Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@09:47:45 GMT

تدابیر ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت حبوبات +سند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۳۶۵

تدابیر ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت حبوبات +سند

خبرگزاری فارس: ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت انواع حبوبات در بازار تدابیری را اتخاذ کرد. در این مصوبات به بانک مرکزی تکلیف شده تا تامین ارز این اقلام را در اولویت قرار دهد.

در این مصوبه مورخ ۱۵ خرداد ۹۹ آمده است: با توجه به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از وضعیت قیمت انواع حبوبات در بازار مقرر گردید:

۳-۱ - بانک مرکزی بدون فوت وقت نسبت به تأمین ارز محموله‌های حبوبات موجودی بانک مرکزی رسوب بنادر و ثبت سفارش‌های مربوطه اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳-۲- با توجه به کاهش میزان واردات کسری نیاز بازار حبوبات (به میزان ۳۴ درصد در تاریخ منتهی به ۹۹/۰۳/۱۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل) به دلیل تغییر نرخ ارز این کالا مقرر گردید تشکل‌های موضوعی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کشاورزی ایران اتحادیه‌های مربوطه نسبت به تأمین کسری نیاز بازار بدون فوت وقت اقدام نماید.

۳-۳ - در راستای مدیریت منابع ارزی کشور وزارت جهاد کشاورزی مکلف گردید ضمن وزارت جهاد برنامه ریزی تولید مکفی انواع حبوبات متناسب با نیاز داخلی (رفع وابستگی) نسبت به ارائه کساورزی برنامه فصلی و ماهانه تولید و عرضه آن‌ها اقدام نماید.

۳-۴- در راستای تنظیم مؤثر بازار انواع حبوبات و تشدید کنترل و نظارت مقرر گردید سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور و تمام دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان‌های صنعت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضمن تشدید بازرسی‌ها به ویژه کنترل انبار‌ها و واحد‌های بسته بندی با احتکار و عدم رعایت ضرائب سود مصوب مطابق دستورالعمل شماره ۳۷۰/۹۹/۱۱۹۶۰ مورخ ۹۹/۰۲/۲۷ با تخلفات برخورد نمایند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت حبوبات ستاد تنظیم بازار ارز انواع حبوبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ٣٠همت از محل مابه التفاوت قیمت های تکلیفی و تمام شده برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرعامل شرکت توانیر از جذب ٣٠ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه التفاوت قیمتهای تکلیفی و تمام شده برق خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر افزود:: با جذب این اسناد مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تأمین کنندگان تجهیزات تسویه شد.

وی افزود: مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق، ٣ هزار میلیارد تومان تولید کنندگان مقیاس کوچک و ١٩ هزار میلیارد تومان نیروگاههای حرارتی و ٤ هزار میلیارد تومان پیمانکاران و تأمین کنندگان کالای شرکت‌های برق منطقه‌ای واریز شد.

کد خبر 6083547 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جذب ٣٠همت از محل مابه التفاوت قیمت های تکلیفی و تمام شده برق
  • سکه به کانال ۴۳ میلیون تومان وارد شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳