Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@23:24:05 GMT

آخرین وضعیت سهام عدالت متوفیان

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۳۲۰

به گزارش ایسنا، طبق آخرین آمار ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد ۴۶ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۴۹ نفر در قید حیات هستند. به عبارت دیگر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشول فوت کرده اند و وراث مشمولانی که در قید حیات نیستند در صورتی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که فرایند انتقال را انجام داده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع سهام عدالت مانند سایر دارایی‌ها بر اساس ورقه انحصار وراثت به نام وراث خواهد شد.

البته چندی پیش اعلام شد که انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث متوقف شده است. توضیحی که در مورد این توقف داده شد این بود که  از زمانی که بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح شد لازم بود در یک مدت زمان معین تعداد مشمولان به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام شود و شرکت مذکور براساس تعداد اعلام شده باقی اقدامات را در دستور کار قرار دهد.

بنابراین اگر  انتقال سهام عدالت افراد متوفی متوقف نمی‌شد، زمانی که وارث افراد متوفی به سامانه مراجعه می‌کردند تعداد افرادی که به شرکت سپرده گذاری اعلام شده بود تغییر می‌کرد. به همین دلیل برای جلوگیری از مشکلات احتمالی این اقدام به صورت موقت متوقف شد تا پروژه آزادسازی سهام عدالت به اتمام برسد. بعد از آن وراث می‌توانند ظرف یک یا دو ماه اقدامات قانونی را با مراجعه به دفاتر پیشخوان انجام دهند و بعد از طریق شرکت سپرده‌گذاری، انتقال سهام آنها انجام خواهد شد.

بر این اساس طبق آخرین اخبار، وراث متوفیان سهام عدالت باید منتظر اطلاعیه‌های  شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص انتقال سهام عدالت اموات باشند، زیرا سامانه سمات در تلاش است که در گام دوم فرایند آزادسازی سهام عدالت، وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق الکترونیکی فراهم کند. درهمین رابطه، کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام تست های نهایی  روی میز خدمت یکی از سامانه های این شرکت هستند تا تمامی فرایندهای انتقال سهام عدالت متوفیان غیر حضوری انجام شود.

منبع: الف

کلیدواژه: انتقال سهام عدالت شرکت سپرده گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند

به گزارش قدس آنلاین، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت خرید سهام به طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کند.

قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود.

پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.

 در حالی که سرخابی‌ها تا ۵ اردیبهشت‌ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه ای‌اف‌سی مهلت دارند، با واگذاری رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • استقلال و پرسپولیس فروخته شدند
  • استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند
  • معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند