Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در صورتی که کرایه تاکسی‌های اینترنتی بیشتر از رقمی باشد که سازمان تاکسیرانی برای تاکسی‌های تلفنی رسمی ابلاغ می‌کند، این موضوع باید از طریق اپلیکیشن تاکسی اینترنتی در زمان درخواست سفر مربوطه به مسافر اعلام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگویی درباره افزایش نرخ کرایه‌‌های تاکسی‌های اینترنتی و اینکه آیا شهرداری در این زمینه نظارتی دارد؟ اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل نظارتی بر تاکسی‌های اینترنتی که توسط وزارت کشور ابلاغ شده است نظارت بر تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی به اتحادیه آنها واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تاکسی‌های اینترنتی در نرخ گذاری و تعیین کرایه می‌توانند از نرخ پویا استفاده کنند به طوری که در زمان‌های خاص که ترافیک بیشتر  یا وضعیت جوی نامناسب است کرایه بیشتری از مسافر دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: بر اساس قانون و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور در صورتی که نرخ تاکسی‌های اینترنتی در روش نرخ گذاری پویا بیشتر از آن رقمی باشد که سازمان تاکسیرانی بر اساس مصوبه شورای شهر برای تاکسی‌های تلفنی رسمی ابلاغ می‌کند، این موضوع باید از طریق اپلیکیشن تاکسی اینترنتی در زمان درخواست سفر مربوطه به مسافر اعلام شود.

 قنادان با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر تهران دخالتی در تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی ندارند، خاطرنشان کرد: پیش از این به وزارت صمت، اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی و معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کردیم اگر تاکسی‌های اینترنتی از حیث مزیت قیمت یا کیفیت تنزل پیدا کنند مشتریان خودشان را از دست می‌دهند و پدیده جدید تاکسی اینترنتی که شهروندان هم از آن تجربه خوبه سفر دارند به نظام سنتی قبل باز خواهد گشت.

قنادان با بیان اینکه گلایه‌مندی مردم از افزایش شدید نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی را از طریق رسانه‌هاشنیده‌ام، گفت: رعایت دستورالعمل‌های نظارتی به صورت عاجل باید اجرایی شود و اگر کرایه بیشتر از کرایه تاکسی تلفنی باشد به مسافر اعلام تا با توجه به شرایط خاص کشور به لحاظ کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و کرونا شهروندان همچنان مایل به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی باشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد پرداخت سهم ۱.۵ درصدی کرایه تاکسی اینترنتی به شهرداری گفت: مدت طولانی است که این مبلغ به شهرداری پرداخت نشده و قرار بود در صورت تحقق در توسعه حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکسی های اینترنتی تاکسی اینترنتی کرایه تاکسی نرخ کرایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ایجاد و اجرای طرح شاتل سرویس در نقاط پر تردد گردشگری ویژه مهمانان نوروزی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی طی بازدید از محل فعالیت گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: ۱۸ درصد از حمل و نقل عمومی شهر تهران به عهده تاکسیرانان است و ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران مشغول فعالیت هستند.

مالکی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل است، گفت: با توجه به تدابیر شهردار تهران حمل و نقل عمومی تهران باید به سمت هوشمندسازی برود و عملکرد تاکسی‌ها باید به طور مستقیم رصد شود و در همین راستا مهم‌ترین اقدام سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۳ ایجاد سیستم‌های تاکسی‌های برخط و ایجاد سرویس‌های شاتل اختصاص یافته است.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مهمانان نوروزی در سال ۱۴۰۳ با ایجاد هماهنگی‌های لازم با ستاد گردشگری شهرداری تهران و مدیریت اراضی عباس‌آباد نقاط گردشگری پر تردد را در سیستم شاتل راه‌اندازی کرده و شهروندان و مسافران نوروزی با نصب اپلیکیشن «شهرزاد» می‌توانند از سرویس‌های اشتراکی آنلاین، صندلی خود را رزرو و با هزینه کمتر و مناسب‌تر برای دیدن و عزیمت به نقاط گردشگری ترددی آسان را داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی مژده بهاری خود را با بیان نوسازی و تحول در سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: با ورود و تولید هزاران تاکسی برقی، ون تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به سیستم حمل و نقل شهر تهران در سال ۱۴۰۳ شهروندان تهرانی شاهد تحولی بی‌نظیر درعرصه حمل و نقل خواهند بود و با این اقدام امیدوار هستیم سال پیشرو مردم عزیز ما در پایتخت ضمن ترددهای روان و با کیفیت با حمل و نقل عمومی هوایی پاک و به دور از آلودگی را تجربه کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مالکی در پایان اختصاص خودروهای برقی به سرویس‌های اشتراکی در تمام طول سال ۱۴۰۳، ویژه گردشگران و نقاط پرتردد گردشگری را از مهم‌ترین اقدام این سازمان برای تسهیل در امور تردد و حضور گردشگران شهر تهران دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/ برنامه‌ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/برنامه ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • ۲۵۰ ون تاکسی در حال سرویس‌رسانی به مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه تاکسی‌ها در تبریز