Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@00:44:19 GMT

آیا عراق باعث نابودی قرارداد کاهش تولید نفت می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۱۸۹

 به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، اوپک در حال مذاکره با اعضایش برای پیدا کردن بهترین راه جهت حمایت از بازار نفت است ولی به نظر می رسد این مذاکرات به خاطر عدم تبعیت عراق از قرارداد کاهش تولید با مشکل مواجه شده باشد. آیا این دلیل به تاخیر افتادن نشست اوپک و عدم تبعیت کامل این گروه از قرارداد کاهش تولید است یا تنها تلاشی است صادقانه برای همراه کردن عراق؟

هنوز مشخص نیست آیا عراق می تواند کاملاً به قرارداد کاهش تولید عمل کرده و تولید خود را طبق سهمیه اش از این قرارداد پایین بیاورد یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوپک و روسیه تمدید قرارداد فعلی کاهش تولید را تا پس از ماه ژوئن مستلزم رعایت سهمیه های اعلام شده توسط تمام اعضای آن می دانند. مهلت قرارداد فعلی کاهش تولید تا پایان ژوئن است.

 روسیه و عراق هر دو توافق کرده‌اند که سطح فعلی کاهش تولید حداقل یک ماه دیگر ادامه داشته باشد به این شرط که تمام کشورها طبق سهمیه های خود تولید کنند.

 این یک درخواست بسیار بزرگ است و اگر تاریخ تکرار شود غیر ممکن خواهد بود. اگر این اتفاق نیفتد، قرارداد کاهش تولید تمدید نمی‌شود، ذخایر نفتی کاهش نمی یابند و قیمت نفت در همین سطح پایین باقی می ماند. در حالی که پس از برداشته شدن تعطیلی های ناشی از همهگیری ویروس کرونا تقاضا برای نفت افزایش یافته، ولی همچنان 20 میلیون بشکه در روز کمتر از سطح تقاضا قبل از همه گیری این ویروس است.

 عراق تنها کشوری نیست که به قرارداد کاهش تولید پایبند نبوده است. نیجریه، آنگولا و قزاقستان هم به تعهدات خود عمل نکرده اند. اوپک سعی دارد همه این کشورها را وادار به تبعیت از قرارداد کند. به جز عراق، سه کشور دیگر این اطمینان را به اوپک داده اند. عراق هیچ قولی برای کاهش تولیدش در ماه ژوئن نداده است.

عراق چالش های منحصر به فردی برای کاهش تولید دارد. یکی از این دلایل وابستگی به شرکت‌های نفت بین المللی است که بیشترشان در منطقه نیمه خودمختار کردستان فعالیت می کنند. عراق از یک طرف نمی‌خواهد این شرکت های بزرگ بین المللی را از دست بدهد و از طرف دیگر سعی دارد اتفاقات منطقه کردستان را مدیریت کند. فضای سیاسی پرآشوب عراق هم بر این مشکلات افزوده است.

 آنچه باعث نگرانی می شود خطر نابودی قرارداد کاهش تولید است. همه به یاد دارند وقتی عربستان و روسیه نتوانستند در مورد تمدید کاهش تولید به توافق برسند، جنگ قیمت بین آنها چگونه باعث افزایش ذخایر نفت در سراسر دنیا و سقوط قیمت آن در بحبوحه کاهش تقاضای نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت
  • قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳