Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 این شناور از نوع شناور زیر ۵۰۰ فلزی است و حامل بار مصالح از بندر خرمشهر ایران به سمت عراق بوده و تعداد خدمه این شناور هفت نفر بودند که تاکنون یک نفر فوت شده و چهار نفر نجات یافته‌اند.

بر اساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار ایلنا در آبادان، دو نفر در این حادثه مفقود شده‌اند که یک نفر ایرانی و یک نفر هندی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پیگیری‌های خبرنگار ایلنا حاکی از آن است هماهنگی برای اعزام تیم‌های امداد و نجات از سوی ایران انجام شده است و در حال اعزام برای همکاری و مشارکت با تیم‌های امداد و نجات عراقی جهت جستجوی دو نفر دیگر هستند.

هم اکنون شرایط جوی آب‌های شمال غربی خلیج فارس نامساعد است. البته با توجه به کوچک بودن محدوده جستجو، احتمال پیدا شدن مفقودی‌ها وجود دارد.

همه‌ی بار شناور مذکور به زیر آب رفته است.

انتشار فیلم غیر واقعی

متأسفانه یک فیلم در شبکه‌های مجازی در حال انتشار است که مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا آن را غیر واقعی و متعلق به سانحه دیگری دانست.

نادر پسنده در خصوص آخرین اقدامات انجام شده، افزود: هماهنگی سیاسی بین دو کشور برای همکاری در زمینه جستجوی مفقودان این سانحه انجام شده و علیرغم بدی آب‌وهوا و وزش باد سنگین، در حال جستجوی مفقودان هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: هیچ فیلمی از این سانحه وجود ندارد و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی به سانحه دیگری مربوط است.

ام‌القصر کجاست؟

بندر ام القصر از بزرگ‌ترین بنادر عراق و در جنوب این کشور در استان بصره در منطقه‌ی ام القصر و نزدیک به مرز کویت قرار دارد که در سال ۱۹۳۰ تأسیس شده است و توسط اداره بنادر این کشور اداره می‌شود و دارای ۱۸ اسکله می‌باشد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شناور خرمشهر عراق خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی‌جان کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • لجبازی اتوبوس و پژو؛ سانحه هولناک در جاده سیرجان (فیلم)
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله