Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@21:53:52 GMT

آتش‌سوزی سایت تاریخی هگمتانه محدود بود و خسارتی نداشت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۴۲۷

آتش‌سوزی سایت تاریخی هگمتانه محدود بود و خسارتی نداشت

معاون میراث فرهنگی همدان گفت: آتش‌سوزی سایت تاریخی هگمتانه محدود بود و خسارتی نداشت.

احمد ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه قسمت غربی و صخره‌ای سایت تاریخی هگمتانه دچار آتش‌سوزی محدود شده بود اظهار کرد: در بخش محدودی از علفزارها توسط افرادی که عبور و مرور داشتند، متاسفانه آتش‌سوزی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی خسارتی نداشت گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی کار اطفا حریق صورت گرفت که از تلاش این عزیزان قدردانی می‌کنیم.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ضمن قدردانی از کسانی که در رفع حریق مجموعه همکاری داشتند تصریح کرد: امیدواریم همه برای حفظ میراث فرهنگی تلاش کنند و با سهل‌انگاری منجر به بروز آسیب به ابنیه تاریخی به عنوان میراث کهن این سرزمین نشوند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی همدان میراث فرهنگی آتش نشانی میراث فرهنگی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام رستوران‌ها و مراکز پذیرایی برای درج غذا‌های محلی در منوی غذا

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کرمانشاه به عنوان مهد فرهنگ خوراک ایران نام برد و گفت : تنوع گسترده غذا‌ها در این استان آن را به عنوان سی و هفتمین جهانشهر خلاق خوراک دنیا معرفی کرد.

وی افزود: هر چند تاکنون نزدیک به ۶۰ خوراک بومی کرمانشاه به ثبت ملی رسیده، اما پرونده‌های زیاد دیگری نیز برای ثبت ملی تدوین شده که نشان از ظرفیت‌های بالای گردشگری خوراک در این استان دارد.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: با وجود اینکه تنوع خوراک‌ها در کرمانشاه بالاست، اما متاسفانه در حال حاضر تنها دو غذا یعنی دنده کباب و خورشت خلال در منوی رستوران‌های استان قرار دارد، در حالی که سایر خوراک‌ها و غذا‌های کرمانشاه را نیز باید به گردشگران معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: بر این اساس همه رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی استان را ملزم کرده‌ایم که در منوی غذا‌های خود باید حداقل پنج غذای بومی محلی کرمانشاه را قرار دهند.

وی اضافه کرد: بازدید‌ها و سرکشی‌هایی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی استان به منظور نظارت بر اجرای این طرح به صورت کمی و کیفی انجام خواهد گرفت.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۴۷۵ رستوران و مرکز پذیرایی و اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی در استان فعال هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • تزلزل هویت از مشکلات بازار تاریخی خوی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • کشف ۳۳قطعه شی تاریخی در رودبار
  • الزام رستوران‌ها و مراکز پذیرایی برای درج غذا‌های محلی در منوی غذا
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان