Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (شانزدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد (حدود ۸۲ درصد) از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و افزایش نسبی فوتی ها را شاهد هستیم که امیدواریم استثنایی باشد. از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۱۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۷۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استانهای هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ گزارش شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آخرین آمار از کرونا در ایران سخنگوی وزارت بهداشت کیانوش جهانپور صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر اوکراینی‌ها چشم انداز تیره وتاری را برای آینده می‌بینند و امیدی به بهبود وضعیت جنگی ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه فوکوس آلمان در مطلبی نوشت: در اوکراین، این امید که وضعیت جنگ با روسیه به زودی به طور قابل توجهی بهبود یابد، رو به کاهش است. نظرسنجی‌های جدید از مردم این کشور نشان می‌دهد که بسیاری از مردم این کشور دید تیره‌ای نسبت به آینده کشورشان دارند.

در این میان امیدهایی در میان حامیان اوکراین وجود دارد که رأی گیری در مجلس نمایندگان ایالات متحده در شامگاه شنبه، محاصره چند ماهه کمک های تسلیحاتی به این کشور را حل کند. به گزارش فایننشال تایمز، با این حال، وضعیت وحال و هوا در میان مردم محلی در اوکراین متفاوت است.

"واسیل رومانیوک"، یکی از مقامات سفارت اروپا در کی یف، در این باره می گوید که امیدها و انتظارات خود را بالا نگه می دارد. با این حال به زعم وی همه اوکراینی ها این دیدگاه را ندارند.

به گفته وی صرف نظر از این، شتاب روسیه در سال سوم جنگ، مدت هاست که اثر خود را بر این کشور مورد حمله گذاشته است.

رومانیوک می گوید: این یک ترن هوایی عاطفی و روانی است و چشم انداز از پاییز گذشته تاریک شده است. به گفته وی اعتماد مردم اوکراین برای مدت کوتاهی با موفقیت های نظامی هر چند ماه یکبار از جمله با جلوگیری از تصرف کی یف، ضد حمله در خارکف و خرسون، و انهدام کشتی های مهم در ناوگان دریای سیاه روسیه افزایش می یافت .

وی تاکید کرد: مردم هرازگاهی وقتی در مورد کمپین های موفق مطالعه می کنند، خوش بینی آن ها احیا می شود. اما پس از آن، وقتی در مورد همه چیزهایی که ارتش ما از دست داده است می خوانند، دوباره عقب نشینی می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: اکنون که روس ها به وضوح در حال حمله هستند و هنوز بزرگترین پیشروی صورت نگرفته است، حال و هوا و وضعیت به صورت خطرناکی در تغییر است. بررسی های موسسه بین المللی جامعه شناسی در کی یف نشان می دهد که بدبینی در حال افزایش است.

در دسامبر گذشته، از هر پنج اوکراینی مورد نظرسنجی، یک نفر گفت که در ده سال آینده در «کشوری با اقتصاد ویران شده‌ای که بسیاری از مردم از آن فرار می‌کنند» زندگی می‌کنند ، این در حالی است که در اکتبر 2022 این رقم تنها یک نفر از بیست بود.

آنتون هروشتسکی، مدیر این موسسه این تغییر عقیده را به این دلیل می داند که در آغاز جنگ بسیاری از اوکراینی ها اعتماد داشتند که غرب ماهیت امپریالیستی روسیه را به رسمیت شناخته است و تمام سلاح های مورد نیاز اوکراین را در اختیار او قرار می دهد. هروشتسکی به فایننشال تایمز گفت: اما اکنون به نظر می رسد که دیگر اینطور نیست.

از هر پنج اوکراینی که اکنون مورد بررسی قرار گرفتند، یک نفر نیز فکر می‌کند که دولت اوکراین مجبور خواهد شد سرزمین‌هایی را به روسیه تحویل دهد - در ماه مه 2022، تنها پنج درصد از افراد مورد بررسی نگران بودند که به این نتیجه برسد.

اوگنیا بلیزنیوک، مدیر یک موسسه پیشرو نظرسنجی اوکراینی می‌گوید، با این حال، اکثر اوکراینی‌ها همچنان به ارتش اعتقاد دارند، زیرا جنگ را برای وجود شخصی خود حیاتی می‌دانند. بلیزنیوک می‌گوید: «بیشتر اوکراینی‌ها روسیه را یک قاتل می‌دانند و تنها راه مقابله با آن را مبارزه می‌دانند».

فایننشال تایمز گزارش می دهد که این حمایت از طرف سربازان در جبهه نیز وجود دارد. سربازی که در منطقه پر مناقشه دونتسک در شرق اوکراین می جنگد به یک روزنامه آمریکایی گفته است که او و همکارانش «از لحاظ اخلاقی و جسمی خسته شده اند». اما چیزی که آنها را در جنگ نگه می دارد این است که غیرنظامیان داوطلب "همه کاری را برای پیروزی اوکراین انجام خواهند داد." وی گفت: هیچ چیز در جهان نمی تواند ما سربازان را بی انگیزه کند، وقتی می بینیم که روس ها چقدر رنج برای ما به ارمغان آورده اند.

مجلس نمایندگان آمریکا کمک به اوکراین را تصویب کردارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • بازی‌گوشی‌های اسرائیل خللی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نمی‌کند
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند
  • وبا در سومالی از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون ۷۵ قربانی گرفته است
  • آمار آتش سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته
  • هشدار عضو شورای شهر : سرانه سلامت پایتخت مطلوب نیست | باید برای مهاجرت پزشکان و پرستاران فکری شود