Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی اماکن ورزشی پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: بیماری که با آن درگیر هستیم، یک بیماری نوپدید است و تجربه بشر برای روبه رو شدن با این پدیده، کافی نیست. نسخه‌های بازگشایی در کشور‌های مختلف، ممکن است تفاوت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارک علمی کافی نیست، اما اماکن ورزشی در حال بازگشایی است.

جزو اولین کشورهایی هستیم که به سراغ بازگشایی اماکن ورزشی رفتیم

او گفت: به همراه یکی، دو کشور اروپایی، از اولین کشور‌هایی هستیم که سراغ بازگشایی اماکن ورزشی رفتیم. پروتکل‌های لازم که به صورت تدریجی منجر به بازگشایی ورزش می‌شد را ابلاغ کردیم. البته هر جایی که احساس کنیم با افزایش ویروس مواجه شدیم و این موضوع می‌تواند خطراتی برای ورزشکاران داشته باشد، حداقل یک قدم بازگشت به عقب خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:زمان اعلام برنامه بازی‌های باقی مانده لیگ برتر فوتبال مشخص شد

برای آغاز لیگ برتر فوتبال از هفته اول تیر منعی وجود ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت درمورد پروتکل‌های ابلاغی تصریح کرد: در این پروتکل‌ها درباره بازگشایی اماکن ورزشی صحبت شده است و همانطور که می‌دانید اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد و روند کنونی تغییری نداشته باشد، برای بازگشایی سالن‌های ورزشی در مناطق سفید مشکلی نخواهیم داشت. البته برای شروع تمرینات، مسابقات و لیگ برتر فوتبال از تاریخ اول تیر بدون حضور هواداران مجوز صادر شده است.

همه ورزشکاران و کارمندان اماکن ورزشی باید تست PCR را انجام دهند

جهانپور ادامه داد: البته رشته‌های ورزشی را دسته‌بندی کردیم و رشته‌هایی که درگیری تن به تن دارند، وضعیت‌شان متفاوت خواهد بود. مثلا باشگاه‌های بدنسازی و استخر‌های روباز در مناطق زرد هم بازگشایی شده‌اند. همه کارکنان شاغل در اماکن ورزشی و ورزشکاران باید تست PCR را انجام دهند.

امکان بازگشایی ورزش‌های پُربرخورد وجود ندارد

او گفت: درباره شروع به فعالیت در شهر‌های قرمز مثل رشته‌های تیمی و پُر برخورد، هنوز امکان بازگشایی وجود ندارد و این موضوع در رشته‌های تیمی و مناطق زرد هم هنوز امکان‌پذیر نیست. این دشواری در رقابت‌های لیگ وجود داشت و اگر همچنان شاهد کاهش نسبی موارد ابتلا  باشیم از هفته آخر خرداد آغاز بازی‌ها بلامانع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مجوز برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران صادر شد

برخی دوستان در بدنه ورزش احساس می‌کنند که می‌توانیم به سرعت رقابت‌ها را آغاز کنیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همکاری خوبی را از جامعه ورزش شاهد بودیم. شخص وزیر ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، اقدامات به هنگامی داشتند، اما برخی دوستان در بدنه ورزش احساس می‌کنند که می‌توانیم به سرعت رقابت‌ها را آغاز کنیم. اما دغدغه سلامتی برای ما اهمیت زیادی دارد و باید این افراد ما را درک کنند.

نباید برای بازگشایی ورزش فشاری به نظام سلامت وارد شود

او خاطرنشان کرد: اگر ارزیابی کنیم که سلامت دچار خطر نمی‌شود، قطعا در اولین فرصت بازگشایی‌ها را سرعت می‌دهیم. تفاوت سلیقه‌ای را در بدنه ورزش کشور شاهد بودیم، اما نباید این فشار به وزارت ورزش و نظام سلامت وارد شود. دوستان مطمئن باشند که ما و فدراسیون پزشکی ورزشی در اولین زمان مناسب اقدامات مربوط به بازگشایی را انجام می‌دهیم. اما باید گفت که دغدغه‌های ما سر جای خودش باقی است.

هر لحظه احساس خطر کنیم، یک قدم به عقب برمی‌داریم

جهانپور درمورد بازگشایی لیگ برتر فوتبال گفت: طبق روال فعلی اگر روند کنونی تغییری نداشته باشد، هفته آخر خرداد با رعایت پروتکل‌ها و انجام آزمایش و حضور حداقلی افراد و بدون تماشاگران آغاز لیگ را خواهیم داشت، اما هر جایی که وزارت بهداشت احساس کند خطر رو به افزایش است و وضعیت به سمت خطر می‌رود، قطعا توقف خواهیم داشت و همچنین حداقل یک قدم به عقب خواهیم رفت. اساس و منطق فاصله‌گذاری هوشمند، همین است و در کشور‌های دیگر نیز همین روال وجود دارد.

بیشتر بخوانید:تست‌های اولیه تیم‌های لیگ برتری فوتبال معتبر نبود/ براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت پیش می‌رویم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان لیگ برتر فوتبال ویروس کرونا بازگشایی اماکن ورزشی لیگ برتر فوتبال بازگشایی ورزش وزارت بهداشت پروتکل ها یک قدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد

به گزارش "ورزش سه"، پوگبا در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال ۲۰۱۶ با شکستن رکورد نقل و انتقالات و مبلغ 115 میلیون یورو یوونتوس را ترک کرد و به منچستر یونایتد پیوست تا در این تیم با مورینیو همکاری داشته باشد.

اما اتفاقی که رخ داد این بود که این بازیکن نتوانست درخششی که در ترکیب یووه داشت را در یونایتد هم تکرار کند و انتقادهای بسیاری از او مطرح شد که یکی از آنها به دلیل درگیری جدی با مورینیو در رختکن شیاطین سرخ بود که حواشی و جنجال بسیاری را برای این تیم به همراه داشت.

مورینیو در گفتگو با تلگراف درباره تجربه کار با این ستاره فرانسوی اظهار داشت:« تنها چیزی که باید بگویم این است که شاید این اتفاق تقریبا برای همه در بخشی از دوران حرفه‌ای فوتبال‌شان رخ دهد. شما ممکن است این احساس که چه کسی هستید و باید چه کاری انجام دهید را از دست بدهید.

فکر می‌کنم پوگبا پس از قهرمانی با تیم ملی فرانسه در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ به انسان دیگری تبدیل شد و به شکل متفاوتی به یونایتد برگشت. جام جهانی او را به جایی رساند که احساس کرد فوتبال دیگر مهم‌ترین اتفاق در زندگی‌اش نیست. من به هیچ وجه از وضعیت پوگبا در حال حاضر خوشحال نیستم.»

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم/غرامت نگرفتم
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین