Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:58:24 GMT

حقوق گمرکی برنج خارجی به 10 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۴۳۲

حقوق گمرکی برنج خارجی به 10 درصد کاهش یافت

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، حقوق ورودی برنج خارجی از 25 درصد به 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ستاد تنظیم بازار در راستای گزارش رصد و پایش وضعیت بازار و بررسی آخرین تغییرات قیمت کالاهای اساسی و ضروری مصوب کرد: حقوق ورودی برنج از 25 درصد به 10 درصد کاهش یافت. این مصوبه به دستگاههای عضو ستاد نیز ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مصوبه مورخ 15 خرداد 99 آمده است: گزارش تصمیمات کمیته تعیین مابه التفاوت (موضوع بند ۲-۲ تصمیمات نود و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار) به جلسه ارائه و مقرر گردید با توجه به لزوم تسریع در رفع کسری نیاز بازار ضمن اجرا و ابلاغ تصمیمات تا تعیین تکلیف درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت، حقوق ورودی مصوب در کتاب مقررات صادرات و واردات (۱۰) برای ترخیص برنج اعمال و از سوی گمرک بدون فوت وقت و با تسهیل اقدام گردد.

به گزارش فارس، پیشتر حقوق ورودی برنج طبق کتاب مقررات واردات و صادرات 25 درصد بود که البته با ارز دولتی وارد کشور می شد که به ارز نیمایی تغییر کرد. بنابراین برای جلوگیری از نوسان شدید قیمت حقوق ورودی آن کاهش یافته است.

بنا به اخرین گزارش مقامات رسمی بالغ بر 386 هزار تن برنج خارجی در گمرکات رسوب کرده و در حال خراب شدن است.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: حقوق ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی