Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ جمعه ۱۶ خرداد ماه _ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور دو هزار و ۸۶۶ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۱۶۷ هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از بین افراد مبتلا به کووید ۱۹، دو هزار و ۵۷۳ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی بستری و در وضعیت بحرانی هستند، افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تعداد افرادی که تست کرونا ویروس آن‌ها تاکنون مثبت اعلام شده، از میان یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ مورد آزمایش انجام شده در ۱۳۰ آزمایشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت تشخیص داده شده‌اند.

وی تعداد جانباختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا هشت هزار و ۱۳۴ نفر جان باخته‌اند.

جهانپور ادامه داد: از تعداد مبتلایان شناسایی شده ۵۲۸ مورد در موارد بیمارستانی و دو هزار و ۳۵۹ مورد در مراکز درمانی سرپایی ۱۶ ساعته بوده است.

وی ادامه داد: استان خوزستان قرمز است، استان‌های هرمزگان، کردستان، بوشهر، کرمان، آذربایجان غربی و شرقی و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند.

کد خبر 427114

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران ابتلا به کرونا آمار فوتي بهبود بیماری کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ویروس کرونا کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار

فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بر اساس تحلیل داده های مرکز مدیریت راه های استان، از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا ۱۷ فروردین، ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۲۱ تردد بین استانی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان بیان کرد: متوسط تردد بین استانی روزانه از ابتدای طرح ۹۸ هزار و ۳۶۱ تردد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم تردد پلاک ها از استان های تهران، آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه است، ادامه داد:  کردستانی ها نیز بیشترین مقصد سفرهای خود را استان های همدان، کرمانشاه و مرکزی انتخاب کرده بودند.

 دریافت ۴۹ هزار تخلف جاده ای

وی با اشاره به اینکه طبق تحلیل داده ها ماندگاری زیر یک روز وسایل نقلیه مشاهده شد، تصریح کرد: بیانگر این است که وسایل نقلیه به صورت عبوری از استان تردد داشته اند و می طلبد زیرساخت های مناسب برای جذب و ماندگاری مسافران در استان فراهم شود.

حسنی از ثبت ۴۹ تردد متخلف شده در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: بیشترین محور دارای تخلف مربوط به محور محور مریوان_ باشماق گزارش شده است.

وی گفت: با بررسی فراوانی تعداد تخلفات بالای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، بیشترین تعداد تخلفات در ساعات ۱۳، ۱۶ و ۱۸ رخ داده است.

جابه‌جایی بیش از ۱۲۳ هزار مسافر در قالب طرح نوروزی

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار جابه‌جایی مسافران در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین، ۱۲۳ هزار و ۱۸۷ مسافر در قالب ۲۲ هزار و ۴۳۳ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد مسافر حدود ۲ درصد کاهش و در زمینه تعداد سفر ۳.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

وی از افزایش آمار قابل توجه مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان مینی بوس نسب به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از میزان سفرهای ثبت شده ۷۲ درصد آن درون استانی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به  ثبت ۴۹ هزار و ۴۲۵ تردد در مرزهای استان در زمان مذکور خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

حسنی با اشاره به برقراری ۱۲ هزار و ۷۹۲ تماس با سامانه ۱۴۱ در این مدت و افزایش ۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: هموطنان با استفاده از این سامانه می توانند  از خدماتی مانند آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در محورها  بهره گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • قهرمانی‌های منچسترسیتی
  • تشریح بیش از ۲۴۰۰ جسد طی پارسال در پزشکی قانونی
  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • آمار طلاق در شهرستان گچساران کاهش پنج درصدی داشته است