Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@08:45:23 GMT

وصول ۲۶۸ هزار فقره چک در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۳۲۳

وصول ۲۶۸ هزار فقره چک در کشور

براساس آمار بانک مرکزی ۲۶۸ هزار فقره چک رمزدار در فروردین ماه ۹۹ در کشور وصول شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حدود ٢٦٨ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ٥١٩ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۷۱.۳ درصد و ۷۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٧٤ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بیش از ٣٠٨ هزار میلیارد ریال شد.

در ماه مذکور ۴۳.۴ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهـران (۲۷.۷ درصـد)، اصفهان (۸.۴ درصد) و خراسان رضوی (۷.۳ درصد) وصول شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۸.۳ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۹.۵ درصد)، اصفهان (۴.۵ درصد) و خراسان رضوی (۴.۳ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

حدود ٥ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک در فروردین ماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که از این تعداد حدود ٥ میلیون فقره عادی و حدود ۳۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس درکل کشور ۹۴.۹ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۵.۱ درصد رمزدار بوده است. در ماه مورد بررسی درکل کشور بالغ بر ١٠٤٠ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بیش از ٥٢١ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ٥١٩ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۵۰.۱ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۴۹.۹ درصد رمزدار بوده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: چک بانک بانک مرکزی هزار میلیارد ریال هزار فقره چک چک رمزدار وصول شد کل کشور ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر

داوود نجفیان گفت: میزان کل بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۲۵۰ میلیمتر است که در مقایسه با میزان مدت مشابه سال گذشته که ۲۲۷ میلیمتر بود، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته و در مقایسه با میزان مشابه متوسط بلند مدت حدود هشت درصد کاهش دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طی بارش‌های اخیر ذخایر برفی حوضه‌های آبریز سد‌های طالقان و کرج افزایش داشته و به حجم آب ذخیره شده در سد‌های کرج و طالقان تا حدودی افزوده شده است. به طوری که از حجم ۱۸۰ میلیون مترمکعبی سد کرج حدود ۳۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۷ درصد منفی است. از حجم ۴۲۹ میلیون مترمکعبی سد طالقان هم حدود ۱۷۰ میلیون متر مکعب پرشده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: بنابراین، آخرین وضعیت ذخایر آب سد‌ها نشان می‌دهد که به رغم بارش‌های اخیر و افزایش ورودی‌هایی که اتفاق افتاده است؛ برای سال آتی و ماه‌های پیک مصرف آب شرب باید برنامه ریزی مناسبی جهت مدیریت مصارف آب در بخش‌های مختلف به خصوص در بخش شرب داشته باشیم. در این خصوص به اتفاق شرکت آبفای استان از چندین ماه قبل اقدامات و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: نیازمند هستیم که آحاد جمعیت استان همکاری و مشارکت خوبی در این زمینه داشته باشند و سرانه مصرفشان را کاهش دهند تا بتوانیم از قطعی یا کاهش فشار آب شرب در ماه‌های پیک سال جاری جلوگیری کنیم.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان
  • تردد خودروها در ورودی های خراسان رضوی هشت درصد کاهش یافت
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • ممنوعیت تردد از مرزن آباد به تهران از ساعت ۱۳ امروز
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته