Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف پریدار روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول، شوش و اندیمشک در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: اعتبارات کرونا به طور مستقیم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص می‌یابد و در حوزه استاندار نیست.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی از ابتدای شیوع بیماری کرونا، نحوه فعالیت بیمارستان، امکانات و منابع، بررسی و تقسیم بندی شده بودند تا درصورت شیوع بیماری و به اصطلاح سیل بتوانیم به درستی جلوی آن بایستیم که با اقدامات انجام شده تاکنون به خوبی این کار صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: ۶۷ تا ۸۲ درصد افراد جامعه باید بیماری کرونا را بگیرند تا جلوی این اپیدمی گرفته شود لذا روند مقابله با کرونا فعلا ادامه دارد. 
پریدار افزود: در حال حاضر روزانه ۵۳۴ تست کرونا با حضور ۶ پزشک مولکولی و کارشناس ارشد در آزمایشگاه‌های دزفول انجام می‌شود که این آمار از برخی استان‌های کشور نیز بیشتر است.
وی با بیان اینکه بیماریابی در دزفول  به صورت فعال انجام شده است، گفت: طبق تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی دزفول تمهیدات لازم در بیمارستان بزرگ دزفول اندیشیده و ۲ هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی پیش بینی شده است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول علت تعداد زیاد بیماران را رفتارهای پرمخاطره دانست و افزود: مردم  هنوز کرونا را باور نکرده‌اند و همچنان به دید و بازدید و میهمانی می‌روند در حالیکه هزینه زیادی بابت مقابله با کرونا پرداخت می‌شود و پزشکان و کادر درمان خسته شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعدادی از کادر درمان دزفول بیمار شده و منابع درحال اتمام است، اظهارداشت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مقابله با کرونا قابل دفاع است ولی اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند و وضعیت به همین شکل ادامه یابد ممکن است سد ایجاد شده مقابل این سیل شکسته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده همه وسایل حفاظت فردی پرسنل و حتی بیشتر از نیاز آنها فراهم شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی با اشاره به آمار کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: نسبت مرگ بر اثر کرونا در کل دنیا ۵.۹ درصد است درحالیکه این نسبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با توجه به مثبت شدن تست سه هزار و ۱۲۹ نفر و فوت ۱۰۴ نفر، ۳.۳ درصد است.
پریدار درخصوص بیماران سرپایی نیز گفت: بیماران سرپایی افراد ناقل سالمی هستند که علائم ندارند ولی ویروس را حمل و به چرخش درآورده و به سایر افراد از جمله افراد پیر منتقل می‌کنند. 
وی افزود: ۶۵ درصد افراد ناقل حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول افراد بین ۳۰ تا ۶۵ سال هستند که عمدتا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان داشت: ۲۰ درصد از افراد مبتلا به کرونا بستری و ۸۰ درصد نیاز به بستری ندارند و قرنطینه می‌شوند. 
وی افزود: پس از شناسایی و نمونه گیری از این افراد، بازرسان شرایط قرنطینه خانگی آنها را بررسی می‌کنند که درصورت تایید نشدن در نقاهتگاه شیخ انصاری بستری خواهند شد تا دوره قرنطینه سپری شود.
پریدار اظهار داشت: افراد ناقل توسط سه نهاد امنیتی شهرستان دزفول کنترل نامحسوس می شوند و درصورت مشاهده آنها در معابر عمومی توسط پاسگاه منطقه به آنها هشدار ماندن در قرنطینه داده می‌شود و درصورت مشاهده دوباره به جرم تهدید سلامت عمومی به یکسال حبس محکوم خواهند شد.
وی نقاهتگاه شیخ انصاری دزفول را از نظر نگهداری بیماران کرونایی جزو برترین های کشور دانست و افزود: تاکنون ۱۰۰ نفر در این نقاهتگاه بستری شده‌اند و در حال حاضر ۲۸ نفر در این نقاهتگاه قرنطینه هستند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص توزیع پزشکان متخصص نیز گفت: تعداد پزشکان متخصصی که در کشور توزیع می‌شوند محدود هستند البته برخی پزشکان نیز به خاطر شرایط آب و هوایی در خوزستان ماندگار نیستند ولی اولویت توزیع پزشک مناطق محروم و کم برخوردار است.
هفت نفر از نیروهای اورژانس به دنبال حاشیه سازی بودند 
پریدار درخصوص موضوع اخراج و معلق شدن برخی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ دزفول اظهارداشت: ۴۵ نفر از نیروهای اورژانس طبق نیازی که وجود داشت، زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ۲ مرحله به عنوان نیروهای شرکتی در ۶ پایگاه اورژانس جذب شدند که برای ۱۵ نفر از آنها منبع اعتباری در نظر گرفته شد و قرار شد حقوق ۳۰ نفر دیگر از طریق درآمدهای دانشگاه تامین شود.
وی افزود: حقوق این نیروها از طریق دانشگاه پرداخت می‌شد ولی از اسفندماه به علت مشکلات پیش آمده، دانشگاه توان پرداخت حقوق آنها را نداشت که این مشکل به وزارت بهداشت، سازمان اورژانس و فرمانداری اطلاع‌رسانی و حقوق چند ماه آنها با جابجایی اعتبارات پرداخت شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای تامین اعتبار این افراد صورت گرفته است، گفت: هفت نفر از این نیروها طبق مستندات جمع آوری شده به دنبال حقوق و مزایا نبودند و قصد داشتند با همکاری شبکه‌های معاند فضای رسانه‌ای ایجاد کنند که برخی رسانه‌های داخلی نیز فریب خورده و در دام آنها افتادند.
وی افزود: پیگیری مشکلات این افراد در حالی است که تاکنون هیچگاه مشکلات خود را مطرح نکرده‌اند و با وجود اینکه نشستی در این خصوص برگزار شد در نشست حاضر نشدند که طبق قانون به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود.
پریدار خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی شد و گفت: بازماندگان متوفیان از برگزاری مراسم ترحیم خودداری کنند در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.
وی افزود: برخلاف برخی ادعاها، نخستین خوشه‌های شیوع بیماری کرونا در مرکز شهر دزفول و حدفاصل افشار، خیابان ۴۵ متری، فردوسی تا پیام آوران است و بعد از آن به حاشیه شهر رفته است.

فقط بیمارستان بزرگ دزفول جوابگوی بیماران کرونایی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: به علت وجود امکانات، فقط بیمارستان بزرگ دزفول می‌تواند جوابگوی بیماران کرونایی باشد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود از بیمارستان صحرایی و نه بیمارستان به جای نقاهتگاه استفاده شود.
وی افزود: هزینه انجام تست کرونا ۶ میلیون ریال است در حالی که این تست رایگان انجام می‌شود و فقط بین پنج تا ۱۰ درصد از هزینه‌ها طبق تعرفه دفترچه درمانی توسط بیمار پرداخت می‌شود که ارائه چنین خدماتی در هیچ کشوری این چنین نیست.

شهرستان دزفول پس از اهواز بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را در خوزستان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دزفول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دزفول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا دزفول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند، اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند.

شیوع سویه JN ۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمد‌های از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN ۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان