگزار شد حضوری فعال داشت، ضمن اینکه در همین سالها از طرف وزارت آموزش و پرورش جهت بازدید از  بازی‌های آسیایی ژاپن دعوت شد. 

مرحوم بهیه بابایی از سال ۶۰ تا ۹۲ به عنوان رئیس و نایب رئیس هیئت تنیس روی میز با اداره کل تربیت بدنی استان زنجان همکاری نمود.

 نایب رئیس هیئت تنیس روی میز استان زنجان، ۳۰ سال  به عنوان مسئول انجمن تنیس روی میز دختران آموزشگاههای زنجان فعالیت نمود . طی دوران خدمت و فعالیت خود موفق به اخذ کارت داوری ملی در رشته تنیس روی میز گردید.

مدرک داوری درجه ۳ در رشته های دو و میدانی، والیبال، بسکتبال، شطرنج، بدمینتون و مربیگری درجه ۳ شطرنج، تیراندازی معلولین، و آمادگی جسمانی و والیبال را دارا بوده است و در دوره‌های آموزشی تکواندو نیز حضور داشته.

از فعالیت‌های فرهنگی ایشان در دوران خدمتش تهیه و گردآوری تالیفاتی پیرامون آموزش پیشرفته تنیس روی میز، ناهنجاری های ساختار قامتی دختران و تاریخچه تربیت بدنی می باشد.

شادروان بهیه بابایی در سال ۹۰ به افتخار بازنشستگی نائل آمد. 

وی علاوه بر همکاری در برگزاری اردوی تنیس روی میز بانوان در شهر زنجان و نیز انجام مسابقات چندجانبه رشته مذکور با حضور تیم های ملی الف و ب ایران، جمهوری آذر​​بایجان، و تیم منتخب استان در شهر زنجان، ضمن تدریس در مرکز تربیت معلم دختران و دبیرستان  های دخترانه زنجان؛ در برگزاری دوره های آموزشی و مسابقات ورزشی  تحت عنوان سرپرست فنی، داور و مربی و مدرس با ارگانها و نهادها و دانشگاه‌ها در سطح استان و کشوری همکاری فعال داشت. 

پیشکسوت ورزشی زنده یاد بانو بهیه بابایی پیوسته به جهت قرار گرفتن در مسیر ورزش شاکر به درگاه خداوند متعال بود، چرا که اعتقاد داشت، کمک به همنوع، استقامت و بردباری و گذشت، چیزهایی بوده است که از ورزش کسب کرده است. روحش شاد، راهش پر رهرو.

 و سخن آخر اینکه : 

شادروان زنده یاد بهیه بابایی هیچ گاه از تلاش و آموختن و آموزاندن باز نایستاد تا ترجمان راستین این شعر زیبای سیاوش کسرایی از منظومه آرش کمانگیر باشد:

 زندگی زیباست                   

زندگی آتشگهی دیرینه پا بر جاست         

گر بیفروزیش رقص شعله اش در بی کران پیداست

 ور نه خا موش است و خاموشی گناه ماست .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان استاد پیشکسوت ورزشی درگذشت پیشکسوت ورزش پیشکسوت ورزشی تنیس روی میز استان زنجان ورزشی استان تربیت بدنی زنده یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

محمد اشرفی در حین مسابقه درگذشت.

طرفداری | فوتبالیست پیشکسوت جان خود را در حین مسابقه دوستانه از دست داد.

در یک اتفاق ناگوار، در جریان مسابقه فوتبال پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان که در یکی از محلات تهران برگزار می‌شد، محمد اشرفی، بازیکن تیم تهرانجوان، در اثر ایست قلبی درگذشت.

این اتفاق در حالی رخ داد که هیچ آمبولانسی در محل مسابقه حضور نداشت و با وجود تلاش‌های پزشکیار حاضر در زمین، متاسفانه اشرفی جان خود را از دست داد.

عدم حضور آمبولانس و تجهیزات پزشکی در محل مسابقه، سهل‌انگاری مسئولان برگزاری را به وضوح نشان می‌دهد. این موضوع بار دیگر اهمیت توجه به مسائل ایمنی در برگزاری مسابقات ورزشی، به خصوص در رده‌های سنی بالاتر، را گوشزد می‌کند.

مرگ این پیشکسوت فوتبال، بار دیگر داغ فقدانی دیگر را بر جامعه ورزش ایران نهاد. لازم است مسئولان امر در مورد این اتفاق ناگوار بررسی‌های لازم را انجام داده و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند.

رسانه طرفداری درگذشت محمد اشرفی پیشکسوت تیم ایرانجوان را به اهالی ورزش تسلیت می گوید.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • قرآن همه چیز ماست
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران